درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:47   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17570صفحه نخست » پیوندهای شاراشنبه، 13 تیر 1394 - 00:10
زندگینامه حرفه ای مهدی باقریان
مهدی باقریان حدود 25 سالی است که در حوزه روابط عمومی و ارتباطات تنفس می کند و حالا 23 سالی از روزهایی که به عنوان جوانی جویای نام کارش را به عنوان کارشناس روابط عمومی شرکت رادیاتور ایران درسال 1372 آغاز کرد می گذرد. مهدی باقریان که به تازگی دکترای خود را در رشته مدیریت دریافت کرده است حدود 25 سالی است که در حوزه روابط عمومی و ارتباطات تنفس می کند و حالا 23 سالی از روزهایی که به عنوان جوانی جویای نام کارش را به عنوان کارشناس روابط عمومی شرکت رادیاتور ایران درسال 1372 آغاز کرد می گذرد. او همان سال ها به عضویت شرکت تعاونی مطبوعات ایران درآمد و کم کم برای نوشتن درباره روابط عمومی، حضورش در رسانه ها و بخصوص مطبوعات را توسعه داد.
  

 

باقریان در یک نگاه


 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

مهدی باقریان دانش آموخته دانشگاه اصفهان است و بیش از سی سال است که به عنوان نویسنده و محقق روابط عمومی در این حوزه فعالیت می کند. وی کار حرفه ای خود را با مدیریت روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اواخر سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی انتخاب گردید.

او که به عنوان “کارشناس برتر روابط عمومی ایران” در سال ۱۳۷۶ انتخاب شده بود، موفق شد لوح تقدیر و تندیس کتاب سال را به دلیل تالیف کتاب “فلسفه روابط عمومی کاربردی” از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.

باقریان به عنوان اولین و تنها دارنده اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی در ایران(APR) شناخته می شود و این اعتبارنامه را در سال۱۳۸۷از موسسه روابط عمومی مالزی دریافت کرد.

وی با پایه گذاری “انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی” به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن و مشارکت در برگزاری اولین و دومین “کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی”، موفق شد در سال ۱۳۹۱ نخستین “جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی” را از دست نخست وزیر مالزی دریافت نماید.

اندیشه های وی در کتاب ها، مقالات و یاداشت هایی که طی سالاهای طولانی فعالیت در این حوزه منتشر کرده، ‌تبلور پیدا کرده است

“فلسفه روابط عمومی کاربردی”، “مدیریت گردهمایی”، مدیریت نمایشگاه (مشترک)، “مدیریت تولید و انتشار بروشور” (۱۳۹۱)، “روابط عمومی دولتی”، “فنون روابط عمومی” (۱۳۹۳)، استانداردهای روابط عمومی (جلد ۲- به عنوان یکی از نویسندگان در سال ۱۳۹۴)، مدیریت بحران(۱۳۹۵)، “مدیریت مستندسازی در روابط عمومی”، “استانداردهای روابط عمومی” جلد سوم (۱۳۹۶) و “مقررات روابط عمومی” از جمله آثار وی می باشد.

باقریان همچنین مدیریت ترجمه و انتشار بیش از ۸۰ عنوان کتاب منجمله “دایره المعارف روابط عمومی” در دو جلد نفیس در ۱۸۰۰ صفحه و “فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی” را به عهده داشته است.

راه‌اندازی نخستین “شبکه اطلاع‌رسانی روابط عمومی ایران تحت عنوان”شارا” (www.shara.ir) هم از دیگر اقدامات وی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات است که از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و در همین مدت کوتاه توانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

در خصوص صلاحیت های حرفه ای وی در طول ۳۰ سال، او تهیه و تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط عمومی» در ایران، بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران (۱۳۸۳)، برگزاری دومین دوره کنگره و جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی / ۱۸ آذر ۱۳۹۱، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط عمومی در ایران (ICPR)، برگزاری نخستین دوره آموزشی اینترنت در روابط عمومیدر ایران، برگزاری نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی دو (PR 0.2)، برگزاری نخستین همایش زن و روابط عمومی/ ۱۷مهرماه ۱۳۹۲، برگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری/ ۲۵مرداماه ۱۳۹۴، پیشنهاد بنیانگذاری “ نشان عالی روابط عمومی” و برگزاری نخستین و دومین دوره آن در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی در سال های ۱۳۹۲و ۱۳۹۵، برگزاری نخستین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران در سال ۱۳۹۵، انتشارا سالنامه تخصصی روابط عمومی ایران، انتشار نخستین تمبر روابط عمومی در ایران، ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط عمومی به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی در ایران (۱۳۸۳)، برگزاری نخستین همایش و جشن روابط عمومی در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی در سال های۱۳۹۲ و ۱۳۹۵، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومی در جهان در ایران، برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط عمومی ایران در مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۴)، عضویت در هیأت داوری جشنواره ها و همایش های علمی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، انجام بیش از ۸۰ پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای را عهده دار بوده است.

باقریان همچنین به عنوان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در طرح و ایده تهیه “بسته پیشنهادی روابط عمومی ایران”، “منشور اخلاقی روابط عمومی”، “شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی” و ارایه یک “تعریف بومی از روابط عمومی” نقش و همکاری ارزنده ای داشته است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۶ و پس از دوسال کار و تلاش با همکاری همسر خود موفق به تدوین و انتشار اولین “دانشنامه وقف” در ایران شد که سه جلد آن در ۲۳۴۴ صفحه به چاپ رسید. همچنین وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر و نویسنده برگزیده عرصه وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انتخاب و معرفی شد.

باقریان به عنوان یک نویسنده و منخصص در حوزه روابط عمومی شناخته شده است و علاوه بر رییس انجمن متخصصان روابط عمومیطی چند سال؛ رییس موسسه کارگزار روابط عمومی، مدیرعامل انتشارات کارگزار روابط عمومی، عضو هیئت مدیره موسسه ارتباط گستر هزاره ریحانه و مدیرمسئول و سردبیر دو نشریه تخصصی در حوزه روابط عمومی با عناوین ” کارگزار روابط عمومی” و “مدیریت روابط عمومی ” را در کارنامه فعالیت های حرفه ای خود به ثبت رسانده است.
 

زندگینامه حرفه ای مهدی باقریان


آغاز با نوشتن
مهدی باقریان حدود 30 سالی است که در حوزه روابط عمومی و ارتباطات تنفس می کند و حالا 23 سالی از روزهایی که به عنوان جوانی جویای نام کارش را به عنوان کارشناس روابط عمومی شرکت رادیاتور ایران درسال 1372 آغاز کرد می گذرد. او همان سال ها به عضویت شرکت تعاونی مطبوعات ایران درآمد و کم کم برای نوشتن درباره روابط عمومی، حضورش در رسانه ها و بخصوص مطبوعات را توسعه داد.

 

بازنگری در مفهوم روابط عمومی از اولین مقالاتی بود که نوشت و در روزنامه ایران در سال 1376 به چاپ رسید. این در حالی بود که وی در سال1371 به دلیل انتشار مقاله ای با عنوان «نقش سرمایه داری جهانی در تکوین صهیونیسم» برنده جایزه بین المللی مسجدالاقصی شده بود.


"روابط عمومی کانون ارتباط"، "نیک و بد مدیریت کلان روابط عمومی در ایران"، "روابط عمومی، دولت و امنیت پرسش"، "مدیر روابط عمومی اندیشمند"، "روابط عمومی در ایران و سوءمدیریت ها"، "نظریه های جدید روابط عمومی"، "سیمای روابط عمومی در نظام آموزش عالی کشور" و "روابط عمومی محض؛ حدود و کرانه های آن" از دیگر مقالات و یاداشت های نخستین وی بود که در همان سال ها در روزنامه های کثیرالانتشار و مجلات تخصصی کشور منتشر شدند. تجربه مدیریت روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که تا سال 1385 تداوم داشت سال های پرباری را برای ارتباط بیشتر وی با رسانه ها و مدیریت در حوزه روابط عمومی به همراه داشت.  ادامه

روابط عمومی؛ آغازی برای همیشه
باقریان از سال 1372 تا 1375 سردبیری و مدیریت فنی نشریه "شریف" (وابسته به دانشگاه صنعتی شریف) را هم بر عهده داشت و در همان سال سردبیری مجله علمی "کیفیت" و مدیریت فنی "خبرنامه وزارت فرهنگ و آموزش عالی" را هم تجربه کرد. سردبیری نشریه "کتاب نصیر"(کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی) و مشاورت عالی ماهنامه فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی و دانشجویی "نگاه دانشجو" نیز در همان سال ها توسط وی تجربه ای موفق بود.


او که به عنوان "کارشناس برتر روابط عمومی ایران" در سال 1376 انتخاب شده بود، موفق شد لوح تقدیر و تندیس کتاب سال را به دلیل تالیف کتاب "فلسفه روابط عمومی کاربردی" از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.

دریافت اعتبارنامه بین المللی متخصصان روابط عمومی
مهدی باقریان با تشکیل انجمن متخصصان روابط عمومی به عنوان عضو هیت مدیره این انجمن به عضویت آن درآمد و در سال های 1388 و 1389 و همچنین 1394ریاست این انجمن را برعهده داشته است.


فعالیت های وی با پایه گزاری موسسه کارگزارروابط عمومی درسال 1380 وارد فاز جدیدی شد و انجام اقدامات حرفه ای و اساسی در حوزه ارتباطات در دستور کار او در این موسسه قرار گرفت و انتشارات تخصصی کارگزار روابط عمومی شامل کتاب های تخصصی روابط عمومی و همچنین فصلنامه "کارگزارروابط عمومی" و دو فصلنامه "روابط عمومی الکترونیک" آغاز به کار کرد.


باقریان به عنوان اولین و تنها دارنده اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی در ایران(APR) این اعتبارنامه را درسال1387دریافت کرد. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط و در گزارشی نوشت:

کوالالامپور- برای اولین بار یک ایرانی موفق به دریافت اعتبارنامه بین المللی متخصصان روابط عمومی (ای.پی.آر) شد.

به گزارش ایرنا، "موسسه روابط عمومی مالزی" این اعتبارنامه حرفه‌ای را به پاس تلاش های مستمر مهدی باقریان در عرصه روابط عمومی کشورمان روز دوشنبه در آیینی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی، معاون دانشگاه بین‌الملل اسلامی مالزی و تنی چند از شخصیت های علمی و فرهنگی دو کشور به وی اعطا کرده است.
 

اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی موسوم به "ای.پی.آر" به مصداق گواهینامه‌ای حرفه‌ای برای کارشناسان روابط عمومی است که به منظور شناسایی دست اندرکاران دارای قابلیت و تجربه کاری طراحی شده است.

این اعتبارنامه در سال ۱۹۶۴ توسط انجمن روابط عمومی آمریکا ابداع شده و اخذ آن منوط به قبولی در امتحانات شفاهی و کتبی و داشتن دستکم پنج سال تجربه در حرفه روابط عمومی است.

باقریان به عنوان مبتکر ارتباطات بین‌المللی روابط عمومی، در دوره های متوالی به عنوان دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران به فعالیت مشغول بوده و در زمان حاضر علاوه بر مدیر عاملی موسسه کارگزار روابط عمومی و سردبیر چند نشریه تخصصی، همچنین سمت دبیرکلی انجمن متخصصان روابط عمومی کشورمان را نیز داراست. وی در طول دوره فعالیت حرفه‌ای خود کتاب های بسیاری را در حوزه روابط عمومی به رشته تحریر درآورده است. (خبرگزاری جمهوری اسلامی ۰۵/۰۹/۸۷)

تدوام موفقیت های بین المللی
وی با پایه گزاری "انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی" به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن و مشارکت در برگزاری اولین و دومین "کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی"، موفق شد در سال 1391 نخستین "جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی" را از دست نخست وزیر مالزی دریافت کند.


وی پس از دریافت این جایزه و با نوشتن مقاله ای باعنوان «درک قدرت تجاری روابط عمومی در ایران» نظراتش را در خصوص سرمایه گذاری در روابط عمومی در ایران و بازده بسیار مثبتی که درپی دارد در روزنامه پرتیراژ "همشهری" منتشر کرد.


باقریان در این مقاله از یک طرف تلاش می کند ارزش «روابط عمومی» را به خوانندگان نشان دهد و از طرف دیگر، بر این مساله تاکید دارد که در دنیای امروز، عملکرد خوب به تنهایی کافی نیست بلکه عرضه آن نیز به همان اندازه اهمیت و ارزش دارد.


همچنین این مقاله به ارزش دیگری نیز می پردازد و آن، «اعتماد، ارتباطات و شهروندمحوری» است. این مقاله تاکید می کند که امروز، جامعه جهانی از «شکاف عمیق ارتباطات» و "بحران اعتماد" رنج می برد. توجه به ارزش های اخلاقی و نیازهای جامعه بشری درآینده، اجتناب ناپذیر است.


در پایان، نگارنده با تبیین اهمیت و جایگاه جغرافیای تجاری ایران، نشان می دهد که روابط عمومی و تلاش های نسل جدید روابط عمومی می تواند نقش به سزایی در تبدیل شدن ایران به یکی از کشورهای پیشرفته و قدرتمند دنیا داشته باشد.


از دیگر فعالیت های این کارگزار ساعی و پر تلاش حوزه روابط عمومی و ارتباطات، امضا تفاهم نامه های بین المللی و از جمله امضای نخستین تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی روابط عمومی ایران بین موسسه کارگزار روابط عمومی و "کمپانی گلوبال تائیتیم" (ترکیه) و امضای نخستین تفاهم نامه بین المللی با "موسسه روابط عمومی مالزی"، "انجمن روابط عمومی اندونزی" و "آکادمی بازاریابی کره جنوبی" بود که مقدمه ای برای اقدامات بین المللی موسسه کارگزار روابط عمومی از جمله برگزاری هفت دوره "آموزش روابط عمومی در مالزی"، برگزاری دو نوبت "کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی" در ایران و مالزی و 12 دوره برگزاری "کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران" تا سال 1394 است.

تبلور اندیشه های یک کارگزار
اندیشه های وی در کتاب ها، مقالات و یاداشت هایی که طی سالاهای طولانی فعالیت در این حوزه منتشر کرده است،‌تبلور پیدا کرده است که از جمله درمقاله ای با عنوان "روابط عمومی محض حدود و کرانه های آن" می توان در خلال نگاه تبارشناسانه وی به روابط عمومی با این اندیشه ها بیشتر آشنا شد.


وی در بخشی از این مقاله می نویسد: . .. روابط عمومی مانند همه دانش‌های بشری از میان «نیاز» و «اندیشه» انسان سر برکشید تا به کمک او بشتابد و سهمی در پیشرفت داشته باشد.


روابط عمومی- از همان ابتدا- عهد کرد که به انسان دروغ نگوید و پاسدار ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی و سازمانی او باشد. روابط عمومی به این خاطر، رسالت مزبور را پذیرفت و ارزش فردنگرانه را دور ریخت که به سهم خود از اضطراب عمیق انسان بکاهد و به تاخت و تازهای قدرت لگام بزند.


روابط عمومی زمانی که انسان در برابر سیل اجحاف‌ها و دروغ پراکنی‌های سودجویان عاجز مانده بود، پا به عرصه‌ حیات گذاشت و ارزش‌هایی تازه آفرید و به انسان متذکر شد که باید در مقابل رفتارهای منفعت طلبانه و سودجویانه و فردگرایانه واکنش نشان داد.


روابط عمومی، واکنشی است به محرک‌های سلب‌کننده‌ آسایش انسان؛ محرک‌هایی که توانست و می تواند انسان را به «افیون مصرف و لذت‌جویی‌های جنون‌آمیز» سوق دهد و میان او و فضایل اخلاقی فاصله زیادی ایجاد نماید".

خدمات مشاوره ای و حرفه ای
باقریان با کسب تجربیات حرفه ا ی و عملی در طول سال های طولانی فعالیت،‌ اندوخته های خود را بی دریغ در اختیار مدیران و سازمان های مختلف قرار داده است و طی این سال ها به عنوان مشاوری آگاه و امین به مراکز و سازمان های مختلف و از جمله به عنوان مشاور روابط عمومی و رسانه ای "دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی"، عضو شورای مشورتی روابط عمومی ایران (اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 84-1383)، دبیری دوره های مختلف "جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی"، رییس و عضو هیات داوران گزینش برترین های "اولین نمایشگاه نشریات روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی" و دبیر چند دوره برگزاری "جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی" خدمت کرده است و در ادامه فعالیت های اجرایی خود برای نشان دادن جایگاه و توانمندی های روابط عمومی ایران، نخستین "نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای روابط عمومی ایران"را در مجلس شورای اسلامی برای آشنایی نمایندگان پارلمان با هنرهشتم در اردیبهشت 1394 برگزار کرده است.

رسانه ها و نوشتن: دغدغه همیشگی
باقریان در حوزه رسانه در بعد بین المللی هم اقداماتی انجام داده است و توانسته است ضمن عضویت در هیات تحریریه ژورنال روابط عمومی آسیا پاسیفیک (AP PR ) مقالاتی هم در ژورنال های بین المللی به چاپ برساند.
کتاب،‌ کتابخوانی و نشر کتاب نیز از دغدغه های همیشگی باقریان بوده است، به گونه ای که از همان آغاز فعالیت در این حوزه علاوه بر انتخاب و انتشار کتاب های صاحب نظران واندیشمندان این حوزه،‌ کار خود را با تالیف کتاب "روابط عمومی در نظام آموزش عالی" کلید زده و علیرغم فعالیت های گسترده دراین حوزه، هیچگاه از تالیف و انتشار کتاب غافل نبوده است و هر سال به طور متوسط بین دو تا سه کتاب تالیف و منتشر کرده است. فهرست کتاب های تالیف شده و یا کتاب هایی که با دیگر همکارانش تالیف و منتشر کرده است عبارتند از:


"فلسفه روابط عمومی کاربردی"،
 

"روابط عمومی کاربردی و فنون برگزاری گردهمایی ها"،
 

"روابط عمومی نوشتاری و تکنیک های رسانه ای"،
 

"عکس و کاربردهای آن در روابط عمومی"، "فنون روابط عمومی" (ویژه خبرنامه)،
 

"فنون روابط عمومی" (ویژه روابط عمومی الکترونیک)،
 

"بزرگان روابط عمومی"( 3جلد)،
 

"روابط عمومی در کلاس جهانی"،
 

مدیریت نمایشگاه (مشترک)،
 

"مدیریت تولید و انتشار بروشور" (1391)،
 

"روابط عمومی دولتی"،
 

"فنون روابط عمومی" (1393)
 

استانداردهای روابط عمومی جلد 2 - مشترک (1396)
 

استانداردهای روابط عمومی جلد 3 (1396)،
 

روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا (1396)، 


 مهارتهای ارتباطی موثر (1397)،


 رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی (1397)،


 روزنامه‌نگاری پهپادی (1397)،


 سالنامه تخصصی روابط عمومی (1397)،


 مدیریت پاسخگویی در روابط عمومی (1397)،


 کتاب مدیریت روابط عمومی دولتی- جلد اول (1398)،


 کتاب مدیریت روابط عمومی دولتی- چلد دوم (1398)،


 روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی(1398)،


 سالنامه تخصصی روابط عمومی (1398)،


 سناریونگاری در روابط عمومی (1398)،


 برنامه ریزی استراتژیک برای روابط عمومی (1398)،


 سناریونگاری در مدیریت روابط عمومی-وزیری (1398)،


 مدیریت گردهمایی- ویرایش سوم (1398)،
 


پایه گذاری شبکه ای ازخدمات متنوع و موثر در حوزه روابط عمومی
راه‌اندازی نخستین "شبکه اطلاع‌رسانی روابط عمومی ایران" (شاراwww.shara.ir ) هم از دیگر اقدامات وی در حوزه روابط عمومی، رسانه و ارتباطات است که از حدود سال 1390 راه اندازی شده است و توانسته است تاکنون جایگاه منحصر بفردی را در این حوزه به خود اختصاص دهد و اقدامات سازنده دیگری نیز از جمله اثرات حضور وی در این حوزه می باشد که به اهم آن به شرح زیر اشاره می کنیم:
- تهیه، تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط عمومی» در ایران
- مدیریت ترجمه و انتشار دایره المعارف روابط عمومی در دو جلد نفیس

- برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران/ 1383
- انتشار نخستین فرهنگ جامع روابط عمومی در ایران
- بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط عمومی ایران (1383)
- برگزاری دومین دوره جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی/ 18 آذر 1391
- راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط عمومی در ایران (icpr)
- برگزاری نخستین دوره آموزشی اینترنت در روابط عمومی ایران
- برگزاری نخستین همایش بین‌المللی روابط عمومی دو (PR 0.2)
- برگزاری نخستین همایش زن و روابط عمومی/ 17مهرماه 1392
- برگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری/ 25مرداماه 1394
- پیشنهاد بنیانگذاری “ نشان عالی روابط عمومی” و برگزاری نخستین دوره آن در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی
- انتشار نخستین تمبر روابط عمومی در ایران
- انتشار کتاب «استانداردهای روابط عمومی»/1392و جلد دوم در سال 1394
- ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط عمومی به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی در ایران (1383)
- برگزاری نخستین همایش و جشن روابط عمومی در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی/1392

- اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران/ 15شهریور1395
- برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط عمومی در جهان در ایران
- انجام بیش از 120 پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای
- مدیریت بیش از 30 واحد روابط‌عمومی و ...

 

باقریان در یک نگاه

مهدی باقریان بیش از سی سال است که به عنوان نویسنده و پژوهشگر حوزه روابط‏ عمومی فعالیت می ‎کند. وی کار حرفه‏ ای خود را با مدیریت روابط ‏عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در اواخر سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۶ به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط‏عمومی انتخاب گردید.


او که به عنوان "کارشناس برتر روابط‏ عمومی ایران" در سال ۱۳۷۶ انتخاب شده بود، موفق شد لوح تقدیر و تندیس کتاب سال را به دلیل تالیف کتاب "فلسفه روابط‏عمومی کاربردی" از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.


باقریان به عنوان اولین و تنها دارنده اعتبارنامه متخصصان روابط ‏عمومی در ایران (APR) شناخته می‏ شود و این اعتبارنامه را در سال۱۳۸۷از موسسه روابط‏ عمومی مالزی دریافت کرد.


وی با پایه گذاری "انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط‏ عمومی" به عنوان مبدع و هیئت موسس و هئیت مدیره این انجمن و مشارکت در برگزاری اولین و دومین "کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‏ عمومی"، موفق شد در سال ۱۳۹۱ نخستین "جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط‏ عمومی" را از دست نخست وزیر مالزی در کوالالامپور دریافت نماید.


اندیشه ‏های وی در کتاب‏ها، مقالات و یاداشت ‏هایی که طی سال های طولانی فعالیت در این حوزه منتشر کرده، ‌تبلور پیدا کرده است:

"فلسفه روابط عمومی کاربردی"،
"روابط عمومی کاربردی و فنون برگزاری گردهمایی ها"،
"روابط عمومی نوشتاری و تکنیک های رسانه ای"،
"عکس و کاربردهای آن در روابط عمومی"، "فنون روابط عمومی" (ویژه خبرنامه)،
"فنون روابط عمومی" (ویژه روابط عمومی الکترونیک)،
"بزرگان روابط عمومی"( 3جلد)،
"روابط عمومی در کلاس جهانی"،
مدیریت نمایشگاه (مشترک)،
"مدیریت تولید و انتشار بروشور" (1391)،
"روابط عمومی دولتی"،
"فنون روابط عمومی" (1393)
استانداردهای روابط عمومی جلد 2 - مشترک (1396)
استانداردهای روابط عمومی جلد 3 (1396)،
روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا (1396)، 
 مهارتهای ارتباطی موثر (1397)،
 رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی (1397)،
 روزنامه‌نگاری پهپادی (1397)،
 سالنامه تخصصی روابط عمومی (1397)،
 مدیریت پاسخگویی در روابط عمومی (1397)،
 کتاب مدیریت روابط عمومی دولتی- جلد اول (1398)،
 کتاب مدیریت روابط عمومی دولتی- چلد دوم (1398)،
 روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی(1398)،
 سالنامه تخصصی روابط عمومی (1398)،
 سناریونگاری در روابط عمومی (1398)،
 برنامه ریزی استراتژیک برای روابط عمومی (1398)،
 سناریونگاری در مدیریت روابط عمومی (1398)،
 مدیریت گردهمایی- ویرایش سوم (1398)،


باقریان همچنین مدیریت ترجمه و انتشار بیش از ۸۰ عنوان کتاب منجمله "دایره المعارف روابط‏ عمومی" در دو جلد نفیس در ۱۸۰۰ صفحه و "فرهنگ جامع واژگان روابط‏ عمومی" را به عهده داشته است.


راه‌اندازی نخستین "شبکه اطلاع‌رسانی روابط ‏عمومی ایران تحت عنوان"شارا" (www.shara.ir) هم از دیگر اقدامات وی در حوزه روابط ‏عمومی و ارتباطات است که از سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و در همین مدت کوتاه توانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.


در خصوص صلاحیت ‏های حرفه ای وی در طول ۳۰ سال، او تهیه و تنظیم و انتشار نخستین «سرود روابط ‏عمومی» در ایران، بنیانگذاری جایزه دکتر حمید نطقی پدر روابط ‏عمومی ایران (۱۳۸۳)، برگزاری دومین دوره کنگره و جوایز ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط ‏عمومی/ ۱۸ آذر ۱۳۹۱، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی کنفرانس بین‌المللی روابط ‏عمومی ایران به عنوان تنها سایت دو زبانه روابط‏ عمومی در ایران (ICPR)، برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربردهای اینترنت در روابط ‏عمومی در ایران، برگزاری نخستین همایش بین‌المللی روابط ‏عمومی دو (PR 0.2)، برگزاری نخستین همایش زن و روابط‏ عمومی/ ۱۷مهرماه ۱۳۹۲، برگزاری نخستین همایش بررسی نقش روابط‏ عمومی در صنعت بانکداری/ ۲۵مرداماه ۱۳۹۴، پیشنهاد بنیانگذاری "نشان عالی روابط ‏عمومی" و برگزاری نخستین، دومین و سومین دوره آن در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط ‏عمومی در سال‏های ۱۳۹۲، ۱۳۹۵ و 1396، برگزاری نخستین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‏های روابط ‏عمومی ایران در سال ۱۳۹۵، انتشار سالنامه تخصصی روابط ‏عمومی ایران (8 دوره)، انتشار نخستین تمبر روابط ‏عمومی در ایران، ارایه نخستین گواهی‌نامه بین‌المللی روابط‏ عمومی به شرکت‌کنندگان اولین کنفرانس بین‌المللی روابط ‏عمومی در ایران (۱۳۸۳)، برگزاری نخستین همایش و جشن روابط‏ عمومی در تالار وحدت با همکاری انجمن متخصصان روابط ‏عمومی در سال‏های۱۳۹۲، ۱۳۹۵و 1396، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز تولد صنعت روابط‏ عمومی در جهان در ایران، برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‏ها و دستاوردهای روابط‏ عمومی ایران در مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۴)، برگزاری 15 دوره کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (1398-1383)، دومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی ایران (1397)، عضویت در هیأت داوری جشنواره‏ ها و همایش ‏های علمی در حوزه ارتباطات و روابط ‏عمومی، انجام بیش از ۸۰ پروژه پژوهشی و مشاوره‌ای را عهده دار بوده است.


باقریان همچنین به عنوان رییس انجمن متخصصان روابط‏عمومی در طرح و ایده تهیه "بسته پیشنهادی روابط ‏عمومی ایران"، "منشور اخلاقی روابط ‏عمومی"، "شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط ‏عمومی" و ارایه یک "تعریف بومی از روابط ‏عمومی" نقش و همکاری ارزنده ای داشته است.


همچنین وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر و نویسنده برگزیده عرصه وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انتخاب و معرفی شد.


باقریان به عنوان یک نویسنده و منخصص در حوزه روابط ‏عمومی شناخته شده است و علاوه بر رییس انجمن متخصصان روابط ‏عمومی طی چند سال؛ رییس موسسه کارگزار روابط‏ عمومی، مدیرعامل انتشارات کارگزار روابط‏ عمومی، عضو هیئت مدیره موسسه ارتباط گستر هزاره ریحانه و مدیرمسوول و سردبیر نشریه تخصصی در حوزه روابط ‏عمومی با عنوان "کارگزار روابط‏ عمومی" را در کارنامه فعالیت‎ های حرفه‏ ای خود به ثبت رسانده است.

 

بروزرسانی: تیرماه 1398
 

آثار و مقالات

- کتاب مدیریت روابط عمومی دولتی در دو جلد منتشر شد

- شماره جدید فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد

- کتاب مدیریت روابط عمومی دولتی در دو جلد منتشر شد
 -
کتاب "روزنامه‌نگاری پهپادی" منتشر شد

 - پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران آغاز شد

برای نخستین بار در ایران؛ کتاب "مدیریت پاسخگویی در روابط عمومی" منتشر شد

کتاب "رویکردهای نوین کاربردی خلاقیت در روابط‌عمومی" منتشر شد

- جزییات پانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران اعلام شد

 - رییس جدید انجمن متخصصان روابط عمومی معرفی شد

- کتاب "مهارتهای ارتباطی موثر" منتشر شد

- شماره جدید نشریه "کارگزار روابط عمومی" منتشر شد

- متن کامل سخنرانی مهدی باقریان در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی

- چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران آغاز شد

- انتشار کتاب "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"

- جلد سوم کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شد

- کتاب "مقررات روابط عمومی" منتشر شد

 - شماره 43 فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد

 - سالنامه ۱۳۹۶ روابط عمومی ایران منتشر شد

- انتشار کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»

- رادیوشارا/ راز مدیریت ذینفعان در روابط عمومی

- کتاب آینده پژوهی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی منتشر شد

- رادیو شارا/ جزییات برنامه های سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران اعلام شد

- کتاب "مدیریت بحران" منتشر شد

- انتشار سی و هشتمین شماره فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد