درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:11   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17520صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 10 تیر 1394 - 10:00
درس‌ های بیل کلینتون برای روابط عمومی‌ ها و سیاستمداران
همدلی کلینتون، اعتماد به نفس و تمرکز بر روی تصویر بزرگ به او در تحکیم مقامش به عنوان یک رهبر و ارتباط گر برجسته کمک کرد. مهم نیست که شما در کدام موقعیت سیاسی ایستاده‌اید، اینها ویژگی‌هایی است که دست اندرکاران روابط عمومی باید به آن معتقد باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، سیاستمداران می‌دانند که مسیر موفقیت همانطور که در بسیاری موارد از طریق درک رسانه‌ها انجام می‌شود در ایجاد سیاستگذاری استراتژیک نیز نهفته است. 

حقیقت حتی بیشتر از آن چیزی است که در کاخ سفید مشهود است. تاریخ ایالات متحده مملو از موفقیت روابط عمومی‌ها و داستان‌های محتاطانه از سوی رییس جمهورها در طول سالیان است. بنابراین نباید جای تعجب باشد که رییس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا یعنی بیل کلینتون در این زمینه به عنوان یک ارتباط گر حرفه‌ای شناخته شده است. او چندین درس در حوزه برقراری روابط ارایه می‌دهد که  کارگزاران و دست اندرکاران روابط عمومی می‌توانند آنها را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند. در اینجا به سه مورد از این درس‌های ارتباطی اشاره می‌شود:


دنبال کردن روند

یکی از سرخط‌ هایی که کلینتون در هنگام صحبت کردن در زمینه اقتصاد اغلب تکرار می‌کرد این بود « سیر روند (ترند لاین) را دنبال کنید نه سرخط‌‌ ها(عنوان) را». صرفنظر از موضوع، سرخط ‌ها اغلب می‌تواند ما را از روند واقعی گمراه نماید. به عنوان مثال، درحالیکه خشونت تیرباران‌های دسته جمعی عناوین را تشکیل می‌دهد، آمار و ارقام حکایت از آن دارد که نرخ خودکشی در بسیاری از نقاط جهان رو به کاهش است.

برای دست اندرکاران روابط عمومی، درسی که از این مطلب می‌گیرند دو برابر است. در زمانی که یک داستان عنوان یا سرخطی را به وجود می‌آورد؛ فرصت‌های شما ممکن است محدودتر شود اما مهم این است که روزنامه نگاران در جستجوی ترندها باشند، آنهایی که با قرار گرفتن در راس منحنی، روابط معناداری را ایجاد خواهند کرد، پوشش رسانه‌ای ارزشمندی به دست می‌آورند و برای کنترل داستان در موقعیت مناسبتری قرار می‌گیرند.  

نمایش همدلی

موضوع دیگر مورد علاقه کلینتون این بود « من درد شما را احساس می‌کنم». او تنها به بیان این مطلب نمی‌پرداخت ـ بلکه آن را نشان می‌داد. کلینتون با مخاطبانش به روشی ارتباط برقرار می‌کرد که حسادت هر رهبری را برمی‌انگیخت.

کارگزاران موفق روابط عمومی نیازها و چالش‌های موجود در رسانه ها، مشتریان شان و مخاطبان هدف را درک می‌کنند. بعد از آن برقراری ارتباط در بطن روابط عمومی نهفته است. اینکه از محدوده و منطقه راحت خود به بیرون قدم بگذارید آسان نیست اما حقیقت آن است که ارتباط واقعی بیشتری با مخاطبان تان برقرار می‌کنید و در این هنگام تلاش بیشتری خواهید داشت تا متوجه شوید چه چیزی برای مخاطبتان اهمیت دارد و چه چیزی می‌تواند آنها را تا پایان یک روز با شما نگه دارد.


داشتن اعتماد به نفس

هنگامی که در حوزه سیاستمداران وارد می‌شویم، رای دهندگان بدون شک کسی را انتخاب خواهند کرد که اعتماد به نفس داشته باشد. برای کلینتون، این اعتماد به نفس از سال‌های نوجوانی او شروع شد، هنگامی که او رویای رییس جمهور شدن را در سر می‌پروراند. او در سی سالگی به عنوان دادستان کل آرکانزاس انتخاب شد ودو سال بعد در شمار یکی از جوان‌ترین فرمانداران این ایالت قرار گرفت.

همدلی و اعتماد به نفس کلینتون ترکیب قدرتمندی برای او به وجود آورده بود که به او کمک کرد تا بر رسوایی‌های جنسی متعدد غلبه کند و مورد بخشش مردم قرار گیرد.

اگر بخواهیم یک مشخصه و ویژگی(به غیر از اجرای چندین کار) برای همه دست اندرکاران روابط عمومی در نظر بگیریم، داشتن اعتماد به نفس است. شما باید به کار خود، توانایی خود و مشتریان و سازمان خود باور و یقین داشته باشید. متقاعد شدن لازم و ضروری است و به شما کمک می‌کند تا برداشت اولیه پسندیده داشته باشید و کسب اعتماد نمایید.


فلسفه یا آوای(مانترا) کمپین تبلیغاتی کلینتون در سال 1992 ـ « این اقتصاد است، احمق» ـ که توسط جیمز کارویل مشاور سیاسی و رسانه‌ای او در مبارزه با جرج بوش پدر برای مقام ریاست جمهوری انتخاب شد؛ به عنوان یک شعار فراموش نشدنی در انتقاد از سیاست‌های پدر بسیار موثر بود. مجله تایم  عذرخواهی کلینتون به دلیل مقصر دانستن خود در ماجرای رسوایی جنسی مونیکا لوینسکی را یکی از عذرخواهی‌های برتر در تاریخ می‌داند.


همدلی کلینتون، اعتماد به نفس و تمرکز بر روی تصویر بزرگ به او در تحکیم مقامش به عنوان یک رهبر و ارتباط گر برجسته کمک کرد. مهم نیست که شما در کدام موقعیت سیاسی ایستاده‌اید، اینها ویژگی‌هایی است که دست اندرکاران روابط عمومی باید به آن معتقد باشند.

منبع: تعامل

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد