درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:43   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16720صفحه نخست » روز روابط عمومیپنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 23:49
خواسته ها و انتظارات جامعه روابط عمومی
به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات از سوی انجمن متخصصان روابط عمومی اعلام شد: - روابط عمومی به عنوان یک علم، فن و هنر ارتباطی در ایران با قدمت 61 ساله هنوز با مشکلات وتنگناهای بسیاری در راستای رسیدن به توسعه و پیشرفت و حرفه ای شدن قرار دارد، فقدان نگرشی علمی، کارشناسی و حرفه ای به این رشته و... بخش اندکی از موانع رسیدن روابط عمومی ها به استانداردهای علمی و حرفه ای در ایران است
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی به عنوان یک علم، فن و هنر ارتباطی در ایران با قدمت 61 ساله هنوز با مشکلات وتنگناهای بسیاری در راستای رسیدن به توسعه و پیشرفت و حرفه ای شدن قرار دارد، فقدان نگرشی علمی، کارشناسی و حرفه ای به این رشته، نداشتن قانون و ساختار و شرح وظایف واحد و مدون، بی توجهی به موضوع آموزش تخصصی درسطوح دانشگاهی و ضمن خدمت در سازمان ها، عدم حمایت لازم از واحدهای روابط عمومی از سوی مدیران ارشد سازمان ها، کمبود نیروی انسانی متخصص و کار آمد، نبود معیارهای علمی وتخصصی برای انتصاب مدیران روابط عمومی، نداشتن ردیف مسقل اعتباری و...بخش اندکی از موانع رسیدن روابط عمومی ها به استانداردهای علمی و حرفه ای در ایران است که امید است با برنامه ریزی و توجه متولیان امر روابط عمومی در کشور و مشارکت و فعالیت حرفه ای شاغلان این حوزه شاهد برطرف شدن سریع تر این موانع و گام برداشتن در مسیر پیشرفت وت وسعه این حرفه در کشور باشیم، در همین ارتباط به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ملی روابط عمومی و ارتباطات، مهمترین انتظارات و خواسته های جامعه روابط عمومی ایران که برخی مشکلات آن دارای قدمت چندین دهه را دارد از سوی انجمن منتخصصان روابط عمومی به شرح زیر اعلام می گردد. این انجمن بر اساس مطالعات کارشناسی و در سایه تجارب عملی بیش ازیک دهه فعالیت علمی وتخصصی، مصرانه می خواهد که توصیه ها و پیشنهاد های ذیل، دقیقا در مسیر اجرا قرار گیرد تا زمینه ها و شرایط مساعد برای رشد و بالندگی اعتلای دانش روابط عمومی در کشور فراهم آید:


1) روابط عمومی در ایران نیازمند متولیانی می باشد که با تدوین برنامه جامع توسعه ای نسبت به اجرا، نظارت وارزیابی مستمر آن اهتمام ورزند. .همچنین تدوین ساختار و جایگاه مناسب سازمانی، تعیین شاخص های شایستگی برای انتصاب مدیران، منشور اخلاق حرفه ای، ملاک های ارزیابی عملکرد، استاندارد سازی فعالیت ها، حفظ و صیانت از حقوق صنفی و حرفه ای و دیگر عرصه های مرتبط با روابط عمومی را در دستور کار قرار دهند.


2) روابط عمومی در ایران هنوز از فقدان یک قانون و ساختار جامع رنج می برد و این امر نه تنها بسیاری از فرصت های رشد و خدمت رسانی را از روابط عمومی ها گرفته، بلکه بهره گیری از ظرفیت های محدود فعلی را نیز برای آنها دشوار ساخته است؛ ضروری است که با تشکیل یک کارگروه تخصصی، نسبت به تنظیم و تدوین و تصویب این قانون اقدام و برای اجرا به کلیه سازمان ها و نهادهای دولتی ابلاغ گردد.


3) آیین نامه های اجرایی وظایف و اختیارات روابط عمومی های دستگاه های اجرایی که بارها از سوی دولت های مختلف صادر و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است مورد بازنگری مجدد قرارگرفته و کلیه مدیران سازمان ها و دستگاه های دولتی ملزم به اجرا ی کامل آن در سازمان ها شوند تا ضمن پرهیز از برخوردهای سلیقه ای، امکان هماهنگی و یکپارچگی در فعالیت ها و واحدهای روابط عمومی فراهم آید.


4) با توجه به نقش مهم وت اثیرگذار انتصاب مدیران تخصصی در روابط عمومی ها لازم است مدیران ارشد سازمان ها، شایسته سالاری را درانتصاب مدیران روابط عمومی درسرلوحه تصمیم گیرهای خود قرار داده و به صرف گذاشتن فردی مورد اعتماد اتکا کنند چراکه روابط عمومی فعالیتی تخصصی بوده و باید مدیران آن نیز از دانش روابط عمومی بهره مند و تجربه و تسلط لازم را بر امور متخلف دارا باشند تا در گذرگاها بتوانند به موقع و درست تصمیم گیری نمایند.


5) با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص در روابط عمومی ها، برمتولیان روابط عمومی لازم است بستری قانونی برای جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان روابط عمومی در واحدهای روابط عمومی فراهم آید.


6) کلید اصلی رشد مستمر و حرکت شتابنده به سوی وضعیت آرمانی در روابط عمومی مستلزم اهتمام در بهسازی نیروی انسانی است و این امر مهم به کمک آموزش امکان پذیر است. از این رو انتظار می رود طراحی و اجرای دوره های آموزشی آکادمیک در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در رشته روابط عمومی و گرایش های وابسته با جدیت بیشتری دنبال شود و برای آموزش های قبل از خدمت و ضمن خدمت نیز از سوی مدیران ارشد سازمان ها و مدیران روابط عمومی اهتمام جدی به عمل آید. بدیهی است طراحی و اجرای یک پژوهش جامع به منظور سنجش نیازهای آموزشی و اولویت بندی واجرای مستمرآنها می تواند بر غنای فعالیت های آموزشی روابط عمومی بیفزاید.


7) دستیابی به اهداف کلان روابط عمومی و کمک به ارتقای جایگاه و افزایش کارایی آن بدون آگاهی کامل مدیران ارشد سازمان از اهمیت و اثربخشی روابط عمومی امکان پذیر نیست. بنابراین، توجیه مدیران ارشد سازمان ها نسبت به این امر و تقویت انگیزه آنان برای حمایت جدی و همه جانبه از روابط عمومی ها باید در دستور کار قرار گیرد و دولت فعالانه در این مسیر گام بردارد


8) از آنجا که فعالیت های روابط عمومی بویژه در حوزه های تبلیغی واتتشاراتی نیازمند بودجه واعتبار می باشد لازم است نسبت به اختصاص ردیف مستقل اعتبار براساس برنامه مصوب روابط عمومی ها برای هر سال اقدام گردد.


9) نظر به اینکه تولید علم و سرعت بخشیدن به جنبش نرم افزاری در موضوعات مختلف و از جمله روابط عمومی همواره مورد تاکید مقامات ارشد نظام بوده است، ضرورت توسعه فعالیت های ارتباطات الکترونیکی و پژوهشی در عرصه روابط عمومی به همراه پژوهش های کاربردی بیش از پیش احساس می شود.


10) شکل گیری انجمن ها و موسسات تخصصی و حرفه ای در عرصه روابط عمومی، فرصت ها و ظرفیت های فراوانی را در اختیار دولتمردان قرار می دهد تا از آنها به عنوان بازوهای کارشناسی و ارایه دهندگان خدمات تخصصی ومشاوره ای در جهت نیل به اهداف شان بهره گیرند. انتظار می رود حمایت جدی از این تشکل ها صورت گرفته و در برنامه ریزی ها از مشارکت آنان استفاده گردد.

انجمن متخصصان روابط عمومی
27 اردیبهشت 1394
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد