درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 25 آذر 1398 - 09:24   

شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند

  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


ادامه ادامه مطلب یک

آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه

  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


ادامه ادامه مطلب دو

فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی

  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


ادامه ادامه مطلب سه

شکلک های مسخره ی با معنی

  شکلک های مسخره ی با معنی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ
  بحث بزرگ: آیا روابط رسانه ای در حال مرگ است؟
  واژه نامه توصیفی کاربردی روش پژوهش در علوم اجتماعی و ارتباطات
  اعلام روند سیاست گذاری اطلاع رسانی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت از سوی وزارت کشور
  دوره دانش‌افزایی فوتسال در بانک رفاه برگزار شد
  برگزاری نخستین رویداد بزرگ فناوری های علوم روان شناختی و کار آفرینی سایتک
  برگزاری نشست تلفنی با موضوع رمز دوم پویا در مرکز فراد بانک رفاه کارگران
  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی کارگران اسپانیا
  مدیران روابط عمومی دستگاه ها باعث دلگرمی و امید برای مردم هستند
  نصب بنرهای خوش آمدگویی برای استاندار و معاونین ممنوع است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16718صفحه نخست » ادامه مطلب دوپنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 22:56
بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی یزد به مناسبت روز ملی روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا به شواهد موجود، بیش از ۶۰ سال از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد و طی این مدت هیچگاه اهمیت و جایگاه ارتباطات و حرفه روابط عمومی تا این اندازه نمایان و برجسته نبوده است، به طوری که اگر امسال از هم‌دلی و هم‌زبانی ملت و دولت سخن به میان می‌آید، محوریت نقش نهاد قدرتمند روابط‌عمومی در تحقق و ارتقای این شعار، مورد توجه و تاکید صاحب‌نظران و کارشناسان قرار گرفته است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199



شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بنا به شواهد موجود، بیش از ۶۰ سال از عمر روابط عمومی در ایران می گذرد و طی این مدت هیچگاه اهمیت و جایگاه ارتباطات و حرفه روابط عمومی تا این اندازه نمایان و برجسته نبوده است، به طوری که اگر امسال از هم‌دلی و هم‌زبانی ملت و دولت سخن به میان می‌آید، محوریت نقش نهاد قدرتمند روابط‌عمومی در تحقق و ارتقای این شعار، مورد توجه و تاکید صاحب‌نظران و کارشناسان قرار گرفته است.


انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد به سهم خود از همه دست اندرکاران و برگزارکنندگان آیین‌های گرامیداشت این روز، بخصوص شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد قدردانی می‌کند و به تمام مدیران و کارشناسان عرصه هنر هشتم و نیز استادان و مدرسان این رشته، فرارسیدن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی را تبریک عرض نموده و نکاتی را برای تحقق اهداف روابط‌عمومی یادآوری می‌نماید:


۱- به رغم گذشت چهار دهه از تدوین آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با روابط‌عمومی در کشور، هنوز نتایج و اثربخشی این قوانین کاملا آشکار نشده است، که یکی از دلایل آن اجرا نشدن صحیح و کامل این دستورالعمل‌ها و نیز نیاز به بهنگام شدن قوانین با توجه به مطالبات و تحولات اجتماعی و تکنولوژیکی است، همچنین تبیین ضمانت اجرایی این دستورالعمل‌ها و الزام دستگاه‌ها به رعایت آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


۲- تحقق شعار «روابط عمومی؛ آیینه همدلی و همزبانی»، نیازمند تقویت جدی روابط‌عمومی‌هاست که یکی از راهکارهای آن، توجه مناسب مدیران به استفاده از منابع انسانی شایسته و باتجربه برای تصدی پست های سازمانی مرتبط با روابط عمومی است، چرا که زیرساخت‌های حوزه روابط عمومی با جذب نیروهای متخصص قوی‌تر خواهد شد.


۳- متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد اوج گرفتن وجه تبلیغاتی و نمایشی در برخی از روابط‌عمومی‌ها و روی آوردن به اغراق و بزرگ‌نمایی هستیم، درحالی‌که تبلیغات، بخشی از حرفه روابط‌عمومی است و لازم است مرز میان اطلاع رسانی صحیح با تبلیغات، برای مسئولان و روابط عمومی‌ها مشخص شود .


۴- استفاده مناسب دستگاه‌های دولتی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد؛ یکی از حلقه‌های مفقوده در روابط عمومی است که وجود خلاء های قانونی و نبود اختیارات از جمله دلایل آن محسوب می‌شود، از این رو توجه بیشتر به بخش غیر دولتی و سمن‌ها به ویژه شکل‌گیری و به‌کارگیری انجمن‌ها و شرکت‌های تخصصی روابط‌عمومی، بهره مندی از مشاوره‌ها و برجسته نمودن جایگاه آنها در سازمان‌های دولتی مورد انتظار است.


۵- با توجه به رسالت و وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها در «مردم داری و مردم مداری»، تهیه و تدوین منشور اخلاقی روابط عمومی‌های استان به عنوان نقشه راه روابط عمومی توصیه می‌شود .


۶- توسعه و تقویت انجمن‌های علمی روابط عمومی و توجه به راه اندازی مراکز پژوهشی در حوزه علوم ارتباطات و کیفی‌سازی آموزش عالی و نیز آموزش‌های ضمن خدمت در این بخش با توجه به نیاز شدید استان به جهش در حوزه ارتباطات و روابط عمومی ضروری می‌نماید . این انجمن نیز آمادگی خود را برای ارائه مشاوره های تخصصی و تدوین برنامه‌های روابط‌عمومی به مدیران دستگاه‌ها و مسئولان روابط‌عمومی اعلام می‌دارد.


۷- ارتباطات بین‌المللی برای استان یزد که از ظرفیت‌های گسترده و متنوعی در این حوزه ازجمله گردشگری، صنعت و بازرگانی برخوردار است، نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی مسئولان استان است، و با توجه شرح وظایف و مسئولیت‌های بخش روابط عمومی، شایسته است زمینه ارتقای تشکیلاتی این نهاد به «روابط عمومی و امور بین الملل» فراهم شود.


۸- بازشدن دریچه‌های ارتباطی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، و پاسخگو شدن اجزای این دستگاه‌ها، و اهتمام جدی به شنیدن صدای مردم و پاسخگویی خوب و به موقع به خواست‌ها، نیازها و ابهام‌های مردم ، یکی از پیش نیازهای تحقق همدلی و همزبانی است و روابط‌عمومی‌ها برای تحقق این مهم نقشی اساسی دارندکه غفلت از آن موجب بروز شکاف میان ملت و دولت خواهد شد.


۹- فقدان نظام جامع تخصصی جامع تخصصی روابط عمومی کشور، که دربردارنده نظام ارزیابی عملکرد، نظام تشویق و تنبیه، ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر انتصاب و انتخاب مدیران روابط عمومی، اخلاق حرفه‌ای و حمایت و پشتیبانی از حرفه گرایی روابط عمومی باشد، از جمله کاستی‌های جدی است که انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید با همکاری انجمن‌ها و مجامع و صاحبن‌نظران روابط‌عمومی کشور، تمهیدات و مساعدت‌های لازم را برای رفع این کاستی‌ها داشته باشد.

انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد
اردی بهشت ۱۳۹۴

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  پوشش بی سابقه رسانه ها به مردن یک نهنگ


  فراخوان ثبت نام اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


  شرکت های بیمه از طریق فرایند آموزش، متمایز می شوند


  شکلک های مسخره ی با معنی


  آموزش؛ کلید واژه موفقیت صنعت بیمه


  فرهنگ سازی در جوامع، مهمترین نقش نظام های آموزش عالی


  ارتباطات درون سازمانی چیست؟


  پایش روزانه عملکرد روابط عمومی و دستگاههای اجرایی در استان تهران


  یک خبر خوب/ تشکر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود