درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:30   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17122صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 9 خرداد 1394 - 14:16
تکنیک های روابط عمومی اینترنتی در جی میل
یکی از مشکلاتی که روابط عمومی ها در استفاده از ایمیل هایشان روبرو می شوند، هرزه نامه ها و ایمیل هایی است که به طور ناخواسته برای آنها ارسال می شود. در این خصوص در صورتی که آدرس ایمیل شما در سایت جی میل گرفته شده باشد، می توانید از تکنیک هایی که در ذیل آمده است برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مشکلاتی که روابط عمومی ها در استفاده از ایمیل هایشان روبرو می شوند، هرزه نامه ها و ایمیل هایی است که به طور ناخواسته برای آنها ارسال می شود. در این خصوص در صورتی که آدرس ایمیل شما در سایت جی میل گرفته شده باشد، می توانید از تکنیک هایی که در ذیل آمده است برای رفع مشکلات خود استفاده کنید.


اگرچه جی ‌میل خود در فیلتر کردن ایمیل‌های تبلیغاتی و مزاحم یا به اصطلاح هرزه نامه دستی توانمند دارد، ‌هنوز هم در اینباکس بسیاری از ما که از سرویس جی ‌میل استفاده می‌کنیم، از این گونه ایمیل‌های ناخواسته و مزاحم بسیار یافت می‌شود. در این موارد چه تکنیک هایی در روابط عمومی اینترنتی وجود دارد؟


یکی از وظایف روابط عمومی ها وبگردی به دنبال سایت های مختلف مرتبط با کسب و کار سازمان است و در این حین به وبسایت‌ هایی برخورد می‌کنیم که از ما تقاضای ورود آدرس ‌ای ‌میل برای ثبت‌ نام یا مانند آن را دارند؛ هرچند در بسیاری از موارد این وبسایت‌ ها تنها برای ثبت نام درخواست آدرس ایمیل دارند، ‌در موارد دیگر برخی از این وبسایت ‌ها اقدام به ارسال ایمیل‌ های متناوب به آدرس شما می‌کنند.


در این نوشتار به شما سه تکنیک کاربردی آموزش می‌دهیم که به واسطه آن‌ ها می‌توانید در حین ثبت نام در وبسایت‌ها از این گونه موارد نا‌خواسته پرهیز کنید. ‌مبنای این تکنیک‌ ها تغییر ایمیل آدرس به گونه‌ای است که تا حد زیادی مشکل هرزه نامه ها با آن‌ها بر طرف خواهد شد.

فیلتر کردن ایمیل های تبلیغاتی در جی میل
1. تکنیک نقطه
جی‌ میل به وجود نقطه در آدرس ایمیل شما هیچ اهمیتی نمی‌دهد؛ برای مثال اگر شما آدرس ایمیل خود را adel.mirshahi@gmail.com به جای adelmirshahi@gmail.com وارد کنید، در هر صورت هیچ فرقی نخواهد داشت.
به عبارت دیگر، به هر تعداد نقطه که دوست داشته باشید، می‌توانید در هر کجای آدرس ایمیل خود را وارد کنید، ولی با این حال هنوز ایمیل‌ ها به آدرس اصلی شما ارسال خواهند شد. این تکنیک به ویژه ‌زمانی که در حین ثبت نام در انجمن‌ ها یا سایر وبسایت‌ ها هستید به کار می‌آید.


2. تکنیک علامت +
این تکنیک برای مدت زمان زیادی است که در جی میل کاربردی است و اغلب کاربران در مورد آن مطلع هستند. به این ترتیب که به سادگی بعد از نام کاربری خود یک علامت + اضافه نمایید و بعد از آن کلمه یا کلماتی را برای ایجاد یک آدرس ایمیل منحصر به فرد اضافه کنید.


برای مثال آدرس ایمیل خود را به adel+mirshahi@gmail.com برای ثبت نام در هر وبسایتی که به لحاظ موضوعی مربوط به عملیات مالی می‌شود ـ مثل بانک ‌ها ـ تغییر دهید. به این ترتیب با ایجاد یک فیلتر در جی میل می‌توانیم تمامی ایمیل ‌های ارسالی از این وبسایت‌ها را به یک برچسب یا پوشه خاص منتقل کنید.


تکنیک علامت + بسیار کاربردی است؛ اما یک نقطه ضعف دارد و آن اینکه در برخی ‌موارد در حین ورود این گونه آدرس‌ها سایت پذیرنده از تأیید آن سرباز می‌زند و دلیل آن عدم تأیید آدرس ایمیل‌هایی است که از این گونه سمبل‌ها در آن استفاده شده باشد. در این گونه موارد باید از تکنیک نقطه استفاده کنید.


2. تکنیک Googlemail
می‌توانید بخش آخر آدرس ایمیل خود را به googlemail به جای gmail تغییر دهید و این راه دیگری برای پرهیز از ورود آدرس ایمیل اصلی شماست. البته به این ترتیب اگر کسی از این تکنیک آگاه باشد، می‌تواند به سادگی ایمیل اصلی شما را حدس بزند، ولی در اغلب موارد از آنجا‌ که ایمیل‌های هرزه نامه ‌خودکار ارسال می‌شوند این موضوع زیاد مصداق ندارد.


به این ترتیب، adel.mirshahi@googlemail.com دقیقا مشابه adel.mirshahi@gmail.com است و به همین ترتیب می‌توانید با ایجاد یک فیلتر از نوع To همه ایمیل ‌های ارسالی به یک چنین آدرسی را در یک پوشه جداگانه دسته ‌بندی کنید.


این تکنیک‌ها البته چندان جدید نیستند و اگر مدت زمان زیادی است ‌از جی میل استفاده می‌کنید، قطعا باید با آن‌ها آشنا باشید؛ اما اگر تاکنون از آن‌ها اطلاع نداشته‌اید یا به تازگی از جی میل استفاده می‌کنید، این سه تکنیک کمک بزرگی به شما می‌کند تا یک اینباکس پاکیزه داشته باشید.


البته علاوه بر این تکنیک ها روابط عمومی ها می توانند از آپشن های جدید جی میل که برای طبقه بندی ایمیل ها در سه گروه پیش فرض ایمیل های معمولی، ایمیل های تبلیغاتی و ایمیل های رسانه اجتماعی استفاده کنند.


این امکان جدید جی میل شاید بهتر از سایر تکنیک ها مورد استفاده قرار بگیرد. چراکه هم راحت تر است و هم کارایی خوبی را به کاربر ایمیل می دهد.


استفاده از تکنیک های فوق به روابط عمومی هایی که در عرصه روابط عمومی اینترنتی کار می کنند اجازه می دهد که تکنیکی تر به نظر برسند و زمان کمتری را برای چک کردن ایمیل های غیر ضروری صرف کنند.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه نویسندگان شارا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1394/3/11 - 12:03 |     0     0     |
مفید بود


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد