درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 14:03   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17572صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 13 تیر 1394 - 10:20
سخنران دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
فهم روابط عمومی در چارچوب رویکرد فرهنگی به مسئولیت اجتماعی
سخنران دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران - کوشش خواهد شد با آن الگوها، انتظارات معاصر از روابط عمومی برای وارد شدن در یک ارتباط با منافع متقابل و پذیرش مسئولیت در برابر جامعه بزرگ¬تر در قالب یک نظریه فرهنگی تبیین گردد. چارچوب نظری و روش در این مطالعه، نظریات و روش¬های مطرح در مطالعه روابط بینافرهنگی در حیطه نشانه شناسی فرهنگی خواهد بود.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- می دانیم که در جدیدترین فهم ها از روابط عمومی، معنای این نهاد از ارتباطی در حد سخنگو بودن و مدافع بودن، به نوعی پذیرش مسئولیت اجتماعی برای سازمان متبوع خود و کوشش در جهت ایفای این نقشِ مسئولانه تغییر یافته است. بر اساس آخرین تعریف¬ها سه مؤلفه محوری در فهم روابط عمومی وجود دارد که می¬تواند موضوع نوعی تحلیل فرهنگی باشد: مؤلفه خود به مثابه سازمان متبوع (Organization) و دیگر به مثابه عموم (Public)، مؤلف ارتباط (Communication) و مؤلفه سودبری متقابل (Mutual benefit). آنچه بیشتر محصول نگرش های جدید به روابط عمومی است، همین مؤلفه اخیر است که نقش روابط عمومی را از جلب یکسویه سود به نفع سازمان متبوع به سوی پذیرش مسئولیت اجتماعی سازمان، درک این مسئولیت¬ها در فضای ارتباطی و کوشش برای ایفای آن¬ها سوق داده است و همین تحول در نگرش است که روابط عمومی نوین را با مسئولیت اجتماعی بیشتر و بیشتر گره می زند.


اما این که ماهیت فعالیت در روابط عمومی نوعی ارتباط باشد، و این که در این فضای ارتباطی، مانند هر ارتباط دیگری دو طرف گفت وگو وجود داشته باشد، تقریباً در همه تعریف ها از روابط عمومی به نوعی می-گنجد. در مقام تحقق ارتباط، طرفین درگیر از یک سو روابط عمومی به عنوان نهادِ ارتباطیِ سازمان متبوع و از سوی دیگر هر آنچه غیر باشد، به عنوان عموم مطرح است و این مبنای شکل گیری نوعی الگوی خود و دیگر در ارتباط روابط عمومی¬هاست؛ وجود چنین ساختاری، ما را قادر می¬سازد تا از الگوهای خود و دیگر در نشانه شناسی فرهنگی و مدل¬های روابط بینافرهنگی برای مطالعه روابط عمومی استفاده کنیم و آن را در این فضا بومی¬سازی نمایم. این که فرهنگ¬ها چگونه برای تمایز خود از دیگری از رمزگان¬هایی استفاده می-کنند که در پس آن نوعی دفاع از حریم خود و جلب منابع برای خود وجود دارد، به خوبی می¬توان در مطالعه روابط عمومی استفاده گردد؛ در این مقاله کوشش خواهد شد به الگوهای منعطفی در روابط بینافرهنگی پرداخته شود که برای رمزگان دیگری و برای منافع و خواسته¬های دیگری در فضای ارتباطی ارزش قائل است و کوشش خواهد شد با آن الگوها، انتظارات معاصر از روابط عمومی برای وارد شدن در یک ارتباط با منافع متقابل و پذیرش مسئولیت در برابر جامعه بزرگ¬تر در قالب یک نظریه فرهنگی تبیین گردد. چارچوب نظری و روش در این مطالعه، نظریات و روش¬های مطرح در مطالعه روابط بینافرهنگی در حیطه نشانه شناسی فرهنگی خواهد بود.

 

 دکتر احمد پاکتچی استاد دانشگاه امام صادق (ع) در تاریخ 19 مهرماه سال جاری در داوزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خود را با عنوان رسالت راهبردی روابط عمومی؛ آینده پژوهی مسئولیت اجتماعی ارائه خواهند داد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد