درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 20:19   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16794صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 13 شهریور 1400 - 09:19
کتاب روابط عمومی دولتی؛ منشوری چند وجهی برای تفکر و عمل
قدمت دولت به میزان روابط عمومی است یا آن که روابط عمومی به اندازه دولت ها قدیمی است. برای آن که دولتی باشد، باید جامعه وجود داشته باشد. برای موجودیت جامعه، مردم باید به حداقلی از توافق دست یابند، و این معمولا از طریق ارتباط بین اشخاص و گروه ها حاصل می شود. رسیدن به توافق مستلزم چیزی بیش از عمل ساده مبادله اطلاعات است. این امر نیاز به عنصر قوی ترغیب و مشارکت از سوی همه طرف های دخیل دارد. ترغیب به صورت قوه محرکه روابط عمومی مشاهده می شود.
  

کتاب هایی که راهنمای عمل روابط‌عمومی‌ هستند
 

موسسه کارگزار روابط‌عمومی‌ در طول مدت فعالیت خود حدود 100 جلد کتاب و بیش از 80 نسخه منابع شنیداری و دیداری تولید کرده است و تلاش ما بر این بوده است که تولید و تالیف کتاب های مرتبظ با حوزه روابط‌عمومی‌ و ارتباطات را در اولویت های برنامه ای خود قرار دهیم.

 

انتشار کتاب هایی مانند: دایره المعارف روابط‌عمومی‌، کتاب روابط‌عمومی‌ در کلاس جهانی، فرهنگ توصیفی واژگان روابط‌عمومی‌ و منابعی مرجع ازاین دست که برای اولین بار با نگاهی پژوهش محور و مبتنی بر منابع مرجع و مستند بین المللی و داخلی در این موسسه ترجمه، تدوین و ارائه شده است،‌حکایت از این موضوع دارد که رسانه قدرتمند کتاب به عنوان ابزاری کارآمد برای روابط‌عمومی‌ موثر همواره در دستور کار این موسسه قرار داشته است.

کتاب های منتشر شده را برایتان بازخوانی می کنیم


در همین ارتباط بنا داریم کتاب ها و منابع مختلف نوشتاری،‌دیداری و شنیداری این موسسه را با نگاهی تحلیلی و مبتنی بر محتوای این منابع برای علاقه مندان بیشتر و بهتر بازخوانی و معرفی کنیم.


هدیه این بار ما و برای آغاز این راه معرفی کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی است.
 

خوب است اشاره کنیم که موضوع روابط‌عمومی‌ دولتی به عنوان بافتی که زمینه فعالیت های رسمی روابط‌عمومی‌ در ایران را دربر می گیرد و همچنین پایه گذاری روابط‌عمومی ایرانی در زمین دولت از جمله مواردی است که باعث شده است این موضوع مورد توجه پژوهشگران و محققین این حوزه هم باشد. کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی در پاسخ به نیازی ارائه شده است که می تواند به نیازهای فراوانی که در این حوزه وجود دارد جواب دهد. گرچه عنوان کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی است،‌ اما محتوای ارائه شده در این کتاب پاسخ گوی نیازهای نظری و کاربردی فراوانی است که در حرفه ای با عنوان روابط‌عمومی‌ چه در حوزه دولتی و چه در حوزه خصوصی و غیر دولتی مطرح می باشد.


فصل آخر زمینه ساز نگاهی نو به روابط‌عمومی‌ حرفه ای!
 

شاید اشاراتی به موضوع آینده روابط‌عمومی‌ دولتی که در فصل 8 و پایانی این کتاب مورد توجه قرار گرفته است بتواند نشان دهد که کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی برای کسانی که در حوزه روابط‌عمومی‌ و ارتباطات چه در حوزه روابط‌عمومی‌ غیر دولتی و چه روابط‌عمومی‌ دولتی فعالیت می کنند، تا چه میزان می تواند به عنوان متن و سندی قابل اتکاء، منبعی خواندنی و مفید است.
 

در صفحات پایانی این فصل و در بخش موانع و محدودیت های روابط‌عمومی‌ دولتی می خوانیم:
اجرای روابط‌عمومی‌ دولتی وظیفه ای خطیر با حسن شهرت و نام نیک برای کشور، در دست شاغلان آن است. آنچه آن را مستلزم تلاشی بیشتر می سازد این است که هر یک از شهروندان یک مشتری محسوب می شود و این به معنی همه است. این سبب می شود که روابط‌عمومی‌ دولتی حتی از سایر زمینه های حرفه روابط‌عمومی‌ گردد.


به طور کلی موانع و محدودیت های روابط‌عمومی‌ دولتی شامل موارد زیر است:

1- مردم بی تفاوت
 

دولت باید در خدمت کلیه شهروندانش باشد. در کشوری که با مذاهب و نژادهای مختلف و چند فرهنگی،‌راضی کردن همه مردم در جمیع اوقات و جاذبه داشتن برای همه بس دشوار است. غالبا مردم به زندگی مشغول تر از آن هستند که در امور دولتی و یا عمومی مشارکتی داشته باشند.

2- قانون گذار ناسازگار
 

شاغلان روابط‌عمومی‌ دولتی غالبا با مشکل قانون گذاران نه چندان سازگاری روبرویند که گاهی اوقات حالتی خصمانه دارند و عموما وظیفه آن ها را درک نمی کنند. در واقع، آن ها معمولا بیش از همکاران خود با خصومت و سوءظن روبرو می شوند. مثلا در امریکا، کنگره این کشور حتی قانون منع سوء استفاده از روابط‌عمومی‌ دربخش دولتی را ...

3- موقعیت متوسط و بعضا پایین
 

کسانی که به عنوان متخصصین روابط‌عمومی‌ در خدمت دولتند به ندرت در مدارج عالیه منصوب می شوند. اکثر آن ها در سطح متوسط خدمت می کنند و از اختیارات تصمیم گیری بی بهره اند، گو این که تقریبا همه آن ها دسترسی میستقیم به مقامات عالیه یا مدیران ارشد اجرایی دارند. در سطح استانی منصب مسئولین روابط‌عمومی‌...
4- عزت نفس اندک
عدم شناسایی جایگاه و اهمیت روابط‌عمومی‌، سبب کاهش روحیه و عزت نفس در میان شاغلان روابط‌عمومی‌ دولتی می شود که عموما خود را با دیگران مقایسه کرده و در مرتبه ای نه چندان عالی که سایر همکارانشان در بخش های غیر دولتی خدمت می کنند، قرار می دهند. از این رو نیازی مبرم و حیاتی وجود دارد که صاحبان قدرت، مقام و جایگاه روابط‌عمومی‌ و شاغلان آن را در
...

5- برداشت منفی
اغلب تصور می شود که روابط‌عمومی‌ دولتی کار تبلیغات انجام می دهد، حتی اگر اطلاعات توزیع شده عموما صحیح باشد. این بدان علت است که روابط‌عمومی‌ دولتی اغلب ارتباطات یک طرفه و غیر تعاملی است. از این رو نیاز مبرم به افزایش ارتباطات دو سویه و تعاملی روابط‌عمومی‌ دولتی ...
 

همچنین در ادامه این بخش و با عنوان موانع اثر بخشی روابط‌عمومی‌ دولتی درایران موارد زیر مطرح شده است.
1- عدم درک صحیح مدیران سازمان ها از جایگاه و نقش حساس واحدهای روابط‌عمومی‌
2- عدم توجه به تخصص در انتخاب کارکنان واحدهای روابط‌عمومی‌
3- فقدان ارتباط مناسب واحدهای روابط‌عمومی‌ با رسانه های جمعی
4- فقدات تخصص و بودجه کافی جهت انجام بهینه وظایف واحدهای روابط‌عمومی‌
5- فقدان رویه های استاندارد که راهنمای عمل واحدهای روابط‌عمومی‌ در انجام وظایف شان باشد.
6- عدم درک صحیح متولیان روابط‌عمومی‌ از جایگاه و نقش حساس خود در سازمان
7- و ...

تحقیقات چه می گویند:

 

همان گونه که اشاره شد پژوهش ها و تحقیقات انجام شده در حوزه روابط‌عمومی‌ دولتی هم به رسیدن به نتایجی مشابه، گویه های بیان شده در این کتاب را تایید کرده اند و این موضوع نشان از آن دارد که کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی از بن مایه های پژوهشی و زمینه ای مناسبی برخوردار و نکات اشاره شده در آن برای حل مسائل این حوزه قابل تعمیم و استفاده است.

به عنوان نمونه، در مقاله ای که با "عنوان روابط‌عمومی‌ سازمان های دولتی ایران و مسائل گذار به جامعه اطلاعاتی" در فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی و به قلم دکتر مهدخت بروجردی علوی و دکتر منصور ساعی به چاپ رسیده است و در ارتباط با دیدگاه روزنامه نگاران و مدیران روابط‌عمومی‌ سازمان های مورد پژوهش و در بخش نتیجه گیری و پیشنهادها آمده است:


- مدیران و روزنامه نگاران براین باور هستند که روابط‌عمومی‌ علی رغم نقش های محوری و تعیین کننده ای که درزمینه تصمیم گیری های راهبردی، ارتباطات بین سازمان و جامعه و به طور کلی نقش های درون و برون سازمانی موثری می تواند داشته باشد، برای مدیران سازمان ها شناخته شده نیست و علیرغم این که بر اساس مصوبه شورای عالی سیاستگذاری تبلیغات دولت در سال 1374، این نهاد زیر نظر بالاترین مقام سازمانی قرار گرفت، اما هنوز جایگاه واقعی و کارکردهای آن در سازمان ناشناخته است و روابط‌عمومی‌ فضا ی مساعدی برای ایفای نقش های واقعی خود را در اختیار ندارد. این در حالی است که ...


- مدیران روابط‌عمومی‌ و روزنامه نگاران همچنین براین باورند که در وضعیت کنونی، روابط‌عمومی‌ ها به عنوان یکی از کارکردهای مهم و موثر مدیریتی خود،‌به ارزیابی فعالیت ها و سنجش اثر بخش برنامه های سازمان با استفاده از تحقیق و پژوهش و افکارسنجی نمی پردازند، بلکه پژوهش ها بیشتر به تحلیل محتوای کمی رسانه ها در مورد سازمان ها و برنامه های آن ها محدود شده اند. به عبارتی تحقیق و پژوهش یکی حلقه های فراموش شده...


- پاسخگویان در بعد درون سازمانی بر این باورند که هنوز نگرش مدیران سازمان به روابط‌عمومی‌ غیرعلمی است  و این نگرش نامناسب باعث شده است تا افراد فاقد تخصص جذب این واحدها شوند. این نگرش غیر علمی بر موضوع گزینش مدیران روابط‌عمومی‌ برای...


- پاسخگویان معتقدند که روابط‌عمومی‌ ها تاکنون نتوانسته اند فاصله ارتباطی بین مدیران و کارکنان سازمان را از میان بردارند تا با ایجاد فضای اعتماد و همدلی و مشارکت در میان اعضای سازمان در جهت پیشبرد اهداف سازمان تلاش کنند و حمایت و پشتیبانی اعضا را در پشت سر مدیران و سیاست های سازمان جلب کنند. مدیران روابط‌عمومی‌ و روزنامه نگاران براین موضوع تاکید دارند که در...


- مدیران و روزنامه نگاران در زمینه پاسخگویی روابط‌عمومی‌ بر این باورند که اساسی ترین تنگنا در نظام پاسخگویی روابط‌عمومی‌ ها نبود تعریف جامعی در باره راه کارها و شیوه های پاسخگویی به افکار عمومی است. این موضوع باعث شده تا علی رغم شعارهای زیاد سازمان ها درباره پاسخگویی به افکارعمومی و انجام تبلیغات وسیع در این زمینه، به موفقیت چندانی در بعد عملی دست پیدا نکنند... (ساعی، 1390)

با کتاب "روابط‌عمومی‌ دولتی" بیشتر آشنا شویم.

 

کتاب "روابط‌عمومی‌ دولتی" تألیف مهدی باقریان، هادی کمرئی و محمد حمدان بن حاجی عدنان که برای نخستین بار در ایران منتشر شده است، از سوی انتشارات کارگزار روابط‌عمومی‌ به بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب در دو بخش و هشت فصل تدوین شده و بر حرفه روابط‌عمومی‌ در دولت و توسعه و اهمیت تاریخی آن در ایران متمرکز است و بر عوامل موثر در رشد آن و عناصر تشکیل دهنده‌اش تاکید دارد؛ در این کتاب عوامل عمومی که سبب تقویت حرفه روابط‌عمومی‌ در دولت می‌شود، درنظرگرفته می‌شود.

در واقع، کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی استدلال می‌کند که هر مدنیت و دولتی اگر قرار است شکل بگیرد و استمرار یابد، ملزم است که از همان ابتدا "روابط‌عمومی‌" را معمول و مورد توجه قرار دهد واگر بخواهیم روابط‌عمومی‌ موثر و کارآمد باشد، باید در محدوده محیطی خودش اجرا و عملیاتی شود. در همین زمینه هر تماسی که روابط‌عمومی‌ با ملل خارج از خود و به خصوص کشورهایی که ارتباط بیشتری در آن وجود دارد، در حوزه عمل آن تأثیرگذار خواهد بود. ضمنا سیر سریع جهانی شدن نیز بر حرفه روابط‌عمومی‌ دولتی بسیار موثر است و می تواند با سیر سریع جهانی شدن، حرفه روابط‌عمومی‌ نیز به میزان فزاینده‌ای، دشوار و هیجان‌انگیز ‌شود.

 

انتشارات کارگزار روابط‌عمومی‌ با مبادرت به نشر این کتاب ارزشمند، چارچوبی برای تفکر و عمل حول مسایل و موضوعاتی که بین موسسات دولتی و مردم وجود دارد، فراهم می‌آورد.


این کتاب زمینه را برای بحث سازنده و تفاهم هدفمندتر درباره عملکرد روابط‌عمومی‌ در دولت آماده می‌سازد.


کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی برای همه طبقات اجتماعی، اعم از دولتمردان یا کارکنان دولت، رهبران صنایع، اندیشمندان، متخصصان یا استادان و دانشجویان در مراحل عالیه تحصیلی و شاغلان روابط‌عمومی‌، بازاریابی و تبلیغات بسیار ارزشمند خواهد بود. این کتاب راهنمایی‌های بسیاری ارزشمندی جهت ایجاد پیوندی محکم بین موسسات دولتی و مردم ارایه می‌دهد.


کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی تلاش کرده است با سبک صریح و صادقانه و ارایه راهنمایی‌های کاربردی و علمی، ضمن ارایه تصویری نسبتا کامل از تاریخ روابط‌عمومی‌ کشور و بررسی ساختارهای روابط‌عمومی‌ در دوره‌های مختلف، به برداشت و درک شاغلان روابط‌عمومی‌ از روابط‌عمومی‌ دولتی کمک می‌کند و مطالب کاربردی مهمی برای بهبود تفاهم بین سازمان‌های دولتی و مردم فراهم می‌آورد.


روابط‌عمومی‌ یا دولت! کدامیک قدیمی ترند؟
 

نکته مهمی که پشت جلد کتاب روابط‌عمومی‌ دولتی به شرح زیر به چاپ رسیده است می تواند تصویر خوبی از نویسندگان کتابب در خصوص روابط‌عمومی‌ به خوانندگان کتاب ارایه دهد:
 

قدمت دولت به میزان روابط‌عمومی‌ است یا آن که روابط‌عمومی‌ به اندازه دولت ها قدیمی است. برای آن که دولتی باشد، باید جامعه وجود داشته باشد. برای موجودیت جامعه، مردم باید به حداقلی از توافق دست یابند، و این معمولا از طریق ارتباط بین اشخاص و گروه ها حاصل می شود. رسیدن به توافق مستلزم چیزی بیش از عمل ساده مبادله اطلاعات است. این امر نیاز به عنصر قوی ترغیب و مشارکت از سوی همه طرف های دخیل دارد. ترغیب به صورت قوه محرکه روابط‌عمومی‌ مشاهده می شود.

 

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 

 

نویسنده: محمد دشتی کارشناس ارشد روابط عمومی

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد