درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 04:49   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16842صفحه نخست » روابط عمومی ورزشدوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 17:40
نفت و تراکتوسازی به روابط عمومی ها باختند
مسعود عزیزی کارشناس ارشد ارتباطات - مسائل مربوط به ورزشگاه یادگار امام تبریز در روزهای اخیر درکنار خوراک خبری خوبی که برای رسانه های جمعی ساخت، افکار عمومی را نیز با سوالات و ابهامات بزرگی روبه رو کرد. همین دو مقوله کافی بود تا صدا و سیما هم با برگزاری نشست‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و مطبوعات هم با انتشار تیترهای جنجالی به واکاوی موضوع و علل وقوع آن بپردازند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مسائل مربوط به ورزشگاه یادگار امام تبریز در روزهای اخیر درکنار خوراک خبری خوبی که برای رسانه های جمعی ساخت، افکار عمومی را نیز با سوالات و ابهامات بزرگی روبه رو کرد. همین دو مقوله کافی بود تا صدا و سیما هم با برگزاری نشست‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و مطبوعات هم با انتشار تیترهای جنجالی به واکاوی موضوع و علل وقوع آن بپردازند. مسئله از نظر درجه اهمیت به حدی رسید که حتی رئیس دولت نیز شخصا دستور رسیدگی به موضوع را صادر کرد. اما سوال اساسی اینجاست که درمیان همه علت های ذکر شده برای چنین رویدادی مهمترین انگشت اتهام به سوی کسانی است که در هر دو باشگاه از یک طرف و در دستگاه ورزش استان از طرف دیگر وظیفه خطیر و پر اهمیت «اطلاع رسانی» را به دوش می کشیده اند.


بررسی رخدادهای منتج شده به حاشیه های پدید آمده در بازی فینال گونه تراکتور-نفت چنین نشان می دهد که حلقه مفقوده این پدیده شگفت انگیز را باید در عملکرد روابط عمومی باشگاه‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان جستجو کرد؛ آنجا که وظیفه یک روابط عمومی توانمند و موثر در رویدادها، اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع با استفاده از ابزارهای مناسب است اما روابط عمومی ها به جای مراجعه به اخبار موثق، خبرهای بی اساس را مایه‌ی اطلاع رسانی خود به کادر فنی می کنند و حتی پا را فراتر نهاده و از تریبون ورزشگاه طرفداران پرشور را برای یک جشن قهرمانی خوب دعوت به آرامش می کنند!


با نگاهی به رویداد اخیر می توان چنین برداشت کرد که مسئولان روابط عمومی باشگاه ها و اداره ورزش استان نه تنها به وظایف‌شان به خوبی عمل نکرده اند بلکه خود حلقه شکل گیری بسیاری از وقایع پس از اعمال خود هستند.


روابط عمومی و مدیر رسانه ای باشگاه تراکتور سازی به جای انجام وظیفه، به حواشی موضوع پرداخته و خود از اخراجیهای بازی از روی نیمکت لقب می گیرد و حاشیه ساز می شود و دقیقا جای خالی او در مسائل به وضوح قابل لمس است و به جای مدیریت بحران به شکل گیری بحران کمک می کند. رئیس روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان به جای دریافت اطلاعات صحیح و انعکاس آن به مسئولین باشگاه و نیمکت تیم تبریزی، خود آتش بیار معرکه شده و نتیجه بازی شهر اصفهان را به اشتباه و به استناد منابع ناموثق نتیجه واقعی تصور کرده و با اتکا به این نتیجه ناموثق پشت میکروفن ورزشگاه پر از تماشاگر همچون دیگ جوشان رفته و شخصا تماشاگران را به برگزاری مراسم اهدای جوایز دعوت می کند و تماشاگران را بر همین استناد تحریک و کادر فنی تیم را به اشتباه می اندازد تا جایی که تیم از یک دقیقه فرصت باقیمانده برای جبران نتیجه صرف نظر می کند؛ حال این که واقعیت و نتیجه چیز دیگری است. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که اگر این «ارتباط گران» به خوبی به وظایف خود عمل می کردند شاید امروز مردم داغدار تبریز به جای آه و حسرت از دست رفتن جام، آن را در آغوش می کشیدند و مردم آذربایجان یک نشان دیگر به افتخارات خود می افزودند. البته در این رهگذر نکاتی نیز درخصوص نحوه مدیریت بازی از سوی داور وجود دارد که باید اظهار نظر پیرامون آن را به اهل فن سپرد.


اما درد آور تر از این وقایع تاسف بار که ارتباط‌گران ضعیف به شکلی ناخواسته آن را سامان دادند، شادی های کوتاهی بود که در دقایق پایانی بازیکنان و تماشاگران به آن پرداختند و این شادی‌های کوتاه برای دقایقی خوراک لازم برای سودجویان حاضر در شبکه های اجتماعی را فراهم کرد.


گذشته از همه اینها چنین می توان نتیجه گرفت که درست مانند زمانی که یک تاکتیک و استراتژی خوب و به هنگام از سوی متولیان ارتباطات و روابط عمومی می تواند نجات بخش باشد، یک اشتباه کوچک در زمانی حساس می تواند جمع بی شماری از مردم را در غمی فرو ببرد. این قدرت روابط عمومی است که مانند تیغ دو دم عمل می کند؛ حرکت درست آن شادی آفرین و اشتباه آن جبران ناپذیر است.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد