درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 17:52   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17230صفحه نخست » سه شنبه، 19 خرداد 1394 - 10:22
مهم‌ترین ابزار مذاکره ناب
مذاکره ناب (Lean Negotiation) مذاکره‌ای است که هر دو طرف مـذاکره را صاحب ارزش‌هایی بنیادیـن و پایـدار می‌کند و از طرف دیگر در جریان مذاکره تلفات و ضایعات زمانی، مالی، سیاسی و فرهنگی به صفر نزدیک می‌شود. خواه مذاکره خانوادگی باشد، خواه برای کسب و کار و تجارت و شغل باشد، خواه مذاکره‌ای در سطح بین‌المللی باشد و ابعاد بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. این نوع مذاکره ابزاری دارد که به‌طور خلاصه در این نوشته به آن اشاره می‌شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مذاکره ناب (Lean Negotiation) مذاکره‌ای است که هر دو طرف مـذاکره را صاحب ارزش‌هایی بنیادیـن و پایـدار می‌کند و از طرف دیگر در جریان مذاکره تلفات و ضایعات زمانی، مالی، سیاسی و فرهنگی به صفر نزدیک می‌شود. خواه مذاکره خانوادگی باشد، خواه برای کسب و کار و تجارت و شغل باشد، خواه مذاکره‌ای در سطح بین‌المللی باشد و ابعاد بزرگ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. این نوع مذاکره ابزاری دارد که به‌طور خلاصه در این نوشته به آن اشاره می‌شود.


  مذاکره بهره‌ور جامع 1 
انسان یا انسان‌هایی که عازم جلسه مذاکره می‌شوند اگر به این ابزار تجهیز شده باشند، مذاکره، بهره‌وری بیشتری خواهد داشت و هر چقدر از ابزار TPN که در ادامه معرفی می‌شود، بیشتر و بهتر استفاده شود به Lean Negotiation نزدیک‌تر خواهیم شد. بخش‌های مهم TPN به شرح ذیل است. 

1- Self Leadership (رهبری بر خود)
شامل خودشناسی، خودسازی، خودنگهداری و خود کنترلی است. در این مبحث حتی حفظ  سلامتی روح و جسم بسیار حائز اهمیت است. 

2- آموزش و یادگیری مستمر
در یک مذاکره خانوادگی در صورتی که طرفین مذاکره آموزش دیده باشند و در یک فرآیند یادگیری مستمر موضوعات ظریف و ریشه‌ای موضوع مذاکره (روابط خانوادگی) را آموخته باشند قطعا می‌توانند مذاکره ارزشی‌تر و بهره‌ورتری داشته باشند. این موضوع قابل تعمیم به مذاکرات شغلی، اجتماعی، تجاری و حتی سیاسی و بین‌المللی است. 

3- برطرف کردن مشکلات جزئی با تمرکز بر موضوعات مشترک
در جریان مذاکره، اگر طرف یا طرفین مذاکره‌کننده بر موضوعات مشترک تمرکز کنند و بر اساس ارزش‌هایی که برای هر دو طرف قابل قبول است هدایت مذاکره را به دست بگیرند بهره‌وری مذاکره از نظر زمانی افزایش خواهد یافت. چه بسیار مذاکراتی که با نادیده گرفتن این مشترکات سبب اتلاف هزینه‌های مالی و زمانی کلان شده است.

4- برنامه‌ریزی همه‌جانبه
مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای، برنامه‌ریزی را از ارکان بسیار با اهمیت مذاکره می‌دانند و اذعان می‌کنند که برنامه‌ریزی جزء لاینفک مراحل مذاکره است ولی به ندرت مشاهده شده است که رویکرد برنامه‌ریزان مذاکره بهره‌وری و کاهش تلفات باشد. TPN برای مذاکره‌کنندگان یک پارادایم ایجاد می‌کند که در کلیه برنامه‌ریزی‌های خود اعم از زمانی، مکانی، نیروی انسانی، تدارکات و پشتیبانی‌ها مفهوم بهره‌وری را مدنظر داشته باشند.

5- آشنایی و تسلط کامل بر فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های طرف مقابل
 یکی از ابعاد حائز اهمیت TPN آشنایی با فرهنگ‌ها و حتی خرده فرهنگ‌های طرف مقابل است. بر اساس تجربه نگارنده در مذاکرات سازمانی و حتی بین‌المللی ناهنجاری‌های بسیار زیادی به واسطه عدم آشنایی مذاکره‌کننده با ارزش (Value)‌های حاکم بر فرهنگ طرف مقابل به وجود آمده است که این ناهنجاری‌ها روند مذاکره را بسیار کند کرده و هزینه‌های هنگفت زمانی و مالی را به تیم مذاکره کننده وارد کرده است. 

6- کیفیت همه‌جانبه
کیفیت (Quality) بعد دیگری از TPN است که می‌توان گفت هدف نهایی استفاده از این ابزار است. کیفیت و خلق کیفیت از جنبه‌های مهم در مذاکره است.کیفیت گاه می‌تواند استفاده از «کلمات» مناسب در «زمان» مناسب به «شخص» مناسب باشد و مناسب می‌تواند گاه به معنای مستدل و مفصل یا خلاصه‌گویی باشد. کیفیت می‌تواند به معنای استفاده مناسب از زبان بدن باشد، به نحوی که این زبان بدن تا مدت‌ها در ذهن طرف مقابل ماندگار شود. 
 

پاورقی:
1- Total Productive Negotiation

سیدمحسن علیزاده طباطبایی
دانشجوی دکترای مدیریت کسب‌وکار

 

http://www.donya-e-eqtesad.com/news/886291/

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد