درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:48   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17242صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 19 خرداد 1394 - 13:03
مدیرکل روابط عمومی رسانه‌ ملی: به تخریب‌ها جواب نمی‌دهیم/ روابط عمومی‌ها حذف نشده‌اند
رویکرد جدید سازمان درخصوص روابط عمومی، تقویت فعالیت‌های اداره کل روابط عمومی و باز تعریف جایگاه آن در فعالیت‌های کلان رسانه ملی است. در واقع نباید فرض را بر این بگیریم که روابط عمومی‌ها حذف شده‌اند، بلکه آنچه که اتفاق افتاده و قرار است تکمیل شود، جلوگیری از پراکندگی و گستردگی مدیریتی روابط عمومی است
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدتی است که در پی فرصتی هستم تا گفتگویی با مدیر کل جدید روابط عمومی رسانه ملی انجام دهم و سوالاتی را در ارتباط با روابط عمومی این رسانه و برخی موضوعات دیگر از او بپرسم. مسائلی همچون زمزمه حذف روابط عمومی‌های سازمان، نحوه تعامل تیم جدید اداره کل با خبرنگاران، رویکرد روابط عمومی جدید نسبت به نقد، نتایج دیدار تهیه‌کنندگان سینما با ریاست سازمان و تکلیف جشنواره‌های چون جام جم و البته طرح پیشنهاد برگزاری یک نشست مشترک بین خبرنگاران رسانه‌ها و همکاران اداره کل روابط عمومی صداوسیما.

اخیرا فرصتی فراهم شد و توانستم با حضور در روابط عمومی صدا و سیما گفتگویی را با داوود نعمتی انارکی انجام دهم. نعمتی دارای دکترای علوم ارتباطات، بیش از ۱۰ سال است که از اعضای هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما به حساب می‌آید و در عرصه ارتباطات و رسانه چهره‌ای شناخته شده است. آنچه در پی می‌آید حاصل گفتگویی یک ساعته با او است.

اولین سوال را در ارتباط با شایعه حذف روابط عمومی‌های صدا وسیما از او می‌پرسم؛ اینکه مدتی است زمزمه‌های حذف پست‌های مدیریتی روابط عمومی‌های تهران مطرح شده است و از او می‌خواهم که به عنوان مدیر کل روابط عمومی صداو‌سیما توضیح دهد که بالاخره تکلیف روابط عمومی‌ها در صداو سیما چیست و در آینده چه پیش خواهد آمد؟

رویکرد جدید سازمان تقویت اداره کل روابط عمومی است

نعمتی در پاسخ به این ‍پرسش می‌گوید: نگاه به روابط عمومی در دوره جدید فعالیت‌های رسانه ملی نسبت به گذشته متفاوت است. رویکرد جدید سازمان درخصوص روابط عمومی، تقویت فعالیت‌های اداره کل روابط عمومی و باز تعریف جایگاه آن در فعالیت‌های کلان رسانه ملی است. در واقع نباید فرض را بر این بگیریم که روابط عمومی‌ها حذف شده‌اند، بلکه آنچه که اتفاق افتاده و قرار است تکمیل شود، جلوگیری از پراکندگی و گستردگی مدیریتی روابط عمومی است و اینکه مدیریت کلان روابط عمومی در رسانه ملی در ساختار اداره کل روابط عمومی متمرکز شود.

روابط عمومی‌ها حذف نشده‌اند
وی ادامه می‌دهد: پس اینکه گفته می‌شود، روابط عمومی‌ها حذف شده‌اند صحیح نیست، بلکه از پراکندگی فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در حوزه‌های مختلف جلوگیری شده است و تلاش شده تا با تمرکز این فعالیت‌ها در اداره کل روابط عمومی سازمان و چهار روابط‌ عمومی حوزه پیام یعنی سیما، صدا، خبر و برون مرزی، انسجام بیشتری را در انجام وظایف شاهد باشیم. ضمن اینکه کارشناسان روابط عمومی‌ها در حوزه‌های مختلف و از جمله شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کما فی السابق فعالیت‌های خود را با نظارت اداره کل روابط عمومی سازمان انجام خواهند داد.

نعمتی تأکید می‌کند: در تهران تعداد زیادی پست‌های مدیریتی روابط عمومی وجود داشت که این گستردگی، نوعی پراکندگی را در سیاست‌های روابط عمومی در عرصه‌های مختلف و از جمله اطلاع رسانی و امور مخاطبان پدید آورده بود. در سیاست جدید و با تمرکز مدیریت کلان روابط عمومی در ساختار اداره کل و چهار روابط عمومی حوزه پیام، شاهد انسجام بیشتری در موضوع اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطبان و دریافت نظرات آن‌ها و انعکاس به مدیران و برنامه‌سازان خواهیم بود.

از او در این باره می‌پرسم که آیا فکر می‌کنید اداره کل روابط عمومی سازمان و روابط عمومی‌های حوزه‌های پیام می‌توانند اطلاعات و اخبار سازمان را به نحوی مطلوب به اطلاع رسانه‌ها و در نهایت مردم برسانند، در واقع خواهید توانست مدیریت اطلاع رسانی را به خوبی انجام دهید؟
مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی پاسخ به این سوال را با طرح پرسشی آغاز می‌کند و می‌پرسد: در این دو ماهی که پست مدیریت روابط عمومی برخی از حوزه‌ها و از جمله شبکه‌ها حذف شده‌اند، آیا در مقایسه با گذشته اخبار کمتری را دریافت کرده‌اید؟

پاسخ می‌دهم که حجم اخبار ارسالی از سوی اداره کل روابط عمومی صدا وسیما نسبت به گذشته افزایش داشته است، اما آیا می‌توان امیدوار بود که این روند ادامه داشته باشد و حتی بیشتر شود؟
نعمتی می‌گوید: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش می‌کنیم که روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری خلائی را درباره کسب اطلاعات از برنامه‌ها و فعالیت‌های بخش‌های مختلف سازمان احساس نکنند.

هفت برابر شدن اخبار روابط عمومی در سه ماه گذشته
او به این اشاره می‌کند که در سه ماه اخیر تعداد خبرهای ارسالی روابط عمومی سازمان به رسانه‌ها طبق بررسی‌ها بیش از هفت برابر شده است و این نشان می‌دهد که می‌توان با همکاری تمام کارشناسان روابط عمومی در حوزه‌های مختلف سازمان این وضعیت را به ساماندهی مطلوبی رساند. هر چند که این کار سخت و پیچیده است، اما می‌توان آن را ساماندهی کرد و از پراکندگی در ارائه اطلاعات برنامه‌ها و اقدامات جلوگیری کرد و آن را به طور متمرکز در اداره کل روابط عمومی سازمان دید.

تأکید سرافراز بر رفع نیازهای خبری رسانه‌ها
نعمتی یادآور می‌شود: همراهی و همدلی دوستانمان در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ما را در انجام وظایفمان یاری می‌کند. به نظرم برای دوستان ثابت شده است که اگر نیازهای خبری خود را از طریق اداره کل روابط عمومی سازمان پیگیری کنند به پاسخ بهتری می‌رسند و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم که حتی‌المقدور به رفع نیازهای دیگر رسانه‌ها بپردازیم. تأکید ریاست محترم سازمان در این خصوص نیز ما را امیدوارتر کرده است.

سوال بعدی از نعمتی این است که به جز تعامل با رسانه‌ها، آیا درصدد پاسخگویی به مطالب انتقادی هم برمی‌آیید؟ در این خصوص چه برنامه‌ای دارید؟
مدیر کل روابط عمومی صدا وسیما می‌گوید: منظورتان که پاسخگویی به همه مطالب نیست. چرا که اعتقاد داریم، برخی از مطالب انتقادی از رویکردی واقع گرایانه برخوردارند و ما آن‌ها را به اطلاع‌ دست‌اندرکاران می‌رسانیم تا مورد توجه قرار گیرد. اما به مطالبی که قصد شبهه پراکنی نسبت به سازمان داشته باشد، برای تنویر افکار عمومی پاسخ خواهیم داد. همانطور که در سه ماه گذشته پاسخ‌هایی را مستقیما به برخی از مطالب داده‌ایم، البته بخشی از پاسخ‌ها را نیز به صورت غیرمستقیم و با انتشار اخبار و آمار و گزارش‌هایی که از حوزه‌های برنامه‌ای سازمان تهیه می‌کنیم، می‌دهیم. به برخی از نقدهایی ‌که با هدف تخریب سازمان انتشار می‌یابند و دور از اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است، در صورت صلاحدید پاسخ خواهیم داد.

از نقد توأمان نقاط ضعف و قوت می‌توان استفاده مطلوب برد
وی تصریح می‌کند: نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنم این است که اگر رسانه‌ای نقدی نسبت به عملکرد صداوسیما در حوزه‌ای خاص دارد، آن را با اصول نقد علمی که تشخیص سره از ناسره است همراه سازد. نقد اگر در برگیرنده توأم نقاط قوت و ضعف‌ها باشد، این قابلیت را برای برنامه‌سازان فراهم می‌سازد که از محورهای نقد استفاده مطلوبی ببرند اما متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی از نقدها که سیاسی و جناحی‌اند رویکردی تخریبی به خود گرفته‌اند.

از نعمتی می‌پرسم که چرا برخی از مدیران صداوسیما از مصاحبه با خبرنگاران طفره می‌روند و تن به مصاحبه و گفتگو نمی‌دهند؟
او می‌گوید: اینطور نیست، صفحات مطبوعات و سایت‌ها بعضا دربرگیرنده مصاحبه‌های مختلف با مدیران رسانه است، اما باید توجه کنیم که انجام مصاحبه و گفتگوها اگر از مکانیزم واحدی پیگیری شود و همچنین به دور از نگاه تخریبی انجام شود، بی‌شک تعداد این گفتگوها افزایش خواهد یافت. ضمن آنکه روابط‌عمومی سازمان نیز تلاش می‌کند زمینه‌ساز مصاحبه‌هایی بین مدیران و برنامه‌سازان با خبرنگاران جراید باشد.

پرسش بعدی‌ از مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما درباره نتایج حاصل از دیدار تهیه‌کنندگان سینما با محمد سرافراز و علی اصغر پورمحمدی است و اینکه چگونه می‌توان به اخبار چنین نشست‌هایی دست‌ یافت و اینگونه نباشد که مطالب نشست ها بعد از برگزاری آنها و تنها از کانال روابط عمومی رسانه ملی منتشر شود.

ایجاد همدلی و همزمانی نتیجه نشست سرافراز با تهیه‌کنندگان سینما
نعمتی چنین پاسخ می‌دهد: چنین نشست‌هایی همواره با نتایج ارزنده‌ای همراه است. طرفین دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و تقریبا به یک جمع‌بندی می‌رسند. در دیدار تهیه‌کنندگان سینما با ریاست محترم سازمان، شرکت‌کنندگان دیدگاه‌های خود را درباره همکاری متقابل، چگونگی پخش تیزرها، تخفیف و موارد دیگر بیان کردند و در نهایت مقرر شد که همکاری فیمابین افزایش یابد، نسبت به تهیه طرح‌های سریال‌های بلند همفکری شود، در پخش تیزرها تخفیف بیشتری داده شود و شاید مهم‌ترین نتیجه نشست ایجاد همدلی و همزبانی است که رسانه به آن اهتمام جدی دارد.

وی در ادامه می‌افزاید: دستیابی به اخبار این نشست‌ها به راحتی امکان‌پذیر است. روابط‌ عمومی سازمان پس از هر نشستی، خبر آن را با ذکر محورهای مطرح شده در نشست‌ در اختیار دیگر رسانه‌ها قرار می‌دهد. با این وجود در تلاش هستیم که خبر این نشست‌ها با جزئیات بیشتر در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

پیشنهاد برگزاری نشست مشترک خبرنگاران و اداره کل روابط عمومی
به نعمتی پیشنهاد می‌دهم برای رسیدن به یک تفاهم کاری نشستی را بین خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون در مطبوعات و خبرگزاری‌ها با روابط‌عمومی صداوسیما برگزار کنند و او از این پیشنهاد استقبال می‌کند.

وی می‌گوید: اتفاقا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روابط‌عمومی صداوسیما برگزاری همین نشست است که انشاالله در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود. باورمان بر این است که اگر جنس فعالیت‌های روابط‌عمومی با جنس فعالیت‌ خبرنگاران یکی نباشد، بسیار نزدیک است، پس به‌راحتی می‌توانیم به یک برنامه‌ و تفاهم‌کاری برسیم و امیدواریم که این همکاری‌ها افزایش یابد.

به‌عنوان آخرین سوال این موضوع را مطرح می‌کنم که برخی اقدمات در دوران قبلی رسانه ملی انجام می‌شد اما این روزها خبری از آن‌ها نیست، از جمله برگزاری جشنواره جام‌جم که دی‌ماه سال گذشته برگزار نشد یا جشنواره رادیو... تکلیف این جشنواره‌ها چه می‌شود و آیا برای همیشه حذف شده‌اند؟
عدم برگزاری جشنواره‌ای در یک سال به معنای حذف مطلق آن نیست

مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما در پاسخ می‌گوید: البته این سوال ارتباطی با حوزه‌ روابط‌ عمومی ندارد، اما می‌توان چنین پاسخ داد که عدم برگزاری یک جشنواره یا همایش در یک سال به معنای حذف مطلق آن نیست، مسلما یکی از برنامه‌هایی که نقش مهمی در ارزیابی برنامه‌ها دارد، جشنواره‌های تولیدات است که هم به فضای رقابتی بین برنامه‌سازان کمک می‌کند و هم ارزیابی مناسبی را از تولیدات به همراه دارد و بی‌شک در برنامه‌های معاونت سیما خواهد بود.

گفتگو از مریم عرفانیان
 

در همین زمینه:

متن حکم انتصاب مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما

متن حکم انتصاب مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما یا سنگ بزرگ؟

روابط عمومی شبکه های مختلف صدا و سیما ادغام می شوند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد