درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:36   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17460صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیشنبه، 6 تیر 1394 - 10:08
روابط عمومی در دنیای تجارت
محمد رحیمی، مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت - تجارت در دنیای امروز یک عنصر مهم از جامعه بشری است و بنگاههای اقتصادی در رقابتی سخت و البته حساس سعی در ارتقا و تثبیت جایگاه خودشان دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تجارت در دنیای امروز یک عنصر مهم از جامعه بشری است و بنگاههای اقتصادی در رقابتی سخت و البته حساس سعی در ارتقا و تثبیت جایگاه خودشان دارند.

به همین نسبت رویکرد روابط عمومی بیشتر به سمت تجاری شدن پیش رفته است و یا حداقل روابط عمومی تجاری به شکل قابل ملاحظه ای رشد کرده است تا جایی که امروزه درروابط عمومی معمولا به جای مخاطب از واژه مشتری استفاده می شود و در نهایت روابط عمومی تجاری بیش از پیش مطرح می شود.

روابط عمومی تجاری چیست؟ آیا روابط عمومی ها در سازمانهای اقتصادی و تجاری همان روابط عمومی تجاری هستند؟ و آیا روابط عمومی  تجاری صرفا روابط عمومی هایی هستند که با مشتری پولی سرو کار دارند؟

روابط عمومی در ذات خود ویژگی ها و ابزاری دارد که همواره و در حوزه های مختلف یکسان است. ویژگی هایی چون ارتباط و ابزاری چون رسانه.

اما ماهیت و کارکرد روابط عمومی و تعیین هدف در آن، نقطه تمایز بین واحدهای روابط عمومی در سازمانهای مختلف است.

مسئله را این طور روشن کنیم که در یک نهاد فرهنگی فقط سعی داریم مبانی و ارزشهای فرهنگی یک نظام را ترویج و تقویت کنیم.

اینجا هدف ما مشخص است، یک هدف فرهنگی داریم. یا در سازمانی سیاسی فعالیت ما صرفا گرد محور ها و موضوعات سیاسی می چرخد. در این نوع سازمانها تکلیف روابط عمومی نسبت به رسالت سازمان مشخص است و مخاطب هم معلوم است. در بنگاههای تجاری و اقتصادی اماهدف درآمدزایی است. از رشد تولید تا بازاریابی مناسب و در نتیجه جذب مشتری برای فروش بیشتر عمده هدف این نوع سازمانها است.

در این صورت روابط عمومی با ابزاری مشابه و علوم و تجاربی یکسان به خدمت این سازمانها می آید. روابط عمومی در بنگاههای تجاری سعی دارد خود و محصولاتش را به شیوه ای معرفی کند که اعتماد مشتری را جلب نماید و در میان رقبای داخلی و خارجی پایگاه مناسبی کسب نماید.

اینجا لازم است تبلیغات تجاری را از روابط عمومی تجاری متمایز کنیم. در تبلیغات تجار ی به شیوه ای مستقیم و صرفا به مدد ابزار سعی داریم محصول را به مشتری معرفی کنیم اما در روابط عمومی تجاری سعی می کنیم با شیوه های توسعه ارتباطات انسانی،ایجاد حس اعتماد متقابل و ایجاد نزدیکی افکار و سلیقه ها مشتری را به خود جلب کنیم.

بین روابط عمومی در سازمانهای فرهنگی و سیاسی و روابط عمومی در بنگاههای تجاری یک فرق عمده وجود دارد. اصولا اهداف در سازمانهای فرهنگی و سیاسی  کمتر تغییر می کند و آنچه بر آن بنا می شود تقویت یا تغییر سلیقه و دیدگاه مخاطب است . در یک حوزه فرهنگی ارزشها ثابت است یا تغییر اندکی دارد و جامعه مخاطب باید با این ارزشها همگون سازی شود. ارزشها باید به بهترین شیوه معرفی شوند و روابط عمومی در این میان باید با ابزار و روشهای خود در این مسیر همگام با سازمان باشد. اما در روابط عمومی تجاری رابطه و میزان تغیر نسبت نزدیک تری دارند. بنگاه اقتصادی هم برای تغییر ذایقه مخاطب تلاش می کند و هم در صورت لزوم محصول و رویکرد خود را تغیر می دهد. این عمل در مسیر مشتری مداری و مشتری محوری رخ می دهد.

محصول یک سازمان اقتصادی متنوع است و باید "به روز" شود و این امکان را دارد که تغییر کند و روابط عمومی در این میان باید لزوم و زمان این تغییر را تعیین نماید.

پس روابط عمومی باید تلاش کند ذایقه مشتری را به سمت محصول خود تغییر دهد اما چنانچه در این مسیر مشکلی یافت شود و دریابد که مشتری متمایل به این سمت نیست این جا باید خود را تغییر دهد و به ذایقه مشتری نزدیک شود. در این میان اصل هدف دست نخورده است. یعنی "کسب درآمد".

حال درمی یابیم که روابط عمومی تجاری در عرصه ای تنگ از رقابت و ضرورت همراه شدن با رویدادهای روز قرار دارد. در جایی که روابط عمومی هایی که حوزه فعالیتشان سیاسی یا فرهنگی است، رقابت جایی اساسی در برنامه هایشان ندارد.

روابط عمومی ها در حوزه فرهنگی و سیاسی عمدتا در وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی مستقر هستند اما روابط عمومی تجاری در بنگاههای تجاری و اقتصادی و سازمانهایی که دارای تولید و فروش هستند شکل می گیرند.

از طرفی، ذات روابط عمومی بر اطلاعات استوار است یعنی یا اطلاع می گیرد و یا اطلاع می دهد. اینجا هم به تفاوت بین روابط عمومی تجاری و روابط عمومی در حوزه های دیگر اشاره می کنیم.

روابط عمومی ها در حوزه های سیاسی و فرهنگی همواره بر این هستند تا از مسایلی که  در بین مخاطبان وجود دارد و انتقال پیام به آنها را با مشکل مواجه می کند اطلاع یابند. آنها بر اساس آن ، راهها و روشهای گوناگونی را طراحی می کنند تا پیام خود را به مخاطب انتقال دهند.

در همین حال روابط عمومی تجاری تلاش می کند تا از خواسته مخاطب مطلع شود. یعنی اطلاعات دریافتی او مبتنی بر سلیقه و ذایقه مخاطب است. آدام اسمیت- فیلسوف اسکاتلندی- معتقد است اگر ما می خواهیم تولید کنیم باید 12 نوع اطلاع داشته باشیم. اطلاعاتی مثل چه چیزی تولیدکنیم، در چه اندازه و رنگی، رقبای ما در چه شرایطی هستند، شرایط این کالا برای مصرف کننده و مسائلی از این دست، بنابراین ما نیازمند اولین اطلاعات برای تکوین صنعت هستیم.

پس روابط عمومی در حوزه سیاسی با کسب اطلاعات از مخاطبان شیوه و  روش ایجاد می کند و روابط عمومی در حوزه تجارت با کسب اطلاعات از مشتریان محصول تولید می نماید.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد