به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛همایش روز جهانی روابط عمومی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد،مدیرکل روابط عمومی استانداری ،رئیس جهاد دانشگاهی استان،مدیران روابط عمومی ادارات استانی و شهرستانی ،اصحاب رسانه و دانشجویان و اساتیدروابط عمومی  دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی استان در یاسوج برگزار شد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد در همایش روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در یاسوج گفت : اصحاب رسانه باید امانتدار، واقع گرا و مشی اخلاق مدارانه داشته باشد در غیر این صورت به اهداف متعالی خود که آگاهی بخشی بی طرفانه به جامعه است، نمی رسند.

 

فتاح محمدی با تاکید بر نگاه مدبرانه به همه مسائل، افزود: حق گرایی، عدالت محوری و دفاع از مصالح مردم و ازرش های انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف در حوزه رسانه و ارتباطات  رسانه ای است.

 

وی از قرآن کریم به عنوان رسانه الهی که به بشر ابلاغ شده،یاد کرد و گفت: تمام مسایل سعادت بخش انسان درقرآن مجید این رسانه الهی وجود دارد.

 

معاون سیاسی و فرهنگی به امانتداری رسانه ها اشاره کرد و گفت: تمام معارف الهی برای کرامت انسانی و تعالی جامعه بشری است و نشر این مهم با داشتن تعهد نسبت به ارزش قلم محقق می شود.

 

وی به ضرورت مشی اخلاق مدارانه رسانه ها اشاره کرد وگفت: مدیریت در رسانه باید یک مدیریت ارزشی مبتنی بر اخلاق، علم و منطق باشد تا خود موفق و جامعه هم به سمت تعالی حرکت کند.

 

محمدی از رسانه ها به عنوان قدرت نرم هر نظام و حکومت یاد کردکه در امنیت ملی آن کشور و نیز ارتباط حکومت و مردم نیز نقش مهم و اثرگذاری دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه رسانه ها به مصالح و منافع ملی کشور و استان اظهار داشت: هرگونه اطلاع رسانی غیرعلمی و غیرمنطقی رسانه ها خسارات جبران ناپدیزی دارد و مخدوش کردن فضای جامعه با اخبار غیرواقعی از سوی رسانه ها جرم است و پیگرد قانونی دارد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی به کارکرد فرهنگی روابط عمومی ها و رسانه ها درجامعه اشاره کرد و افزود: اکنون ایران اسلامی با پشتیبانی موثر نظام رسانه ای در جنگ نرم تمام عیار با دنیا ایستاده و مقابله می کند.

 

از سال 91 تاکنون 117 دانشجوی رشته روابط عمومی پذیرفته شدند

در ادامه این همایش رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک این روز به روابط عمومی تمامی ادارات و ارگان‌ها اظهار کرد: این همایش باشکوه به همت دانشجویان رشته روابط عمومی و امور رسانه مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی واحد یاسوج برگزار شده است.

 

شمس‌الله رشیدی اذعان کرد: روابط عمومی هر سازمان مغز سازمان بوده و حکم چشم بینا و زبان گویای سازمان را دارد و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

 

رشیدی تصریح کرد: از سال 91 تاکنون 61 دانشجوی رشته روابط عمومی در مقطع کاردانی و 56 دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی پذیرفته شدند که امسال 20 نفر از آن‌ها در این دو مقطع فارغ‌التحصیل می‌شوند.

 

این مسئول هدف از برگزاری این همایش را تعامل سازنده‌تر بین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و افزایش توان تخصصی و عملکرد آن‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل دو سویه بین روابط عمومی و اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی و صدا و سیما موجب اطلاع‌رسانی شفاف و واضح در بین اذهان عمومی می‌شود و جامعه را از تشویش دور می‌کند.

 

روابط عمومی قدرت مدیریت شایعات را داشته باشد

علی ضامنی‌پور، دبیر همایش گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارشناس‌های روابط عمومی باید با تمام حوزه‌ها و بخش‌ها آشنا باشند تا بتواند در انجام امور موفق شود و کارهای سازمانی و وظایف محوله خود را به نحو مطلوب و شایسته‌ای انجام دهند.

 

وی ویژگی روابط عمومی را مشاوره، حل تضادها، مدیریت بحران‌ها عنوان و اظهار کرد: کارشناسان روابط عمومی باید تاریخ معاصر را بدانند و با علوم سیاسی آگاه باشند.

 

ضامنی‌پور با تأکید بر اینکه کار روابط عمومی به نوبه خود کار سختی است، گفت: کارشناس روابط عمومی باید پژوهش‌گر موفقی باشد و قدرت مدیریت شایعات را داشته باشد از این‎‌رو روابط عمومی‌ها باید با قلم خود به ذهنیت‌ها سمت و سو دهد.

 

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی شفاف از سوی روابط عمومی‌ها باعث می‌شود که افراد خود را در آینه واقعیت ببینند و ضعف‌های خود را برطرف کنند.

در این همایش کارگاه آموزشی دو ساعته برگزار شد.