درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:44   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17467صفحه نخست » گردهمایی های روابط عمومیشنبه، 6 تیر 1394 - 15:58
جایگاه آینده‏ پژوهی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی
سخنران دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران - سئوال اساسی امروز و فردا این است که جایگاه روابط عمومی از بعد آینده پژوهی و مسئولیت اجتماعی در فضایی مجازی چگونه خواهد بود، چگونه می ‏توان به عنوان مثال، برای حفظ حریم خصوصی شهروندان و یا مخاطبین روابط عمومی راهکارهای مناسبی را یافت تا ضمن ارتباط مناسب به حریم خصوصی مخاطب تعرض نشود. مسئولیت اجتماعی، از دیدگاه حاکمیت در فضای مجازی چگونه تعبیر می‏ شود؟
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- فناوری اطلاعات و کاربردهای آن تغییر اساسی در جنبه‏ های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی امور زندگی بشر و به تبع آن در سازمان‏ ها و نهادهایی مانند روابط عمومی ‏ها داشته و پیش بینی می‏ شود تا سال 2030 میلادی بیش از 80 درصد فعالیت‏ های بشر در فضای مجازی انجام شود. کشورهایی که جهانی شدن را پذیرفته ‏اند و اینترنت را یک قاره جدید تحت قاره ششم، با همه واقعیت‏ های مثبت و منفی آن، می ‏دانند تاثیر پذیری بیشتری از این پدیده داشته اند.


کشورهایی که فناوری اطلاعات و کاربردهای آن را محور توسعه خود قرار نداده ‏اند در آینده دچار خساراتی سنگین خواهند شد که قابل پیش بینی نیز می ‏باشد. لذا پرداختن به ابعاد غیر فنی تاثیر فناوری اطلاعات و کاربردهای آن مانند آینده پژوهی و مسئولیت اجتماعی روابط عمومی ‏ها باید مورد توجه قرار گیرد. در این زمینه سئوالات بسیاری مانند حریم خصوصی شهروندان، مسئولیت اجتماعی کاربران و نقش حاکمیت وجود دارد که هنوز جواب روشنی برای آنها وجود ندارد.


یکی از واقعیت ‏های مطرح در این زمینه آن است که فناوری، بیشترین تغییر را در مسیر تحول زندگی مردم در عصر حاضر داشته و در آینده نیز عامل اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.


روابط عمومی‏ های فراموشکار که موج تغییرات تاریخی از عصر کشاورزی به صنعت و از عصر صنعت به عصر اطلاعات را تجربه کرده‏اند هنوز یاور ندارند که بعد از عصر اطلاعات نوبت عصر مجازی به عنوان موج چهارم از تغییرات زندگی بشر در آینده نزدیک خواهد بود.


در عصر مجازی حضور فیزیکی کارگزار روابط عمومی برای انجام وظایف قانونی لازم نیست، بلکه تصویر سه بعدی او می‏تواند در هر جای ممکن نیز وجود داشته باشد و امور روزمره خود را انجام دهد، در حالی که از نظر فیزیکی این کارگزار می‏ تواند در منزل خود ‏باشد. شاید پذیرش و باور به رسیدن به عصر مجازی، مانند پذیرش و باور به عصر اطلاعات و اینترنت امروز برای روابط عمومی ‏های سنتی سخت باشد، اما شواهد نشان می‏ دهد که بسترهای توسعه فضای مجازی در حال شکل گیری است و رسیدن به آن کم‏ کم در حال پذیرفته شدن است.


این مثال، ضرورت پرداختن به بحث مهم آینده پژوهی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی او را مشخص می ‏کند. آیا اگر روابط عمومی آینده پژوهی نکند می ‏توانند چنین فضایی را بشناسد و قبل رسیدن به آن زمان برایش برنامه داشته باشد.


سئوال اساسی امروز و فردا این است که جایگاه روابط عمومی از بعد آینده پژوهی و مسئولیت اجتماعی در فضایی مجازی چگونه خواهد بود، چگونه می ‏توان به عنوان مثال، برای حفظ حریم خصوصی شهروندان و یا مخاطبین روابط عمومی راهکارهای مناسبی را یافت تا ضمن ارتباط مناسب به حریم خصوصی مخاطب تعرض نشود. مسئولیت اجتماعی، از دیدگاه حاکمیت در فضای مجازی چگونه تعبیر می‏ شود؟


به عنوان مثالی از یک موضوع مرتبط با مسئولیت اجتماعی، آیا فقط کاربران عادی فضای مجازی هستند که حریم خصوصی یکدیگر را نقض می‏ کنند و یا دولت‏ ها نیز برای حفظ حاکمیت کشور از تمامی ابزارهای معقول و متعارف بهره می‏ گیرند تا حریم خصوصی کاربران فضای مجازی را حفظ کنند و گاهأ حریم خصوصی و حقوق شهروندی را نقض می ‏کنند؟ کشورهای نقض کننده حقوق شهروندی فضای مجازی، بنام قانون، نظم عمومی و امنیت ملی حریم خصوصی شهروندان، محدودیت دسترسی بوجود می ‏آورند و به محتوای اطلاعات شهروندان سر می ‏زنند. آیا روابط عمومی‏ ها و یا هر نهاد دیگری در چارچوب مسئولیت ‏های اجتماعی حق دارند به هر شکل دلخواه عمل کنند؟ آیا جامعه نیازمند قوانین و مقرراتی نیست که راه درست انجام مسئولیت‏ های اجتماعی را هدایت کند و آن قوانین مورد قبول باشد و همگان آن را بپذیرند؟ طرح چنین مسائلی باعث شده تا موضوع مسئولیت اجتماعی در روابط عمومی‏ ها، بویژه در فضای مجازی، به یک موضوع جاذب و قابل مطالعه مورد توجه محققان قرار گیرد.


در ایران هنوز بصورت جدی کاربردهای اساسی فناوری اطلاعات محور توسعه کشور قرار نگرفته و شاید بحث مسئولیت‏ های اجتماعی مانند حریم خصوصی شهروندان در دستور کار جدی مسئولین نباشد. به همین دلیل باید با برگزاری همایش ‏ها، سمینارها‏ و سخنرانی‏ ها از یک سویی و تولید و انتشار کتاب‏ ها و مقالات از سویی دیگر فضای لازم را برای توجه مسئولین کشوری و روابط عمومی ‏ها به این موضوع مهم در فضای مجازی جلب کرد.


روابط عمومی در فضای مجازی همواره در تلاش است تا رابطه نزدیک با اجتماعات برخط برقرار کرده و نسبت به آنچه مخاطبان آنها بصورت برخط ارایه می ‏کنند و یا سئوالی دارند حساسیت نشان می‌دهد. روابط عمومی در فضای مجازی همواره در حال گفتگو و تعامل با مخاطب بوده و خدمات خود را بصورت غیر حضوری در 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته ارائه می ‏نماید. در چنین فضایی که در آینده بشدت توسعه خواهد یافت، از مشخصه‌های بارز روابط عمومی خوب در فضای مجازی، توجه به آینده پژوهی و درک مسئولیت اجتماعی خود می‏ باشد تا بتوان مسئولیت خود را بخوبی انجام دهد.
 

دکتر علی ‏اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت ایران در تاریخ 19 مهرماه سال جاری در داوزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران سخنرانی خود را با عنوان آینده پژوهی روابط عمومی در فضای سایبر به همراه نمونه ‏هایی از مسئولیت‏ اجتماعی روابط عمومی‏ در فضای مجازی ارائه خواهند داد.
 

پایگاه اینترنتی کنفرانس: WWW.IRANCPR.IR
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد