درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 آبان 1400 - 01:52   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد


ادامه ادامه مطلب سه

پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا

  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارایه توضیحات کافی جایگزین در ارتباطات
  آشنایی با روابط عمومی
  با ارزش‌ترین برندهای جهان در سال 2021
  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها
  همگامی با انتظارات مشتری
  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران
  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا
  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17357صفحه نخست » روابط عمومی اخلاقییکشنبه، 31 خرداد 1394 - 09:32
الگوی تفاهم در روابط عمومی
یعقوب مشفق، مدیر روابط عمومی ایمیدرو - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تغییرات سریع و پی در پی یکی از مشخصه های بارز عصر کنونی است. مفاهیم،‌ دیدگاه ها،‌اهداف و ماموریت ها و ... همگی در دنیایی متولد می شوند که پس از مدتی و با سرعت جایگاه خود را به افکار نوین می دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، تغییرات سریع و پی در پی یکی از مشخصه های بارز عصر کنونی است. مفاهیم،‌ دیدگاه ها،‌اهداف و ماموریت ها و ... همگی در دنیایی متولد می شوند که پس از مدتی و با سرعت جایگاه خود را به افکار نوین می دهند. در این عصر برنامه ریزی و اجرا در حوزه های اجتماعی از جمله روابط عمومی کاری بس دشوار می نماید به این دلیل که مدیریت روابط عمومی همواره با درک از شرایط محیطی باید بتواند دیدگاهی اقتضایی بر مجموعه خود حاکم کند تا در نهایت،‌ سازمان خویش را بر مدار انعطاف قرار دهد. این امر در مواجهه با مخاطب هوشمند امروزی اهمیت بیشتری می یابد زیرا مخاطب امروز گیرنده صرف پیام نیست. در واقع تلاشی که از سوی روابط عمومی ها صورت می گیرد با هدف اقناع مخاطب و افکار عمومی است. افکار عمومی که همزمان در معرض سیلی از اخبار متنوع در هر لحظه است در اینصورت شرایط برای تاثیرگذاری برنامه های روابط عمومی ها بسی دشوار تر از گذشته شده است.

با اینحال می توان از نکاتی بهره گرفت که تاثیرگذاری و اقناع نزد مخاطب را در پی داشته باشد. پرداختن به موضوعاتی که فصل مشترک سازمان و مخاطب است خود یکی از روش های ثمر بخش در این مسیر است. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در چنین فضایی خود را به عنوان بخشی از بدنه جامعه و افکار عمومی می داند و با پرداختن به وجوه مشترک نیازهای مخاطب و این سازمان سعی در ایجاد ارتباط دو سویه کرده است.

روابط عمومی ایمیدرو پاسخگویی به نیازهای مخاطب و همسویی با این جریان را در اولویت اطلاع رسانی خود قرار داده است. در واقع دنیای امروز بر ارتباطات گسترده و موثر سازمان ها با مخاطب تاکید دارد و این دیدگاه در سازمان ما نیز با بهره گیری از تجارب سال ها و دهه های گذشته مدیریت و کارشناسان، تسری یافته است.

به گواه نظریه پردازان و  متخصصان این حوزه، اکنون روابط عمومی ها دیگر قادر نیستند صرفا بر تبلیغات و اطلاع رسانی – آنهم به صورت یکسویه- تمرکز کنند بلکه ایجاد تعامل و ارتباط دو سویه،‌ در کنار توجه به مسوولیت های اجتماعی سازمان متبوع، لازمه رسیدن به سطح انتظارات مخاطب در عصر حاضر است. مخاطبان امروزه افرادی آگاه هستند که ویژگی ها و سلایق متنوعی دارند. اقناع چنین مخاطبانی درباره اقدامات و عملکرد یک سازمان مستلزم آگاهی رسانی دقیق،‌ارایه اطلاعات شفاف و در عین حال کاربردی و برقراری ارتباطی تعاملی است.

 ریاست محترم جمهوری در روز جهانی ارتباطات سال گذشته نکته ای به درستی بیان کردند« گویی دوران پیام‌های یک طرفه به سرآمده .. امروز هر پیامی که در دنیا بازتاب وسیع‌تری داشته باشد قوی‌تر و تاثیرگذار‌تر است.»

همچنین از اموری که همواره در ایمیدرو مورد تاکید قرار گرفته و در ابتدای این مطلب بدان اشاره شد توجه به مسوولیت های اجتماعی است. در واقع سازمان، توسعه را تنها متکی به احداث یک کارخانه یا راه اندازی یک معدن در نقطه ای دور افتاده تلقی نکرده است. رسیدگی به امور اجتماعی و فرهنگی،‌ توجه به امور بهداشتی و درمانی و زیربنایی مناطقی که طرح ها و شرکت های ایمیدرو در آن مناطق واقع است از دغدغه های اصلی سازمان به شمار می آید. سعی و تلاش همواره بر آن بوده که در مسیر توسعه همراه با ایفای مسوولیت های اجتماعی پیش رود به طوری که چندی پس از اجرای طرح ها، چهره حوزه های معدنی و صنایع معدنی که عمدتا در مناطق محروم هستند تغییر شکل محسوسی یابد.

در اجرای چنین وظایفی روابط عمومی به عنوان بخشی از نگاه راهبردی،‌ به صورت یکپارچه با کلیت سازمان عمل کند به طوری که انعکاس مناسبی از اقدامات صورت گرفته یا طرح های در دست اجرا و اثرات آن ها صورت گیرد. یکپارچگی در مدیریت عالی،‌ بخش های ستادی و عملیاتی به عنوان نگاه کلان این سازمان به شمار می آید که هدف نهایی آن نزدیک کردن دیدگاه های مخاطب و سازمان است. 

به بیان دیگر روابط عمومی ایمیدرو بنابر الگوی روز،‌ به دنبال ایجاد، حفظ و تداوم تعامل و تفاهم است و بدین روش «الگوی تفاهم» را مد نظر قرار داده است.

یعقوب مشفق، مدیر روابط عمومی ایمیدرو

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  مقاله/ الزامات بهره گیری از فونت در اینفوگرافیک


  همگامی با انتظارات مشتری


  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها


  ارزشمندترین و قوی‌ترین «برندهای ملی در سال ۲۰۲۱»


  آغازی مهم برای ارتقای ارتباطات بحران


  رسانه‌ای به نام روابط‌عمومی


  پنج شهر امن جهان در دوران پساکرونا


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی