درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:34   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17057صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیسه شنبه، 5 خرداد 1394 - 13:18
لباس ناموزون خبرگزاری بر قامت روابط عمومی‎های گلستان
طی سال‎های اخیر با توسعه اینترنت و افزایش آشنایی جامعه با فضای مجازی روابط عمومی‎ها نیز فصل جدیدی را در موضوع اطلاع‎رسانی تجربه کردند، اما بسیاری از آنان کار خود را با یک خبرگزاری اشتباه گرفته‎اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، گلستان طی این سالها به آفت افراط در موضوع اطلاعرسانی دچار شده و کار به جایی رسیده است که متولیان هنر هشتم در استان تنها کار روابط عمومی را انتشار خبر و حتی نقطه قوت خود را در این موضوع میدانند که اخبار را سریع پوشش و انتشاردهند، هر چند اکثر این اخبار به دلیل آن که به شکل حرفهای تولید نشده و صرفاً دولتی بوده از جذابیت کافی و کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

البته بیشتر این نوع نگرش برخاسته از نگاه تک‌بعدی و ناقص از مفهوم «روابط عمومی» است و بسیاری از متولیان این بخش در پی این تحلیل نادرست به دنبال ارضای شهرت کسانی هستند که به عنوان مدیر از روابط عمومی تنها خبر و تصویر میخواهند.

 

*اطلاعرسانی در روابط عمومی باید مبتنی بر برنامه باشد

خبر، خبر و خبر، گویی در مجموعه این روابط‌عمومیها کار دیگری وجود ندارد و آنان تنها باید پوشش دهنده اخبار تکراری و بیمحتوایی از مجموعه خود باشند که علاقمندان زیادی ندارد؛ البته اصلا مهم نیست این اطلاعرسانی به چه قیمتی انجام شود.

با مروری بر این اخبار از دستگاههای مختلف اجرایی استان اینچنین تلقی میشود که برخی از مدیران این بخش زیاد به دنبال دغدغههای مخاطبان خود نیستند و تنها به کمیت میاندیشند که مثلاً در یک ماه این تعداد خبر تولید شد البته مدیران نیز همین را از آنان انتظار دارند.

در این نقد نگارنده مخالفتی با اطلاعرسانی ندارد، بلکه آن را لازم میداند اما در واقع این اطلاعرسانیها تنها به دنبال بیان کلی یک موضوع یا خبر خاص است و بدون برنامه بوده و هدف خاصی را تعقیب نمیکند لذا نمیتواند به جایگاهی که در اطلاعرسانی آن مجموعه انتظار دارد دست یابد.  

این مجموعه‌ها باید به این موضوع فکر کنند که چرا با این حجم اطلاعرسانی همچنان مورد توجه مخاطبان عام نیستند و مدیرانشان از نداشتن رسانه در جامعه شکوه دارند، اما یک سایت نه چندان حرفهای میتواند افکار عمومی را به دنبال خود بکشاند.

حال این سؤال پیش می‌آید که چرا با وجود این همه خبر، تلاش و بهروزرسانی مدام اطلاعات و گزارش تصویری هنوز کمبود رسانه و اطلاعرسانی احساس میشود.

پاسخ به این سؤال زیاد مشکل نیست، ما از روابط عمومی انتظار داریم که خواستههای رسانهای را بدون استفاده از ظرفیت دیگر رسانهها انجام دهد؛ در حالی که وظیفه این بخش با خبرگزاری، رسانههای مکتوب و غیرمکتوب متفاوت است.

 

*غفلت گلستانی‌ها از روابط عمومی درون‌سازمانی

روابط عمومی هر دستگاهیباید خواستههای یک دستگاه و انتقادات احتمالی به سیستم را درک کند و به جای آنکه تصور کند مشکلی وجود ندارد به این موضوع فکر کند که دستگاه اجرایی وی به چه نیاز دارد.

روابط عمومی در یک مجموعه دولتی باید خوراک خبری در اختیار مطبوعات قرار دهد اما این موضوع به این معنی نیست که نوع نگرش رسانه به موضوعات باید به همان شکلی باشد که او فکر میکند، چه بسا دریچه بررسی موضوع از سوی یک رسانه بتواند مسیرهای دیگری را برای یک سازمان ترسیم کند.

باید پذیرفت مردم به رسانههای غیردولتی گرایش بیشتری دارند این موضوع جدا از نبود جذابیت و محدودیتهایی که در یک سایت دولتی وجود دارد به دلیل فقدان وابستگی است که مخاطب آن را احساس میکند.

با این نگرش روابط عمومی در دستگاههای دولتی باید به دنبال بیان اخباری باشد که فارغ از کلیگویی، مبین اطلاعات مورد نیاز جامعه در موضوعات مختلف باشد، وگرنه درج صدها خبر بیهدف و دارای نه چندان محتوای کاربردی تنها ممکن است مخاطبان یک سیستم یا مدیرانش را راضی کند البته تجربه نشان داده است این رضایت نیز در طول زمان دچار تغییر می‌شود.

روابط عمومی‌ها به جای کمیت باید به محتوای اخبار خود توجه کنند و اخبارشان را از یکنواختی خارج سازند و بدانند که کارهای بزرگتری هم در مجموعه اداری خود دارند.

شاید مهمترین وظیفهای که روابط عمومیهای گلستان از آن غفلت کردهاند نوع نگرش آنان به روابط عمومی داخلی یا همان درون سازمانی است، موضوعی که در سازمان چندان جدی گرفته نمیشود و همین موضوع موجب جدا و دور شدن این بخش مهم در دستگاه از مجموعه کارکنان میشود.

کار روابط عمومی در یک دستگاه اجرایی تولید خوشنامی است که یکی از این مکانیزم‌ها و کانال‌ها کارکنان سازمان هستند، کارکنان در بیرون از سازمان نقش مبلغ سازمان را ایفا می‌کنند؛ روابط عمومی می‌تواند با اهمیت دادن به کارمندان و پیگیر شدن مشکلات داخلی آنان و حتی توجه به موضوعات فرهنگی و عاطفی این نقش را به شیوهای مثبت و به نفع سازمان هدایت کند.

 

*توجه به موضوع نقد در روابط عمومیها

اهتمام به نقد و نقادی در روابط عمومی برخلاف آنچه که فعلاً در روابط عمومی‌های امروزی مرسوم است به هیچ وجه توجیه‌گر سازمان و بله قربان‌گوی مدیر ارشد سازمان بودن نیست، روابط عمومی‌ها باید تمام تلاش خود را در جهت تامین منافع مردم و سازمان به کارگیرند.

لازمه داشتن چنین روشی، رعایت مسئله نقد و نقادی در روابط عمومی است و در واقع یافتن نقاط قوت و ضعف سازمان و کمک به اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت از جمله فعالیت‌های اساسی روابط عمومیهای امروزی است.  

با همه این تفاسیر میتوان با نگرش تازهای به تعاریف روابط عمومی در دنیای کنونی و حتی ابداع شیوههای ارتباطی جدید و خلاقانه مجاز در این حوزه، مسیر را برای یکپارچگی و ایجاد تعامل بین سازمانی بیشتر مهیا ساخت و سپس به جای آنکه سعی شود، مجموعه روابط عمومی به یک خبرگزاری تبدیل شود، از ظرفیت رسانههای مورد اعتماد افکار عمومی برای انتقال اهداف سازمانی بهره برد.

 

منبع: فارس

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد