شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، چندی پیش عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در جمع فرمانداران شهرهای استان اظهار داشت:هرچه اطلاعات کامل تری به رسانه ها داده شود بهتر است و قلم اصحاب رسانه نیز اهل انصاف است؛ تقویت بخش خبری و اطلاع رسانی موجب اطلاع رسانی مجموعه های خبرساز و خبررسان در سطح ملی می شود.
مقتدایی خطاب به فرمانداران تاکید کرد: نباید افراد مسئول در بخش روابط عمومی را از میان کم سواد برگزیده شوند و اگر یک مسئول روابط عمومی قوی ندارید خود باید وظایف آن را برعهده گیرید و از هر راهی که می دانید فضای خبری را ایجاد کنید.
ضرورت ارتباط خوب روابط عمومی ها با رسانه ها بارها مورد تاکید مقتدایی بوده است مطلبی که در عمل استانداری خوزستان نتوانسته است آنطور که باید و شاید به آن جامه عمل بپوشاند.
در همین خصوص سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان مشت نمونه خروار است ،اطلاع رسانی دقیق برنامه به رسانه های خاص و همراهی آن ها با کاروان مسئولین در بازدید ها و جلسات مساله ای نبود که از رسانه هایی پرمخاطبی که سرگردان پیام های واتس اپی بودندمخفی بماند.
هرچند نگاه "شما بیایید" درویش به جای "من بیایم" از ابتدای قرار گرفتنش در این منصب قابل پیش بینی بود ولی شدت گرفتن این مساله موجب شده رسانه هایی که غالبا از جهت تولید محتوا وتعداد مخاطب درجه دو یا سه به شمار می روند ولی از لحاظ ارتباط گیری با مسئولین فوق ستاره اند در اولویت جناب درویش باشند.
همچنین ملاک قراردادن پرسه های گهگاه در دفاتر روابط عمومی به جای توجه به ظرفیت های رسانه ای موجب تولد مکتب "چسبیدن" شده است یعنی فعالان رسانه ای برای جلب نظر مسئولین بجای تولیدات رسانه ای باید به دنبال چسبیدن به مسئولین باشند.
ضدتبلیغ های عجیب و غریب برخی رسانه ها برای استانداری خوزستان نیز از آسیب های دیگری است که سیره فعلی مسئولین روابط عمومی استانداری موجب آن شده است.
لذا همانطور که استانداری حجازی هیچ وقت نتوانست ارتباط مناسبی با رسانه ها و البته مردم برقرار کند به نظر می رسد در عصر مقتدایی نیز اتفاق خاصی در حوزه روابط عمومی رخ نداده است بلکه فقط رسانه هایی از جنس حجازی به رسانه هایی از جنس مقتدایی تغییر چهره داده اند.
منبع: رهیاب
|