درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:47   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17577صفحه نخست » شنبه، 13 تیر 1394 - 11:26
برشی از کتاب استراتژی بازاریابی(ویرایش 2014)
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رویکرد کتاب «استراتژی بازاریابی» ریشه در تدوین و اجرای برنامه بازاریابی دارد. در سراسر کتاب، چارچوب برنامه ‏ریزی جامعی بر اساس توسعه قابلیت‏ های بازاریابی و مزیت رقابتی، طراحی برنامه‏ های بازاریابی یکپارچه و مدیریت روابط بلندمدت با مشتریان ترسیم و تشریح می شود.
  
 

استراتژی بازاریابی
او.سی. فرل و مایکل دی. هارتلاین
ترجمه محمدحسین بیرامی
قطع وزیری/ 662 صفحه
قیمت: 35000 تومان


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  رویکرد کتاب «استراتژی بازاریابی» ریشه در تدوین و اجرای برنامه بازاریابی دارد. در سراسر کتاب، چارچوب برنامه ‏ریزی جامعی بر اساس توسعه قابلیت‏ های بازاریابی و مزیت رقابتی، طراحی برنامه‏ های بازاریابی یکپارچه و مدیریت روابط بلندمدت با مشتریان ترسیم و تشریح می شود. همچنین بر موضوعاتی مانند نیاز به یکپارچگی در فرآیند برنامه ‏ریزی استراتژیک، طراحی برنامه ‏های بازاریابی بر اساس اخلاق و مسوولیت اجتماعی،  یکپارچه‏ سازی و هماهنگی تصمیمات بازاریابی با دیگر تصمیمات وظایف گوناگون کسب‏ وکار به‌عنوان کلید دستیابی به ماموریت کلان و چشم‏ انداز سازمان تاکید شده است.

 

در سراسر کتاب، مثال ‏هایی از برنامه‏ ریزی و پیاده ‏سازی موفق ارائه و چالش ‏های پیش روی بنگاه‌ها در زمینه استراتژی بازاریابی ارائه شده است. مولفان کتاب، استادان برجسته دانشگاه‏ های آمریکا هستند و کتاب شان را بر پایه اسلوب‏ های دانشگاهی تالیف کرده‏اند. این کتاب در شمار درسنامه ‏های دانشگاهی معتبر است.  یکی از بزرگ‏ترین سرخوردگی ‏ها و فرصت‏ ها در بازاریابی تغییر است؛ مشتریان تغییر می ‏کنند، رقبا تغییر می ‏کنند و حتی سازمان بازاریاب  نیز تغییر می ‏کند. استراتژی‏ هایی که امروز بسیار موفق هستند فردا به کار نخواهند آمد. مشتریان محصولاتی را امروز خریداری خواهند کرد که فردا هیچ علاقه‏ ای به آنها نخواهند داشت. اینها بدیهیات بازاریابی هستند. چالش ‏هایی از این دست، اگرچه سرخوردگی نیز ایجاد کنند، بازاریابی را به شدت جالب و ارضاکننده می‏ سازند. زندگی به‌عنوان یک بازاریاب هرگز کسل‏ کننده نیست.


حقیقت دیگر درباره استراتژی بازاریابی آن است که بازاریابی ذاتا مردم‏محور است. استراتژی بازاریابی درباره افرادی (درون یک سازمان) است که سعی می ‏کنند راه‏ هایی را بیابند تا از طریق برآورده ساختن نیازها و خواسته ‏های دیگر افراد (مشتریان، سهامداران، شرکای کسب ‏وکار، جامعه به‌طور عام) و نیز نیازهای خود سازمان، ارزش استثنایی ایجاد کنند. استراتژی بازاریابی از روان‏شناسی، جامعه‏ شناسی و اقتصاد وام می ‏گیرد تا نیازها و انگیزه ‏های پایه این افراد را بهتر بشناسد؛ چه آنها مشتریان سازمان باشند (که معمولا حیاتی ‏ترین تلقی می‏ شوند)، کارکنان آن باشند یا ذی‌نفعان آن. به طور مجمل، استراتژی بازاریابی در مورد افرادی است که به دیگر افراد خدمت می ‏کنند.


تغییر مداوم و ماهیت مردم‏محور بازاریابی تدوین و پیاده‏ سازی استراتژی بازاریابی را وظیفه ‏ای چالش ‏برانگیز می‏سازد. یک استراتژی کامل که به‌طور کامل نیز اجرا شده است کماکان می ‏تواند شکست بخورد. این به آن دلیل روی می‏ دهد که قواعد بسیار اندکی برای انجام بازاریابی در وضعیت ‏های معین وجود دارند گاهی ممکن است یک سازمان با وجود برخورداری از یک استراتژی بد یا اجرای بسیار بد، شانس بیاورد و موفق شود.

 

فقدان قواعد مشخص و دورنمای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رقابتی، فناورانه و سیاسی- قانونی دائما در حال تغییر، استراتژی بازاریابی را موضوعی بی‏اندازه جذاب می‏ سازد. بیشتر تغییراتی که بازاریابان در 20 سال گذشته با آنها مواجه شده ‏اند به تکامل تدریجی شیوه‏ های عمل بازاریابی و کسب‏ وکار در جامعه امروز مربوط می‏ شوند. یکی از پایه‏ای‌ترین تغییرات تقاضای فزاینده مشتریان است. امروز، مشتریان انتظارات بسیار بالایی در مورد موضوعات پایه مانند کیفیت، عملکرد، قیمت و در دسترس بودن دارند.  مشتریان آمریکایی به ویژه اشتیاقی برای خشنودی آنی دارند که بازاریابان تقلا می‏ کنند آن را برآورده سازند. برخی شواهد مبین آن هستند که بازاریابان نتوانسته ‏اند از پس این چالش بر بیایند. شاخص آمریکایی رضایت مشتری که در مرکز ملی پژوهش کیفیت در دانشگاه میشیگان محاسبه می‏ شود، نشان می ‏دهد که رضایت مشتری از زمان نخستین محاسبه مرکز در 1994 فقط اخیرا بهبود یافته است. برخی صنایع مانند خطوط هوایی متحمل افت شدید در رضایت مشتری شده‏اند. رضایت در دیگر صنایع، مانند خودروسازی و نوشابه‏ ها، نسبتا بالا و ثابت مانده است.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد