درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:02   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16952صفحه نخست » روابط عمومی الکترونیک و هوش مصنوعیشنبه، 2 خرداد 1394 - 10:03
روابط عمومی و استفاده از ابزارهای جدید
امروزه با گستردگی فراوان ارتباطات بین سازمان‌ها و مخاطبان، نقش و کارکرد روابط عمومی‌ها اهمیت بسیار بالاتری یافته است. روابط عمومی بر حسب وظیفه خود باید بتواند حجم وسیعی از اطلاعات را در کمترین زمان در اختیار آنها قرار دهد. از سوی دیگر توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و سیر سریع تحولات در فضای رقابتی ، شرایطی را به وجود آورده که دیگر نمی‌توان به ابزارهای سنتی روابط عمومی اکتفا کرد؛ لذا ضرورت استفاده از ابزارهای جدید اجتناب‌ناپذیر است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، از ابزارهای سنتی در روابط عمومی می توان به رادیو و تلویزیون، بروشور، بنر، نشریات و ... اشاره کرد و در روابط عمومی مدرن نیز یکی از مولفه‌های مهم ابزارهای الکترونیک است. از انواع ابزار الکترونیک نیز می‌توان به خبرنامه الکترونیک، روزنگار الکترونیک، استفاده از پست الکترونیک جهت ارتباط با مخاطبان  ، استفاده از وب سایت و اینترانت جهت درج اخبار و اطلاع رسانی، استفاده از شبکه های اجتماعی جهت اطلاع رسانی و تبلیغات ، استفاده از پادکست و وادکست ، استفاده از تلویزیون های شهری جهت انجام تبلیغات ، استفاده از سایبر نیوز جهت انتشار اخبار و تبلیغات و نیز استفاده از اس ام اس های انبوه جهت اطلاع رسانی اخبار اشاره کرد که اینها تنها بخشی از ابزارهای گوناگون روابط عمومی ها ی مدرن به شمار می روند .

روابط عمومی الکترونیک مزایای خاصی نسبت به روابط عمومی سنتی دارد که از آن جمله می توان به مواردی چون سهولت دسترسی مخاطبان به خدمات مورد نیاز با هزینه کمتر ، کاهش هزینه های اطلاع رسانی ،سرعت بالا در انتقال اطلاعات و ایجاد تعاملات دو سویه با مخاطبان به صورت بر خط و حذف کاغذ و حفظ محیط زیست اشاره کرد .

روابط عمومی بانک تجارت در سال های اخیر در جهت همراستا شدن با تغییرات فضای کسب و کار در کنار استفاده از ابزارهای سنتی در استفاده از ابزار الکترونیک نیزگامهای اساسی برداشته است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 1) سایبر نیوز (تلویزیون اطلاع رسانی داخل شعب ):که به نوعی اطلاع رسانی مستقیم به مخاطب با استفاده از سیستم یکپارچه الکترونیکی را انجام می دهد ، از مهمترین عوامل اجرای این پروژه استفاده بهینه از فضای داخل شعب و  آماده سازی اذهان مشتریان برای انجام خدمات بانکی است زیرا بهترین موقعیت برای انتقال پیام مورد نظر و القای آن ایجاد شده است.  تلویزیون های هوشمند (Smart tv) این امکان را فراهم می کنند تا در کنار پخش کانال های دیجیتالی و آنالوگ تلویزیون،آخرین اخبار اقتصادی کشور را به اطلاع مشتریان رسانده و جدیدترین خدمات بانک را نیز به آنان معرفی کنیم.

2)تلویزیون شهری: یکی از مهمترین عواملی که در پیدایش این سیستم نقش‌آفرینی کرد، استفاده بهینه از فضای بیرونی ساختمان های  بانک بود ، که شاید بی هیچ هزینه ای در اختیار سازمان قرار داشت و همچنین اختیار تام از نظر انتقال پیام در دست بانک بود .باتوجه به اینکه یک مخاطب ممکن است فرصت کمی را جهت دریافت خدمات مورد نظر در بانک داشته باشد، با این سیستم این امکان به وجود آمد که در کمترین زمان بیشترین تاثیرگذاری بر مخاطب به وجود آید.این دستگا ه به نوعی هم قابلیت پخش شبکه های دیجیتال تلویزیونی را در خود دارد و هم این که هر نوع برنامه ای که از لحاظ انتقال پیامهای تبلیغات مفهومی نیاز است را پوشش می دهد.

استفاده از نرم افزار واقعیت افزوده (QR): این بارکُد دربردارنده‌ی داده‌ی نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، شماره تلفن، یا داده‌ی دیگری باشد. و استفاده از آن باعث می شود حجم وسیعی از اطلاعات که می تواند شامل تبلیغات بانک یا دسترسی به یک سایت باشد در قالب یک بارکد در اختیار مخاطب قرار گیرد و نیز باعث صرفه جویی بسیار در وقت و کاهش هزینه های چاپی در انتشار اخبار و اطلاعات می شود .

 روزنگار الکترونیک: اجرای این طرح به منظور ایجاد کانال ارتباطی مستمر با مشتریان در قالب پست الکترونیک است که اخبار و رویدادهای بانک را به صورت مستقیم به مشتریان انتقال می دهد و مشتریان از این طریق با بانک و دیگر مشتریان ارتباط پیدا می کنند و از  نظرات مدیران ارشد شبکه بانکی در حوزه های اقتصادی نیز مطلع می شوند.

پادکست: استفاده از رادیوی اینترنتی به منظور اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی و بانکی  با امکان دانلود در اختیار مخاطبان بانک قرار می دهد .

وادکست: پادکست ویدئویی که از طریق آن می توان اخبار بانک تجارت شامل برگزاری مراسم ،همایش ها و مسابقات را در اختیار مخاطبان قرار داد .

 

نیاز به روابط عمومی مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات نیاز ضروری هر سازمانی است. در این راستا استفاده از ابزارهایی مثل اینترنت و شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است. آنچه که اهمیت دارد این است که با توجه به رشد سریع و تحول تکنولوژیهای اطلاعاتی و ارتباطاتی فرآیندها و ابزارهای مورد استفاده روابط عمومی باید با این تکنولوژیها هماهنگ و همسو شود و این تطابق و هماهنگی در بستر فرهنگ سازی، آموزش و تغییر نگرش ها امکان پذیر است.

 

ابراهیم کاظم پور – مدیر روابط عمومی و تبلیغات بانک تجارت

سیده شهلا ابوطالبی- کارشناس روابط عمومی و تبلیغات بانک تجارت

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد