درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:36   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17028صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 4 خرداد 1394 - 10:22
کمپین فرهنگ سازی بیمه: مبتنی بر تحقیق، آموزش، تبلغات و اطلاع رسانی
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران وظیفه ایجاد تحرک و گردش اطلاعات و ارتباطات را در این صنعت برعهده داشته و با تکیه براین اطلاعات است که وظایف پنجگانه «تنظیم»، «تعمیم»، «حمایت»، «هدایت»، «نظارت» بر فعالیت‏ های بیمه ‏ای در ایران را برعهده گرفته است.
  

مقدمه
آرشیو/  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران وظیفه ایجاد تحرک و گردش اطلاعات و ارتباطات را در این صنعت برعهده داشته و با تکیه براین اطلاعات است که وظایف پنجگانه «تنظیم»، «تعمیم»، «حمایت»، «هدایت»، «نظارت» بر فعالیت‏ های بیمه ‏ای در ایران را برعهده گرفته است.


با این وجود، بسیاری از مردم هنوز  نمی ‏دانند بیمه چیست و نقش و جایگاه آن را نمی ‏شناسند و متأسفانه در بررسی ‏های آسیب‏ شناختانه و جامعه شناختی نیز این موضوع به عینه مشاهده می‏ شود و این آسیب متأسفانه به سطوح عالی مدیریت کشور نیز سرایت کرده است، به گونه ‏ای  که عدم وجود نگرش تعاملی بین مدیریت عالی سازمان‏ ها و مدیران و مسئولان این صنعت، کاهش ثمردهی و کارایی این بخش از خدمات را به دنبال داشته است.


فرهنگ را مجموعه‏ ای از باورها، اعتقادات، منش ‏ها و هنجارهای اجتماعی می ‏نامند که کلیات رفتار و کرداری که جامعه را شکل می ‏دهد و شکی نیست که در فرایند تغییرات فرهنگی همواره مسائلی وجود دارند که تبعات منفی دارند و یا هنجارهایی که از گذشته وجود دارند که قابلیت پاسخگویی به نیازهای جدید را نداشته و اختلال در روند توسعه اجتماعی را فراهم می‏ کنند.


اعتقاد ما بر این باور سامان گرفته که بیمه هم به عنوان یکی از کنش ‏های اصلی فرهنگی با تارخچه‏ی هفتادو شش ساله در بسیاری موارد پاسخ‏گوی شایسته ‏ای برای نیازهای اجتماعی مردم به عنوان سرمایه‏ های اصلی جامعه بوده است. به گونه ‏ای که رونق بازار بیمه ضمن تأمین امنیت روانی جامعه چرخش مولد اقتصادی را فراهم کرده و متعاقب آن زمینه‏ های لازم را برای افزایش بهره ‏وری سرمایه، اشتغال و توسعه پایدار را هم بوجود می ‏آورد. بر این اساس است که توجه به توسعه و رونق این صنعت نه یک مأموریت اداری و یا امری تشریفاتی بلکه ضرورتی اجتناب ‏ناپذیر است.


ضرورت طرح
می ‏دانیم که «بیمه» بمانند بسیاری از حرفه‏ های دیگر برای بسیاری از مردم ناشناخته و مغفول است، تدقیق و تحقیق در جامعه امروز نیز نشان  می ‏دهد که تحقیقاً در زمینه آگاهی عمومی نسبته به بیمه مشکلات جدی وجود دارد که پرداختن به آن‏ها در شناخت بهینه بیمه به افکار عمومی کمک شایانی خواهد کرد.
اجرای مناسب این کمپین می ‏تواند در
·        شناساندن فلسفه و روح بیمه و تبیین اهمیت آن در جامعه
·        بالا بردن ارزش کیفی فعالیت ‏های بیمه ‏ای
·        برقراری ارتباط و امکان تبادل تجارب دست ‏اندرکاران بیمه
·        افزایش و ارتقاء سطح آموزش بیمه
·        معرفی مطلوب و جذاب رشته‏ های بیمه ‏ای به افکار عمومی
·        تشویق و ترغیب مردم به فعالیت ‏های بیمه ‏ای
·        و تلاش برای برداشتن موانع رشد اعتلای این حرفه مفید باشد.
·        طرح حاضر بر آن است تا با پوشش فعالیت ‏های متنوع و مختلف توجه و افکار عمومی را به نقش، اهمیت و ضرورت بیمه در اقتصاد، صنعت و زندگی مردم، جلب و باورمندی عمومی به بیمه را در جامعه نهادینه سازد.


این رویکرد دارای محورهای موضوعی متنوعی بوده، از قالب‏ ها و رسانه‏ های مختلف برای اثرگذاری بر روی مخاطبان عام و خاص در جامعه بهره‏ می‏ گیرد و با توجه به استمرار مناسب،


در برگیری و فراگیری و قالب ‏های متنوع رسانه ‏یی حصول به نتایج و اهداف را میسر خواهد ساخت.


مأموریت
فراهم نمودن زمینه‏ های مناسب برای موفقیت برنامه ‏های فرهنگی بیمه از طریق معرفی و ارتقاء آگاهی، بینش، منش، و دانش مخاطبان بالقوه و بالفعل نسبت به ایجاد این باور که بیمه در افزایش امنیت همه شهروندان تأثیر داشته باشد.


اهداف
·        معرفی صنعت بیمه به افکار عمومی
·        فراهم آوری امکان رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور از طریق افزایش توجه عمومی به مفهوم بیمه
·        ایجاد شناخت کامل، پایدار و کارآمد نزد مخاطبان
·        ایجاد توسعه و حفظ اعتماد و اطمینان بین مخاطبان و صنعت بیمه کشور
·        ایجاد تمایل و رغبت عمومی به بیمه
·        شناسایی ارکان مختلف صنعت بیمه به مردم
·        اطلاع ‏رسانی عام از صنعت بیمه به جامعه
·        توسعه و ترویج فرهنگ بیمه
·        ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه از صنعت بیمه
·        ارتقای سطح تعامل با ذی‏نفعان
·        ایجاد تصویر مناسب از بیمه در اذهان عمومی
·        تشویق و ترغیب مردم به بهره ‏گیری مناسب از خدمات بیمه‏ ای


مخاطب شناسی
یکی از عناصر بدیهی و اساسی در ارتقای اثربخشی فعالیت های تبلیغی و ارتباطاتی، شناسایی دقیق و درست مخاطبان پیام است. اطلاع ‏رسانی عام در فضای جامعه بدون توجه به مخاطبان پیام و ویژگی‏ های فرهنگی آنان یا بی‏اثر خواهد بود یا قطعاً اثربخشی مورد انتظار را نخواهد داشت.
جدول زیر مخاطبان هر یک از محورهای موضوعی را به تفکیک معرفی می ‏کند:
 

محور موضوعی

ترویج

ترغیب

وفاداری

مخاطبان

-    عامه جامعه

-  کودکان و نوجوانان

-  گروه ‏های اجتماعی

  •          ...
  •          مالکان (خانه-خودرو و سایر اموال و...)
  •          (مهندسان – مدیران – کارفرمایان- کارخانجات و...)

- ...

  •          مشتریان
  •          عوامل بیمه (شرکت‏ ها- نماینده ‏ها – کارکنان صنعت بیمه و...)
  •          ...

 

بر این اساس لازم است در هر محور موضوعی، مخاطبان پیام دقیقاً شناسایی و هدف‏گذاری شوند تا اولاً دسترسی به هدف تسهیل شود، ثانیاً هزینه ‏های تبلیغ کاهش یابد و ثانیاً با خاص‏سازی تبلغ، از بی‏ اعتنایی به پیام جلوگیری شود.


طرح عام و عمومی یک پیام خاص با مخاطبان ویژه، علاوه بر افزایش هزینه ‏ها، منجر به کاهش سرعت و دقت عمل و مهم‏تر از آن بی ‏توجهی و بی ‏اعتنایی به پیام و عدم اعتبار منبع پیام می‏ شود.


برنامه ‏ها
بی‏شک برنامه ‏ریزی و اجرای مناسب هر برنامه مستلزم انجام مطالعات اولیه و دریافت شناخت کافی نسبت به وضعیت موجود و مجموعه ‏ای  از هست ‏ها، نیست ‏ها، بایدها و نبایدها است براین اساس کمپین تعریف شده هم از این موضوع مستثنی نبوده و بالطبع باید ابتدائاً با تعریف ابعاد مختلف نسبت به اجرای جزئیات آن اقدام کرد.


ابعاد مختلفی را که می ‏توان برای این امر تعریف کرد می ‏تواند مشتمل بر تحقق، آموزش، تبلیغات، ترویج و اقناع باشد. فرایندی که از  «ناآگاهی» شروع شده و به «وفاداری» می ‏انجامد.


براساس این مطالب و نیز جلسات مستقیم با کارشناسان و صاحب‏نظران، مجموعه ‏ئی از فعالیت ‏های متنوع پیشنهاد شده است که در زیر به تشریح آن می ‏پردازیم:


1-   برنامه‏ های کوتاه ‏مدت:
-        جشنواره بیمه و رسانه
-        بسته‏ ی فرهنگی مهر بیمه (ویژه کودکان و نوجوانان در مدارس)
-        مسابقات فرهنگی و هنری (ویژه دهه فجر) شامل انشاء، نقاشی، داستان کوتاه، پرسش و پاسخ بیمه ‏یی، بهترین جمله برای بیمه
-        تبلیغات محیطی همزمان با هفته بیمه (بیلبرد – تیزر- آگهی مطبوعاتی )
-        برنامه‏ های جامع هفته بیمه
-        سخنرانی پیش از خطبه ‏های نماز جمعه
-        حضور در برنامه‏ های رادیو- تلوزیونی به مناسبت‏ های مختلف به خصوص هفته بیمه ( بخش خبری 22:30 – برنامه‏ های خانوادگی، اجتماعی صبح و عصر تلویزیون – برنامه‏ های اقتصادی رادیو و...)
-        مصاحبه‏ های مطبوعاتی
-        درج مقالات متنوع در مطبوعات
-        چاپ و انتشار کتاب و CD عملکرد
-        جشنواره آثار برتر روابط عمومی‏ های صنعت بیمه
-        اخذ پیام از مقام معظم رهبری برای هفته بیمه
-        برگزاری جشنواره خادمان صنعت بیمه
-        اهدای کتاب‏ های بیمه‏ ای به کتابخانه‏ ها
-        برنامه حضورکارگزاران صنعت بیمه و آموزش رشته‏ های بیمه ‏یی از طریق برنامه‏ هفتگی در شبکه سوم (هر شب به مدت 6 ماه)
-        اجرای نمایش ‏های بیمه ‏ای برای کودکان و نوجوانان و اجرا در مدارس


2-   برنامه‏ های میان مدت:
-        برگزاری جشنواره‏ ها و همایش ‏های متنوع علمی و هنری با محوریت موضوعات و رشته‏ های متنوع بیمه‏ یی (نظیر همایش بیمه و ساختمان- بیمه و پزشکی – بیمه و مسؤولیت های اجتماعی – بیمه و حوادث رانندگی- بیمه و زندگی و... )
-        اجرای طرح‏ های مطالعاتی میان مدت (نظیر پیشنهاد‏های مرکز توسعه کسب و کار بیمه شامل: باشگاه مجازی بیمه گذاران- تکریم بیمه گذاران بر اساس مناسبت‏ های ایام سال- کمپین ‏های تبلیغاتی شرکت بیمه و...)
-        راه اندازی خبرگزاری اختصاصی صنعت بیمه
-        راه ‏اندازی مجله عام بیمه با رویکرد اطلاع ‏رسانی و ترویج فرهنگ بیمه با مشارکت بخش خصوصی و بصورت خودگردان
-        حمایت از چاپ و انتشار کتب عام و تخصصی بیمه
-        سامان‏دهی نشریات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مخاطب محور
-        بازنگری و سامان دهی سایت اطلاع ‏رسانی اینترنتی بیمه مرکزی
-        تدوین و انتشار و توزیع بروشورهای ویژه اطلاع رسانی در منازل، اماکن عمومی (مترو، فرودگاه، ایستگاه قطار و...) مدارس و...
-        راه‏اندازی سامانه پاسخ‏گویی الکترونیکی به مشتریان بیمه (لینک جامع بین بیمه مرکزی و شرکت‏های بیمه)
-        انجام مطالعات تطبیقی میان وضعیت صنعت بیمه ایران با کشورهای دیگر
-        تدوین، طراحی و اجرای بانک اطلاعاتی فعالان صنعت بیمه کشور
-        حمایت از  چاپ و انتشار کتاب ‏های متنوع کودکان با موضوعات بیمه‏یی
-        آموزش فرهنگ بیمه در برنامه‏ های کودک و نوجوان تلویزیون
-        ایجاد گروه‏ های الکترونیکی (MAIL GROUPS)  و ارسال مستمر اطلاعات به ایمیل‏ های گروه
-        طراحی، ساخت و پخش برنامه ‏های پویا نمایی (انیمیشن) از تلویزیون
-        تولید جنرال کاتالوگ و CD  مولتی مدیا برای عرضه در نمایشگاه ‏ها و ...
-        شرکت در نمایشگاه ‏های اختصاصی صنعت و خدمات و معرفی و عرضه ‏ی خدمات بیمه‏ ای (از سوی شرکت‏ های بیمه بازرگانی)
-        شرکت در نمایشگاه بین‏ المللی کتاب و عرضه‏ی کتب و مجلات عمومی و تخصصی بیمه
-        طراحی و ارائه تخفیفات زمانی و مکانی و موضوعی (بر اساس مناسبت‏ های ملی و مذهبی- سال بر اساس مکان‏ های ارائه خدمات نظیر نمایشگاه ‏ها و... –  بر اساس مخاطبان مثلاً دانشجویان و گروه‏ های خاص هدف)
-        سنجش سالانه رضایت مندی مشتریان صنعت بیمه و تأثیر دهی آن در رتبه ‏بندی بیمه‏ ها
-        راه ‏اندازی وبلاگ‏ های تخصصی و عمومی بیمه در فضای مجازی


3-   برنامه ‏های بلندمدت:
-        طرح مطالعاتی آسیب‏شناسی فرهنگ بیمه در کشور با استفاده از کارشناسان و اساتید حوزه مرتبط
-        ایجاد رادیو بیمه به منظور اطلاع ‏رسانی فرهنگ بیمه
-        طراحی و پیاده ‏سازی الگویCRM  و خدمات پس از فروش اختصاصی صنعت بیمه برای اجرا از سوی شرکت‏ های بیمه
-        طرح ‏های مطالعاتی برای شناسایی روش ‏های قانونی توسعه صنعت بیمه (نهادی‏‏ سازی قانونی) و پیشنهاد آن‏ها به دولت و مجلس
-        تدوین رویکرد مسؤولیت‏ های اجتماعی Social Responsibility)) با تکیه بر تأثیرات اجتماعی صنعت بیمه در جامعه
-        طراحی فروش الکترونیکی بیمه ‏نامه ‏ها و کارت‏ های بیمه
-        طراحی و عملیاتی‏ سازی فرآیند ارزیابی و رتبه ‏بندی کارگزاران و نمایندگی‏ ها


گستره‏ اجرا
هرچند که بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران متولی حاکمیتی صنعت بیمه و توسعه فرهنگ بیمه در کشور است اما از آن‏جا که ترویج فرهنگ‏ بیمه ، افزایش حق بیمه تولیدی و متناسباً رشد سهم بازار شرکت ‏های بیمه‏ یی را در پی دارد، بنوعی کلیه شرکت‏ های بازرگانی بیمه نیز در اجرای این طرح متداخل هستند.


لذا این طرح بر آن است تا با مشارکت عام کلیه شرکت‏ ها و بیمه مرکزی، اقدامات یکپارچه و برنامه‏ریزی شده‏یی را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ بیمه عملیاتی کند.
از این رو گستره‏ ی اجرای این طرح شامل بیمه مرکزی ج.ا.ا و کلیه شرکت‏ های بیمه‏ یی  کشور می‏ باشد.


هزینه ‏ها
در صورت تصویب و تأیید برنامه ‏ها، برآوردهای دقیق اجرای طرح متناسب با زمان‏بندی و اعتبارات مرتبط تدوین و اعلام خواهد شد. اما در یک برآورد اولیه می‏ توان اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال را پیش ‏بینی کرد.
علاوه بر آن با توجه به مطالب پیش گفته در گستره ‏ی اجرای طرح، بیمه مرکزی می ‏تواند از مشارکت‏ مالی شرکت‏ های بازرگانی بیمه، متناسب با سهم بازارشان در تأمین اعتبار هزینه ‏های طرح بهره ‏مند شود.


اعتبار
طرح حاضر پس از تأیید ریاست کل بیمه مرکزی چ.ا.ا می ‏تواند در سندیکای بیمه ‏گران و در نهایت شورای عالی بیمه مطرح و تصویب شود که پس از آن به مدت 3 سال می‏ تواند ملاک عمل قرار گیرد. اعتبار طرح از زمان تصویب یک ساله بوده و پس از یک سال می‏ تواند مورد ارزیابی و تکمیل قرار گیرد.


ارزیابی
به منظور اطمینان از اثربخشی و دست‏یابی به اهداف از پیش ‏تعیین شده می ‏توان نتایج حاصل از آن را به دو روش زیر ارزیابی کرد:
1-    میزان رشد حق بیمه تولیدی و افزایش بیمه نامه‏ ها در مدت زمان معینی پس از اجرای طرح
2-    سنجش افکار عمومی از طریق مدل‏ ها و روش ‏های تحقیقاتی و آماری علمی


مسؤولیت
مدیریت روابط عمومی و بین ‏الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسؤولیت مستقیم هماهنگی و اجرای طرح را بر عهده دارد. این مدیریت می‏ تواند در پیشبرد و اجرای طرح از مشارکت و یاری
·        شورای روابط عمومی‏ های بیمه
·        مراکز، مؤسسات و نهادهای خصوصی و عمومی
·        سایر واحدهای بیمه مرکزی
بهره مند شود. روش ‏های سفارش کار و برون سپاری می ‏تواند مورد نظر قرار گیرد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد