شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-- آیا می دانید که روابط عمومی می تواند یکی از راه های قدرتمند برای جهش اولیه فروش باشد؟ در این نوشتار به هشت روش می پردازیم که روابط عمومی می تواند به فروش شما کمک کند و یک روش که با آن نمی تواند کمکی به فروش کند.
1. جلب توجه کردن
تفاوت بزرگ و عمده بین روابط عمومی و تبلیغات این است که روابط عمومی تلاش خیلی بیشتری را می طلبد، نتیجه آن که اغلب در صنعت بازاریابی منتسب به عنوان «در آمد رسانه ها» می شود .
هر کسی می تواند روابط عمومی را اداره کند چنانچه وقت، دانش چگونگی ها و پشتکار را داشته باشد. این همسان سازی ای است که می تواند شما را، در رقابت با شرکت هایی که میلیون ها صرف تبلیغات می کنند، قرار دهد.
کتاب «سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی» معتقد است که روابط عمومی در ایجاد یک برند جدید موثرتر است.
بر اکثریت واضح است که یک مقاله در ایالات متحده آمریکا امروز یا کارآفرین، یک راه قدرتمندی برای جلب توجهات نسبت به شما، در مقابل تبلیغات بنر، است.
خواه کسب و کار شما کسب و کار به کسب و کار و یا کسب و کار به مصرف کننده باشد، روابط عمومی می تواند آگاهی گسترده ای برای برند شما خلق کند.
2. ایجاد علاقه
روابط عمومی علاقه را در درجه اول به دلیل اعتدال می تواند به وجود بیاورد: داستان های خبری نوشته شده در نهاد و سرشت شان، معتبر تر از تبلیغات هستند.
با گسترش تبلیغات آنلاین، به طور متوسط مصرف کننده در معرض بمباران پیام های بازاریابی در طول روز بالغ بر 5000 مورد قرار می گیرد.
بسیاری از آن تبلیغات نادیده گرفته خواهد شد. اما قدرت مطبوعات بدان معنا است که داستان ها توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.
خبرنگاران در نوشتن سرفصل ها و داستان هائی که فکر می کنند جالب است، تبحر و برتری دارند. مطالب یا نوشته های موفق رسانه ها، در درجه اول بسته به اینکه چگونه برایتان جالب است، شما را در خلق ایده های تان، هدایت می کند.
محصول خود را نفروشید، یک داستان را بفروشید. علاقه مندی شان را تحریک کنید که نیمی از نبرد را پیروز شوید.
3. خواسته ها را تحریک کنید
داستان های مطبوعات که در تم ها و زمینه های یک رویداد، کمبود، ذهنیت گروه و قدر و منزلت بازی می کند، می توانند خواسته ها را خلق و ایجاد کنند. نکات دیگر برای ایجاد تمایل یا خواسته:
• استفاده از مطالعات موردی و یا گواهی ها (شهود و مستندات). یک خبرنگار در جستجوی آن است که بداند چه کسی از محصول شما استفاده می کند .
• تمرکز بر منافع. صرف زمان بیش از حد روی ویژگی های (طرح) یک اشتباه رایج است. مردم در مورد آن منفعت یا مزایایی که شما به آنها می دهید، علاقه مند هستند.
• ترس شان را مرتفع کنید. تلنگر مهم مزایا، کاهش یا آرام کردن ترس است.
• اثر گلوله برفی. مطبوعات خوب می تواند به مطبوعات بیشتر منتهی شود.
4. خوانندگان را به اقدام کردن (عمل کردن) متقاعد کنید
دانش یا عقل متعارف بر آن است که روابط عمومی بهترین تلاش خود را صرف آگاهی دادن، می کند، اما در زمینه تسعیر تولید خوب یا مفید نیست.
مسئولیت اصلی روابط عمومی، روش اداره تسعیر و یا تبدیل کردن نیست بلکه بهترین کار را، زمانی که با بازاریابی های دیگر در تعامل است، انجام می دهد. زمان بندی کردن پیشرفت تان متناسب با تبلیغات، یک راه عالی برای اهرم تلاش و افزایش نتایج است.
به همین ترتیب، ترکیب قدرت بازاریابی محتوا با روابط عمومی، راه اثبات شده دیگری، برای به دست آوردن چشم اندازی جهت اقدام کردن (عمل کردن) است. نشریه جدید، نتایج تحقیق یا یک داده نمایی (اینفوگراف) همه را می توان از طریق روابط عمومی ترویج شان کرد که پس از آن به شکل قیف (دودکش) تبدیل شده به شکل یک تولید سرب (تولید رهنمود یا رهنمود سازی) می شوند.
5. افزایش اعتبار
بیایید دو وب سایت فرضی را مقایسه کنیم.
اولی یک ردیف از آیکن ها را دارد : CNBC، بارونز، وال استریت ژورنال.
سایت دوم هیچ آیکونی از پوشش رسانه ای ندارد.
همه شرائط مساوی است، به نظر شما کدام یک از اعتبار بیشتری برخوردار است؟
روابط عمومی، یک روش قدرتمند برای افزایش اعتبار شما از چشم انداز خودتان و مشتریان تان است. و به محض اینکه یک بار اعتباری به دست می آید، رقبای تان با دشواری بسیاری برای غلبه کردن بر شما روجوع خواهند کرد.
6. اطمینان دوباره دادن
یک بار دیگر، دو وب سایت فرضی را تصور کنید. هر دو یک بخش خبری دارند.
اولی دارای سابقه دائمی از انتشار در مطبوعات که هر چند ماه یکبار منتشر می شود، دارد. مباحث عبارتند از حوادثی که آن انجمن در آن، شرکت خواهد کرد، برنده جوایز می شود و محصولات جدیدی در حال منتشر شدن هستند.
سایت دوم نیز دارای یک لیست از انتشارات در مطبوعات هست، اما آخرین چاپش، بیش از نه ماه پیش منتشر شده است.
اولین وب سایت به بازدید کننده اش اطمینان و آرامش می بخشد که همه چیز با زمزمه کردن به پیش می رود. این قدرت روابط عمومی سازگار است. و این که می تواند آن چیزی باشد که زمانی را برای یک تصمیم خرید به نفع شما، صرف می کند.
7. همچون زدن پای خود به در عمل کنید
اگر شما یک فرد تصمیم ساز در یک شرکت بودید و یک ایمیل سردی را دریافت نمودید، کدام یک نظر شما را جلب می کند؟
• PDF از وثیقه های فروش
• یک لینکی به یک مقاله در مورد آن شرکت از یک سایت خبری
پوشش خبری یک شروع کننده مکالمه عالی است و یک راه برای زدن پای خود به در، چشم انداز ذهن تان است.
این در یک محیط B2B است. حتی در شرکت های B2C، اخبار گرفتن به طور منظم، همچون زدن یک پای روانی به درب چشم انداز ذهن تان عمل می کند.
8. همچون محتوای همیشه سبز با دوام عمل کنید
تبلیغات پرداخت آنلاین، زمانی که بودجه تمام شود، متوقف خواهد شد. یک مقاله خبری دریک خروجی معتبر برای یک مدت زمان طولانی باقی می ماند.
هنگامی که یک چشم انداز در جستجوی نام شرکت شما است، دیدن ویژگی یک مقاله، یک راه طولانی جهت افزایش آگاهی تان طی می کند. حتی زمانی که نمایندگی انجام کار را متوقف می کند، آن مقاله به قوت خود باقی است.
اما زمانی که هیچ چیز برای اعلام کردن ندارید، چطور؟ در اینجا برخی از پیشنهادات موجودند:
• منابع کارشناسی. به خبرنگاران و سردبیران اجازه بدهید بدانند که یک مجری شرکت به عنوان یک منبع نقل قول، اعتبار دهنده به داده ها یا ارائه کننده نظریه کارشناسی، در دسترس است.
• نظرسنجی رفتاری (بررسی رفتار یا رهنمود). مطبوعات، عاشق نتایج تحقیق هستند و نظرسنجی ها، یک راه عالی برای ساختن شما به عنوان یک رهبر صنعت تفکر، است.
• انتشارات جدید یا اینفوگراف ها. اطمینان حاصل کنید که موضوع به موقع، مناسب و آموزشی است. بیش از همه، از خود ارتقائی اجتناب کنید.
یکی از راه هائی که روابط عمومی نمی تواند به فروش کمک کند.
ما در مورد هشت راهی که روابط عمومی می تواند به فروش کمک کند صحبت کردیم. یکی راهی که روابط عمومی نمی تواند به فروش کمک کند این است که چنانچه آن محصول بسیار ناقص باشد، هیچ سطح از آگاهی نمی تواند به بهبود فروش کمک کند.
این یک شکست در توسعه محصول و استراتژی است، نه از جنس تقاضا. مطمئن باشید، که محصول شما در بالاترین شکل خود قبل از دست به کار شدن منابع به سمت روابط عمومی قرار دارد. یعنی اینکه شما هرگز نمی توانید تنها به این دلیل که بخش روابط عمومی هستید، برای کالایی مفید واقع شوید که هیچ کیفیتی ندارد. در این حالت تنها چیزی که از بین می رود اعتبار شرکت است. بنابراین در معرفی این کالاها بهتر است از تبلیغات به جای روابط عمومی استفاده شود.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|