شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و مجموعه های وابسته ، بر حرفه ای گری بر مبنای اخلاق و امانتداری تاکید کرد.
به گزارش شارا از باشگاه خبرنگاران؛ فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت، بر اصل پیغامبری روابط عمومی اظهار کرد: با توجه به اینکه روابط عمومی پیغام مردم را به گوش مسئولین می رساند و از طرفی دیگر عملکرد سازمان را در اختیار افکار عمومی قرار می دهد؛ لازم است صداقت و امانتداری را مورد توجه قراردهد.
وی وجود منبع موثق در تولید خبررا ضروری برشمرد و ادامه داد: در تولید خبر، اصل عینیت بسیار حائز اهمیت است و پیام رسان باید پیام را بدون کم و کاست و بر اساس واقعیت گزارش دهد.
فرنقی زاد با بیان اینکه روابط عمومی باید در جریان سیاست های کلی سازمان قرار گیرد تصریح کرد:اعتماد به روابط عمومی از سوی سازمان ضروری است.
رئیس مرکز روابط عمومی بر موضوع پاسخگویی در روابط عمومی تاکید کرد و ادامه داد: ابزار و ساختار پاسخگویی در روابط عمومی اخلاق است.
وی به چهار نوع ارتباط انسان با خود ، با مردم ، با خدا و با سایر اشیاء و موجودات اشاره کرد و گفت: اگر روابط عمومی با خالق به درستی انجام پذیرد؛ بحث اخلاق در ارتباطات تکامل می یابد.
فرنقی زاد روابط عمومی تحلیل گر در وزارت ارتباطات را بسیارمهم برشمردو افزود: این نوع روابط عمومی وقایع را پیش بینی می کند و آمادگی لازم را برای بحران کسب کرده و در صورت بروز آن ،بحران را مدیریت می کند.
وی درپایان برگ برنده دولت تدبیر و امید تا به امروز، را رعایت اخلاق عنوان کرد و گفت: جامعه بدون اخلاق بیمار است و تک تک ما نسبت به ایجاد ارتباطات اخلاق گرایانه مسئول هستیم.
گفتنی است: همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات ومجموعه های وابسته، با شعار" روابط عمومی، حرفه ای گری و اخلاق مداری" هم اکنون درحال برگزاری است.
درپایان کارگروه ها و میزگردهایی با حضور همکاران روابط عمومی های وزارت ارتباطات و مجموعه وابسته برگزارمی شود.
|