درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 31 مرداد 1398 - 22:50   

راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر

  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


ادامه ادامه مطلب یک

روابط بر اساس طینت انسان ها

  روابط بر اساس طینت انسان ها


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟

  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  رئیس اداره روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور: مردم در تدام کار فرهنگی تاثیرگذار هستند
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان: روابط عمومی ها با اطلاع رسانی صحیح و به موقع در راستای اقناع افکار عمومی حرکت کنند
  آینده‌ نشر
  چهل و پنجمین شماره ماهنامه علمی-تخصصی مدیریت رسانه منتشر شد
  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود
  قوانین جدید در نشست‌های خبری لیگ برتر ایران
  نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت استارت آپ ها
  روابط بر اساس طینت انسان ها
  روابط
  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17572صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 13 تیر 1394 - 10:20
سخنران دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
فهم روابط عمومی در چارچوب رویکرد فرهنگی به مسئولیت اجتماعی
سخنران دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران - کوشش خواهد شد با آن الگوها، انتظارات معاصر از روابط عمومی برای وارد شدن در یک ارتباط با منافع متقابل و پذیرش مسئولیت در برابر جامعه بزرگ¬تر در قالب یک نظریه فرهنگی تبیین گردد. چارچوب نظری و روش در این مطالعه، نظریات و روش¬های مطرح در مطالعه روابط بینافرهنگی در حیطه نشانه شناسی فرهنگی خواهد بود.
  

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- می دانیم که در جدیدترین فهم ها از روابط عمومی، معنای این نهاد از ارتباطی در حد سخنگو بودن و مدافع بودن، به نوعی پذیرش مسئولیت اجتماعی برای سازمان متبوع خود و کوشش در جهت ایفای این نقشِ مسئولانه تغییر یافته است. بر اساس آخرین تعریف¬ها سه مؤلفه محوری در فهم روابط عمومی وجود دارد که می¬تواند موضوع نوعی تحلیل فرهنگی باشد: مؤلفه خود به مثابه سازمان متبوع (Organization) و دیگر به مثابه عموم (Public)، مؤلف ارتباط (Communication) و مؤلفه سودبری متقابل (Mutual benefit). آنچه بیشتر محصول نگرش های جدید به روابط عمومی است، همین مؤلفه اخیر است که نقش روابط عمومی را از جلب یکسویه سود به نفع سازمان متبوع به سوی پذیرش مسئولیت اجتماعی سازمان، درک این مسئولیت¬ها در فضای ارتباطی و کوشش برای ایفای آن¬ها سوق داده است و همین تحول در نگرش است که روابط عمومی نوین را با مسئولیت اجتماعی بیشتر و بیشتر گره می زند.


اما این که ماهیت فعالیت در روابط عمومی نوعی ارتباط باشد، و این که در این فضای ارتباطی، مانند هر ارتباط دیگری دو طرف گفت وگو وجود داشته باشد، تقریباً در همه تعریف ها از روابط عمومی به نوعی می-گنجد. در مقام تحقق ارتباط، طرفین درگیر از یک سو روابط عمومی به عنوان نهادِ ارتباطیِ سازمان متبوع و از سوی دیگر هر آنچه غیر باشد، به عنوان عموم مطرح است و این مبنای شکل گیری نوعی الگوی خود و دیگر در ارتباط روابط عمومی¬هاست؛ وجود چنین ساختاری، ما را قادر می¬سازد تا از الگوهای خود و دیگر در نشانه شناسی فرهنگی و مدل¬های روابط بینافرهنگی برای مطالعه روابط عمومی استفاده کنیم و آن را در این فضا بومی¬سازی نمایم. این که فرهنگ¬ها چگونه برای تمایز خود از دیگری از رمزگان¬هایی استفاده می-کنند که در پس آن نوعی دفاع از حریم خود و جلب منابع برای خود وجود دارد، به خوبی می¬توان در مطالعه روابط عمومی استفاده گردد؛ در این مقاله کوشش خواهد شد به الگوهای منعطفی در روابط بینافرهنگی پرداخته شود که برای رمزگان دیگری و برای منافع و خواسته¬های دیگری در فضای ارتباطی ارزش قائل است و کوشش خواهد شد با آن الگوها، انتظارات معاصر از روابط عمومی برای وارد شدن در یک ارتباط با منافع متقابل و پذیرش مسئولیت در برابر جامعه بزرگ¬تر در قالب یک نظریه فرهنگی تبیین گردد. چارچوب نظری و روش در این مطالعه، نظریات و روش¬های مطرح در مطالعه روابط بینافرهنگی در حیطه نشانه شناسی فرهنگی خواهد بود.

 

 دکتر احمد پاکتچی استاد دانشگاه امام صادق (ع) در تاریخ 19 مهرماه سال جاری در داوزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خود را با عنوان رسالت راهبردی روابط عمومی؛ آینده پژوهی مسئولیت اجتماعی ارائه خواهند داد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش رسانه های درآمدزا سخت تر از همیشه شده است


  استفاده از محل کار برای افزایش انگیزه کارکنان


  کمپین جاستین ترودو و اندرو شیر/ کدام روش در انتخابات موثرتر است؟


  مولف تبریزی برنده جایزه جهانی ۲۰۱۹ موسسه بین‌المللی روابط عمومی انگلستان شد


  تاکید مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها بر نقش رسانه ها در شناساندن صنعت حمل و نقل هوایی


  آینده‌ نشر


  راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر


  روابط


  نخستین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی برگزار می‌شود


  روابط بر اساس طینت انسان ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران