درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 13:32   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17406صفحه نخست » جمعه، 2 تیر 1396 - 12:46
تقویم روز ارتباطات/ امیر محبیان؛ طرح نو او، شکل و فرمت قرن 21 برای انتشار روزنامه
خبرگزارى آریا - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دوم تیرماه زادروز امیر محبیان روزنامه نگار شناخته شده ایران است که درسال 1341 به دنیا آمده است. وی برای تامین خبر و نظر برای رسانه های وطن خبرگزاری آریا را تاسیس کرده است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دوم تیرماه زادروز امیر محبیان روزنامه نگار شناخته شده ایران است که درسال 1341 به دنیا آمده است. وی برای تامین خبر و نظر برای رسانه های وطن خبرگزاری آریا را تاسیس کرده است.


امیر که دارای دکترای فلسفه است همچنین یک مرکز مطالعات استراتژیک به نام «مرکز مطالعات استراتژیک آریا در چند صد قدمی میدان فردوسی تهران، خیابان پارس، کوچه جهانگیر» دایرکرده است.


دکتر محبیان که یک روشنفکر اصولگراست سالها عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت و از منتقدین دولت محمد خاتمی معروف به دولت اصلاح طلبان بود. انتقادهای امیر محبیان به روش علمی خاصی نوشته می شد که بدعتی در مقاله نویسی به شمار می رود. شمار مقالات امیر محبیان در این زمینه بیش از سه هزار است.


اصلاح طلبان (رفرمیست ها) عنوانی بوده است که خبرگزاری های خارجی دولت خاتمی را با آن مشخص می کردند، حال آنکه اصلاحات مورد نظر این دولت تعریف و اعلام نشده بود.


امیر محبیان در چهل و هفتمین سال عمر خود سرگرم رو به راه کردن مقدمات انتشار روزنامه ای بود که پروانه آن به نام محمدرضا باهنر ـ نایب رییس مجلس ـ صادر شده است. اصحاب نظر گفته بودند که اگر این روزنامه با طرحی که امیر برایش تهیه کرده انتشار یابد، انقلابی در ژورنالیسم ایران پدید خواهد آورد. طبق این طرح، این روزنامه همه جنبه های زندگانی را پوشش می داد؛ نه فقط رویدادهای سیاسی و نقل اخبار سازمانهای دولتی - کاری که عادت و روال کار نشریات تهران شده است. با وجود این اظهارنظرها و انتظار، از انتشار آن روزنامه تا به امروز (دوم تیرماه 1393) خبری نرسیده است. کثرت روزنامه در تهران، شاید یکی از علل انصراف و یا تأخیر در انتشار آن روزنامه بوده است.


قرار بود که آن روزنامه نخستین روزنامه ایران باشد که با فُرمَت و روش قرن 21 (رسانه چاپی در دنیای آنلاین ها) انتشار یابد و یک روزنامه جامع (حرفه ای)، که نیاز و خواست مخاطبان قرن 21 را تامین کند. به اظهار کسانی که در جریان طرح این روزنامه بودند، قرار بود که امیر از تجربه روزنامه نگاران بنام کشور و دست اندرکاران این حرفه ـ از انتخاب مطالب، صفحه آرایی تا توزیع و چاپ ـ استفاده کند و روزنامه مورد بحث برپایه اقتصاد روزنامه نگاری و مدیریت قرن 21 اداره شود. تکفروشی و اعلان و به ویژه رپرتاژ آگهی منشاء درآمد روزنامه باشد و .... در این روزنامه به شیوه ژورنالیسم قرن 21، رویدادها دنبال و خبرها کامل (بدون باقی گذاردن جای سئوال برای مخاطب) تنظیم و عرضه شود. تولید خبر و مطلب مَدنظر باشد، نه ادامه روال جاری یعنی رونویس (کاپی) کردن از خبرگزاری ها، سایت های موجود در اینترنت و ایمیل ها و فاکس های واصله. صفحه آخر روزنامه (بک پیج) به صورتی باشد که روزنامه های پیشرفته جهان دنبال می کنند و به همین ترتیب صفحات مقالات و نظرات و نامه های مخاطبان. همچنین ترکیب میزهای تحریریه مطابق سازمان و سلسله مراتبی باشد که در قواعد روزنامه نگاری آمده است. میزهای اتاق خبر دارای نویسنده ستادی (نشسته) باشد. تصویرهای خبری، دراین روزنامه نقشی مهم بر عهده داشته باشد. استخدام نیروی انسانی بیش از میزان مورد نیاز نباشد که تورم کادر ایجادکند. به طور خلاصه؛ قرار بود این روزنامه به صورتی انتشار یابد که شایسته کشوری چون ایران باشد که هزاران سال کانون تمدن بشر و زادگاه اندیشمندان و ادیبان و دانشمندان بود.


قرار بود که آموزش عمومی و اطلاع رسانی خالص (مطلق) دراین روزنامه مورد توجه ویژه باشد. از آنجا که ایران فقط تهران نیست، به اخبار و توزیع شهرستان ها عنایت کامل شود، و این روزنامه صفحه ای خاص هر استان داشته باشد و دفاتر توزیع و نمایندگی در افغانستان و نواحی پارسی زبان برون مرز دایر کند و همچنین نمایندگی در کشورهای دیگر و به ویژه ممالکی داشته باشد که دارای ایرانی تبار و مهاجر ایرانی اند که شمار مهاجران ایرانی در سال 1389 پنج میلیون گزارش شده بود. برای توزیع و نشر صفحه (نه انتشار ضمیمه) در استانها و پوشش اخبار آنها از روش روزنامه اطلاعات (در دهه 1330 تا سال 1357) اقتباس شود.
امیر محبیان اینک همه تلاش برای توسعه فعالیت و تکامل کار خبرگزاری آریا بکار می برَد.

منبع: www.iranianshistoryonthisday.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد