درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 18:28   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17561صفحه نخست » پنجشنبه، 11 تیر 1394 - 20:28
ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی با بهره گیری از مطالعات علمی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این مطالعات علمی است که می تواند موجب کیفیت بخشی به کالاها شود. تولید کالاها بدون بهره مندی از دستاوردهای علمی و فناوری روز، کیفی نخواهد شد و می بایست از نظرات دانشگاهیان در این زمینه استفاده کرد.
  


 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این مطالعات علمی است که می تواند موجب کیفیت بخشی به کالاها شود. تولید کالاها بدون بهره مندی از دستاوردهای علمی و فناوری روز، کیفی نخواهد شد و می بایست از نظرات دانشگاهیان در این زمینه استفاده کرد.

ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه، ضامن موفقیت این دو رکن اساسی پیشرفت و توسعه کشور است. چراکه صنعتی که از دانش و فناوری روز بی بهره باشد، دچار رکود و تکرار می شود و در چرخه رقابت جهانی ناچار به حذف خواهد بود. دانشگاه نیز برای حفظ پویایی علمی و گسترش کمیت و کیفیت تحقیقات خود، نیاز به جذب بودجه پژوهشی از طریق سرمایه گذاری صنایع مختلف است. بنابراین چنانچه این ارتباط دوسویه به درستی شکل بگیرد، پیشرفت دانش و صنعت را در پی خواهد داشت.


اما متاسفانه این ارتباط در کشور ما هنوز به درستی تعریف نشده و صنعتگران و دانشگاهیان نیاز چندانی به انجام فعالیت های مشترک احساس نمی کنند.  بنابراین اولین گام برای نزدیک کردن این دو به یکدیگر، به وجود آوردن شرایط لازم برای ایجاد انگیزه در صنعت و دانشگاه برای تعریف همکاری های مشترک است.    


ابراهیم نکو؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این ارتباط به خبرنگار سیناپرس، گفت: امروز صنعت به سمتی در حرکت است که بیش از گذشته از دانش بهره می گیرد یعنی هرچه که پیش می رویم نقش دانشگاه ها در شکوفایی صنعت و اقتصاد آشکارتر می شود. از آنجا که امروز در کل جهان برنامه ریزی صحیحی برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود دارد، ضروری است که ما هم برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، به دانشگاهیان و صاحبان فن که در دانشگاه ها هستند رجوع کنیم. این موضوع قطعا باعث بهبود کیفیت صنعت ما و حتی ایجاد برند در برخی حوزه ها می شود که امروز از قافله جهانی عقب مانده اند.


وی افزود: اگر نگاه ما به مسایل و امور مختلف، نگاهی عادی باشد و فکر کنیم که می توان همه کارها را بدون تامین اعتبار و بودجه کافی پیش برد، این نگاه نادرستی است. چون وقتی کشوری می خواهد پیشرفتی به دست آورد و به موفقیت هایی برسد باید هزینه هایی را متحمل شود. حوزه پژوهش و تحقیقات هم از این مقوله مستثنی نیست. هرچه که ما در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری کنیم، دستاورد و خروجی آن بیشتر خواهد بود و قطعا یکی از راه های تامین و ارتقای بودجه پژوهش در کشور، ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که برای بهبود کیفیت محصولات صنعتی، دانشگاهیان چه کمکی می توانند به صنعت کنند؟ گفت: دانشگاهیان معمولا به صورت تئوری مسایلی را بررسی می کنند و با مقایسه وضعیت صنایع کشور ما با صنایع دیگر کشورها، دستاوردهایی از تحقیقات خود به دست می آورند و با ارایه نظرات خود به صنایع داخلی، راه هایی را برای ارتقای کیفیت محصولات پیشنهاد می کنند. لذا این مطالعات علمی است که می تواند موجب کیفیت بخشی به کالاها شود. تولید کالاها بدون بهره مندی از دستاوردهای علمی و فناوری روز، کیفی نخواهد شد و می بایست از نظرات دانشگاهیان در این زمینه استفاده کرد.


نکو با تاکید بر نقش بازار رقابتی برای مراجعه صنعت به دانشگاه، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز رقابت را نپذیریم، از قافله عقب می مانیم. چون رقابت است که می تواند به بهبود کیفیت تولیدات ما منجر شود و حضور در عرصه های بین المللی را به دنبال داشته باشد. البته حضور در بازارهای رقابتی شاید در ابتدا برای صنعتگران ریسکی هم به دنبال داشته باشد اما به نظر من، ارزش پذیرفتن این ریسک وجود دارد.   
سیناپرس

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد