درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 16:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17422صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 3 تیر 1394 - 08:31
تجمیع تک صدایی در شبکه های جامعه ای
علیرضا حاتمی – کارشناس ارتباطات - باز بودن امور جامعه به روی نقد و سنجش آزادانه در قالب "چند صدایی" و "واکنش درک شده" می‌تواند راهی به‌سوی توسعه‌یافتگی و برون‌رفت از شرایط "یکسان اندیشی" باشد که نیاز حیاتی جامعه امروز است. شبکه های مجازی فرصتی برای همه است تا بدون حضور در ساختارهای تصمیم گیرنده یک قدرت، در ساختارهای تصمیم ساز آن نقش داشته باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- راه حل یک مسئله در تعریف صحیح صورت مسئله است. تمرکز بر روی راه حل بدون توجه به‌صورت مسئله پاسخی صحیح نخواهد بود. این مورد در خصوص مسائل ارتباطی اهمیت بسزایی دارد. ارتباط یک تعامل دوسویه با شکل گیری فهم واحد در طرفین است. زمانی که در یک طرف صورت مسئله به درستی فهمیده نشده باشد، در طرف دیگر نیز پاسخ بدست آمده صحیح نخواهد بود. همچنین با پافشاری بر روی پاسخ، کنشی با ماهیت تخریبی صورت مسئله پدیدار خواهد کرد.


رسانه های جمعی به عنوان مهمترین کانون "کنش ساز" و "واکنش گرا" هستند که اغلب به دلیل عدم فهم صحیح مسئله، پاسخی در خور مسئله ندارند. در این میان کشورهای مصرف کننده رسانه در تقابل با رسانه های تولید کننده قرار گرفته اند. آنها مجبور به مصرف اما اکراه دارند. اما به راستی چرا در حل مسئله، ناگزیر به نادیده گرفتن رسانه ها بدون وجود جایگزین شده اند؟


پاسخ آنست که درک ناصحیح از مسئله رسانه ها به دلیل ضعف در استراتژی های غالب بصورت یک " واکنش درک نشده" بروز و تشدید می گردد. درک ناصحیح، عدم توجه کافی به رسانه ها، مخاطبان و حلقه نیازهای بین آن دو باعث بروز چنین واکنشی شده است. به همین دلیل در برخورد با مسئله رسانه ها، تعریفی می شود که دارای پارادایمی نامفهوم است. مسائلی از این دست در برخورد با شبکه های بدون ساختار مانند شبکه‌های مجازی عملا پیچیده و غیرقابل کنترل نشان داده می شود.


شبکه های بدون ساختار مانند شبکه های مجازی، پیچیده ترین سیستم های "کنش ساز" امروزی هستند. آنها با ایجاد گفتمان های سیال و بدون پایبندی به ساختارها می توانند تاثیر مستقیم بر افکار، اندیشه ها و ارزش های مخاطبان خود داشته باشند. بنابراین پیش از هرگونه رویارویی با این مسئله نیازمند درک صحیحی از ماهیت این سیستم ها می باشیم.


در شبکه های مجازی می بایست به تفاوت اجتماع و جامعه با یکدیگر اشاره نمود؛ ماهیت این دو، تفاوت‌های بسیاری در نیازها و ارتباط مخاطبان خود دارند. اولین تعریف دقیق برای ایجاد مرز بین این دو را فردیناند تونیس تعریف نمود. اجتماع (Community) مبتنی بر روابطی صمیمانه، خصوصی و انحصاری است به‌گونه‌ای که اعضا عقیده داشته باشند که متعلق به یکدیگرند. اما در مقابل جامعه (Society) زمانی پدید می‌آید که افکار در مورد منافع به یگانگی می‌رسد. در جوامع، افراد کاملاً در کارها شرکت ندارند؛ بلکه درصدد برآوردن هدف‌هاى خاص و معین مى‌‌باشند.


با این تعریف، شبکه‌های مجازی که از آن به عنوان شبکه های اجتماعی نام برده می شود، "شبکه‌های جامعه‌ای" هستند. زیرا این شبکه‌ها با خصوصیت جامعه‌ هستند که با دارا بودن ارتباطات سطحی و در قالب هویت های نامشخص توان ایجاد "موج ذهنی" دارند. این موج به‌صورت ناگهانی با ایجاد گفتمان واحد در جهت فشرده‌تر نمودن افکار حرکت نموده و امری حیاتی برای پایداری باقی‌مانده ارتباطات اجتماعی است. ابن بدان معنی است که با حضور ارتباطات بی شکل و حضور یک ارزش مشخص اما غیر واضح، افکار به صورت خودجوش به یکدیگر پیوند و هرکس متناسب با سهم خودش از هدف، در ساخت یک "موج ذهنی" مشارکت می نماید. افراد در جامعه به دلیل نیاز به ماهیت ارتباطی عمیق، خود را ملزم به نگهداری از برخی پایه‌های اجتماعی می دانند که باعث حمایت از چنین پدیده هایی می گردد.


بنابراین طبیعی است که شبکه‌های جامعه‌ای به‌عنوان حامی سرسخت "جامعه باز" در تقابل با فرسایش هویت و شخصیت انسان امروزی بر خواهند آمد. فرسایشی که متأثر از دست‌آویز قرار دادن مفاهیم اجتماعی برای حفظ "تک صدایی" هاست و فعالیتی که در شبکه های اجتماعی، امکان شکل گیری آن وجود ندارد. هرچقدر "ساختار تک صدایی" تشدید و یا احساس حضور آن تقویت گردد، نیاز به "چند صدایی" حضوری پررنگ‌تر خواهد داشت و موج‌های ناشی از آن نیز به‌مراتب مخرب‌تر خواهند بود. موج‌ها گاه باقدرتی غیرقابل‌پیش‌بینی، افکار، اندیشه‌ها، عقاید و ارزش‌ها را درخواهند نوردید که خود فرهنگ را دستخوش تغییرات جدی می‌نماید. این تخریب ها تا بدان جا توسعه می یابد که "تک صدایی" خود تقویت کننده "چند صدایی" و "چند صدایی" خود تقویت کننده "تک صدایی" خواهد بود. دوری که هرگز پایان نخواهد یافت و در نهایت منجر به بروز پدیده "واقعیت حاد" برای مخاطبان آن خواهد شد.


لذا پذیرفتن این واقعیت، به بهبود پارادایم موجود پیرامون این‌گونه مسائل کمک کرده و راه‌حلی منطقی‌تر برای رسیدن به گفتمانی واحد پیدا خواهد شد. بدیهی است که باز بودن امور جامعه به روی نقد و سنجش آزادانه در قالب "چند صدایی" و "واکنش درک شده" می‌تواند راهی به‌سوی توسعه‌یافتگی و برون‌رفت از شرایط "یکسان اندیشی" باشد که نیاز حیاتی جامعه امروز است. شبکه های مجازی فرصتی برای همه است تا بدون حضور در ساختارهای تصمیم گیرنده یک قدرت، در ساختارهای تصمیم ساز آن نقش داشته باشد. اما برخورد با آن به صورت اجتماعی امری است که در تضاد با ماهیت امروز جامعه است. همچنین درک رویدادها در شبکه‌های مجازی، توجه به ماهیت آن و نیازهای شکل دهنده آن به بهبود روابط در جامعه کمک نموده و می تواند اثرات مثبت بسیاری را به همراه داشته باشد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد