درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:06   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17449صفحه نخست » پنجشنبه، 4 تیر 1394 - 22:43
گوگل آلرت
یکی از سرویس های گوگل که می‌تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد Google Alert است که صادقانه بگویم خیلی کم درباره آن در میان کاربران فارسی زبان شنیده‌ام. با وجود عمر زیاد این سرویس خودم هم تا به حال فکر نمی‌کنم درباره این سرویس مطلبی نوشته باشم. این بار به دیدن یک سرویسی می‌رویم که قرار است وظیفه جذابی را برای ما به ایفا کند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

گوگل آلرت، ابزاری برای باخبر شدن از جدیدترین یافته های گوگل
فتحی


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از سرویس های گوگل که می‌تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد Google Alert است که صادقانه بگویم خیلی کم درباره آن در میان کاربران فارسی زبان شنیده‌ام. با وجود عمر زیاد این سرویس خودم هم تا به حال فکر نمی‌کنم درباره این سرویس مطلبی نوشته باشم. این بار به دیدن یک سرویسی می‌رویم که قرار است وظیفه جذابی را برای ما به ایفا کند.

http://www.google.com/alerts/logo.gif?hl=en&gl=us

اولین بعد از گوگل
همانطوری که می‌دانید صفحات جستجوی گوگل یک صفحه معمولی است که از بالا تا پایینش پر است از لینکهای مختلف. اما بدیهی است که از اول همه این لینکها در مجموعه لینکهای گوگل وجود نداشته است. گوگل کم‌کم این مطالب را به بانک اطلاعاتی خودش اضافه می‌کند که به این کار می‌گویند ایندکس کردن.

حالا شما حساب کنید شما دنبال یک موضوعی هستید که نیاز دارید هر مطلبی درباره آن نوشته شد شما هم آن را بخوانید. چاره چی‌ است؟ گوگل آلرت .

اگر مطلب جدیدی درباره موضوع مورد علاقه شما پیدا شد گوگل آلرت آن را برای شما پیدا می‌کند و برای شما ایمیل می‌کند. چطور است؟

چگونه از گوگل آلرت استفاده کنیم؟
امیدوارم یک حساب گوگلی داشته باشید. اگر ندارید اکیدا توصیه می‌کنم برای استفاده از محصولات گوگل یکی بسازید { راهنما: نحوه ساخت پست الکترونیکی و حساب کاربری گوگلی }

البته در پی‌نوشت توضیح خواهم داد که اگر نخواستید حساب گوگلی داشته باشید چه‌کار باید بکنید.

حالا که حساب گوگلی دارید از طریق آدرس google.com/alerts وارد گوگل آلرت خودتان بشوید. حالا برای این که راحت تر ادامه بدهیم به صفحه مدیریت آلرت‌های خودمان می‌رویم ( دنبال click here to manage your alerts بگردید یا روی همین لینک کلیک کنید )

در صفحه بعد می‌بینید که هنوز آلرتی تنظیم نکرده‌اید:
با زدن دکمه creating one به صفحه تنظیم اولین آلرتمان می‌رویم. حال باید شکلی مانند این شکل داشته باشید. همانطوری که می‌بینید ما آن را برای شما شماره‌گذاری کرده‌ایم که در ادامه سردرگم نشوید:

ییک/ کادر جستجو
هر چیزی که می‌خواهید گوگل برای شما ردیابی کند همان چیزی است که باید در این کادر وارد کنید.

http://1fathi.com/wp-content/uploads/2009/02/google-alert3-type.png

دو/ نوع جستجوی گوگل آلرت
در این بخش باید تعیین کنید که گوگل در کجاها دنبال موضوع مورد علاقه شما بگردد.

News : اخبار. آدم معروفی هستید؟ مثل آقای احمدی نژاد؟ پس در این صورت حتما اخبار زیادی درباره شما در سرویسهای خبری مانند گوگل نیوز وجود خواهد داشت که روز به روز هم بیشتر می‌شود. اگر گزینه News را انتخاب کنید یافته‌های جدید در سایت‌های خبری برای شما ارسال می‌شود.

Blogs : وبلاگ‌ها. بخش بسیار به درد بخوری که می‌تواند به شما بگوید جدیدا چه مطالبی درباره موضوع مورد علاقه شما در وبلاگها نوشته شده است.

Video : درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران دنبال ویدئو هستید؟ یا مثلا درباره نحوه پخت غذا؟ کافی است که گزینه ویدئو را انتخاب کنید تا از آپلود شدن هر ویدیویی که درباره موضوع مورد علاقه شماست در سرویسهایی مانند یوتیوب شما مطلع شوید.

Web : خوب ما گوگل را به موتور جستجویش می‌شناسیم. یک ایده خوب این است که ببینیم موتور جستجوی عظیمی مانند گوگل درباره موضوع مورد علاقه ما که می‌تواند برای مثال «هک شدن بالاترین» باشد چه بیابد.

Comprehensive : جامع. از هر جایی هر اطلاعاتی بتواند به دست می‌آورد. در حقیقت مجموعه‌ای است از تمام گزینه‌های بالا.

Groups : یک چیزی هم هست که من مطمئن نیستم در گزینه جامع می‌آید یا نه و آن هم یافته‌هایی است که در گروه‌های گوگل ایندکس می‌شود. در هر حال برای پیدا کردن چیزهایی جدیدی که درباره موضوع موردعلاقه شما در گروه‌های گوگل نوشته می‌شود از گزینه گروه‌ها استفاده می‌کنیم.

سه/ چگونه نتایج یافته شده را دریافت کنیم؟
شما می‌توانید موارد یافته شده را به صورت فید دریافت کنید ( در گوگل ریدر یا آی‌گوگل ) یا اینکه آن را از طریق ایمیل در ایمیل خود داشته باشید. من خودم فید را ترجیح می‌دهم چون میل‌باکسم بیش از حد توانم شلوغ و درهم است و بیشتر از این نمی‌خواهم کار اشتباهی بکنم اما شما می‌توانید به راحتی در ایمیل خود مطالب جدید را ببینید. { ببینید: فید چیست؟ }

http://1fathi.com/wp-content/uploads/2009/02/google-alert3-how-often.png

چهار/ هر چند وقت یک بار یافته‌ها را دریافت کنم؟
اگر از طریق فید خواسته باشید که مطالب را دریافت کنید که به محض یافتن چیز جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهید از طریق ایمیل یافته‌های جدید را ببینید از بین سه گزینه روزی یک ایمیل – هفته‌ای یک ایمیل ( که من توصیه می‌کنم ) و به محض یافتن یافته جدید، اطلاعات را در ایمیل خود مشاهده کنید. به سادگی یک کلیک :)

پنج/ ساختن آلرت
با زدن گزینه پنج آلرت شما ساخته شده و کار به پایان می‌رسد. از این سرویس لذت ببرید :)

توجه مهم: انتخاب یک کلیدواژه درست از بروز اشتباهاتی فاجعه‌بار در نتایج شما جلوگیری می‌کند. فکرش را بکنید من بخواهم یک آلرت برای فتحی در بخش اخبار بسازم. فاجعه خیلی بدی خواهد بود. برای همین سعی کنید با استفاده از قواعد موجود در انتخاب کلیدواژه خود به شدت وسواس به خرج داده و بهترین کلیدواژه را انتخاب کنید.

پی‌نوشت: اگر شما اکانت گوگل/جیمیل ندارید می‌توانید باز هم از این سرویس استفاده کنید. برای این‌کار به اینجا بروید و شکل زیر را بر طبق آموزشهای بالا تکمیل کنید. در آخر فقط کافی است ایمیل خود را وارد کنید.

http://1fathi.com/wp-content/uploads/2009/02/google-alert4.png
 

چگونه یک گوگل آلرت ( Google Alert) ایجاد کنیم؟
محمدامین ساجدی


طبق آخرین آمار سایت ComScore گوگل در سایت ۲۰۱۲، ۶۶٫۲ درصد جستجوهای کاربران اینترنت را انجام داد. گوگل به مهندسان خود اجازه می دهد تا ۲۰ درصد از وقت کاری خود را صرف انجام پروژه های خود کنند. گوگل آلرتز سیستمی است که با تعیین یک آلرت برای آن، به محض ایجاد شدن آن در اینترنت، شما را مطلع می سازد. این سیستم یکی از پروژه هایی بود که یکی از مهندسان گوگل در آن ۲۰ درصد زمان وقت خود را صرف آن کرد و حالا یکی از محصولات گوگل است. در کنار امکاناتی که به این سیستم در طول این سال ها اضافه شده است، ایجاد یک آلرت بیشتر از چند دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت.

*مراحل انجام کار:
۱- مرورگر خود را باز کنید و به صفحه Google Alert بروید.

۲- در باکس جستجو، عبارت مورد نظر را وارد کنید(همانطور که در جستجوهای معمولی انجام می دهید). از عملگرهای جستجوی گوگل مثل ” استفاده کنید که به گوگل می گوید دقیقا مثل این عبارت را بیاب تا درنهایت نتایج جستجو دقیق تر باشد.

۳- در منوی بازشوی Result Type ، نوع نتایجی را که می خواهید انتخاب کنید. برای دیدن همه چیز گزینه Everything ، برای دیدن اخبار گزینه ی News ، و دیگر گزینه ها هم Blogs ، Video ، Discussions و Books هستند که می توانید نتایج خود را بر حسب آن ها فیلتر کنید.

۴- در منوی بازشوی How Often ، زمانبندی ارسال نتایج برای خود را تعیین کنید. با انتخاب گزینه As it happens ، به محض ایجاد شدن عبارت مورد نظر در اینترنت، برای شما ارسال خواهد شد. می توانید همچنین یکبار در روز (Once a day) یا یکبار در هفته(Once a week) را برای دریافت یک ایمی از کلیه نتایج طی این زمانبندی ها انتخاب کنید.

۵- در منوی بازشوی How Many می توانید تعداد نتایج جستجویی را که می خواهید درهر آلرت ببینید را تعیین کنید.اگر می خواهید گوگل بهترین نتیجه را برای شما بفرستد می توانید گزینه Only the best results را انتخاب کنید. برای دریافت همه چیز هم می توانید All results را انتخاب کنید.

۶- در باکس Your Email هم، آدرس ایمیل خود را وارد نمایید. گوگل از شما نمی خواهد که حتما با حساب کاربری گوگل(Gmail ) خود کار کنید و می توانید از هر سرئیس ایمیل دیگری نیز بهره بگیرید.

۷- برای ایجاد آلرت، درنهایت بر روی گزینه ی Create Alert کلیک کنید.

۸- به ایمیل خود وارد شوید و ایمیلی که گوگل برای تایید فرستاده است را باز نمایید. سپس برای فعالسازی آلرت خود مراحل مورد نیاز را انجام دهید.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد