درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:19   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1665صفحه نخست » شنبه، 8 مهر 1391 - 10:18
ملاحظاتی درباره «اشتراک گذاری ویدئو»
حسین انتظامی
  

راه اندازی سامانه «اشتراک گذاری ویدئو» از چند جهت ،‌ مهم می نماید. این اقدام با تقاطع چند موضوع به ظاهر مستقل، ‌قابل تبیین است :

1- روند دنیای ارتباطات به سوی «چندرسانه ای » حرکت می کند تا حدی که برخی از نظریه پردازان ،‌ مرگ رسانه هایی را که همچنان در بی توجهی به این روند بمانند، محتوم می دانند . اگر تاکنون هر یک از مدیوم های رسانه (مطبوعات ،‌ رادیو ،‌تلویزیون و اینترنت) ضمن همزیستی ، اما با تکیه بر نقاط ممیزه و انحصاری خود ، رقابت هایی با یکدیگر داشته اند ، این همزیستی از رقابت به همکاری تغییر شکل داه است ؛ بعلاوه خصلتی هم افزا نیز می یابد تا «وجوه ممیزه رسانه ها» به خدمت همدیگر در آیند . پاسکاری های رسانه ای نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است . وقتی یک مدیوم با محدودیت سقف پرواز مواجه می شود از خرج یا سوخت مدیوم دیگر استفاده می کند و صورت بندی تازه ای پدید می آید که سخاوتمندانه به یکدیگر ارجاع دهند .

2- با ظهور نسل جدید فناوری و پیدایش «باند پهن» و ضریب نفوذ بالا ‌و حیرت آفرین، آحاد بشریت با شعار «همه وقت، ‌همه جا و برای همه» از مفاهیمی قدیمی مثل ارتباط (connection) به اتصال دائم و بر خط (connectivity) می رسند که تحولی شگرف در الگوی روابط انسانی پدید می آورد . تحولی که طلیعه های آن ، پیشتر بسیاری از الگوهای مسلط و رایج در تحلیل مناسبات (‌از عهد وستفالی تاکنون) را به چالش کشیده است ، مرزهای جغرافیایی را کم اثر یا بی اثر ساخته است، ژئو پلیتیک یکسره متفاوتی را به تصویر کشیده است ، معادلات امنیتی را تغییر مبنایی داده است ، بازیگری صحنه را از «صرفا دولت ها» ستانده و سهم قابل توجهی به بازیگران نو پدید ( سازمان های مردم نهاد ، شبکه های اجتماعی و جهان وطن و حتی فرد) داده است .

3- مقوله «روزنامه نگاری شهروندی» انحصار سابق فعالیت روزنامه نگاری را شکسته و همه شهروندان با اتکا به ابزار همراه و نمایش و مشارکت از طریق وبلاگ و شبکه های اجتماعی ، لشگر روزنامه نگاران آماتور را ساخته اند . اگرچه این پدیده از جهت اخلاق حرفه ای و مقولاتی مثل حریم خصوصی ، ‌راستی آزمایی و رعایت قوانین ، ‌مخاطراتی دارد که در مدل سنتی روزنامه نگاری متمرکز ، ضابطه مند بود (‌و یا لااقل ضمانت اجرایی داشت ) اما در عین حال فرصتی برای رسانه های کارآفرین و پویا پدید می آورد که به مدد بهره برداری از مواد دریافتی از آماتورها ، پردازش حرفه ای نیز می کنند و از این طریق ، دامنه خود را گسترش می دهند.

4- فعالیت های مشابه در سطح بین المللی و یک مورد نسبتا موفق داخلی (آپارات) نشان می دهد بهره گیری از این الگو می تواند یک فعالیت جذاب ، اثر بخش و حتی جریان ساز رسانه ای باشد که به دلیل بداعت یا ضرورت سرمایه گذاری سنگین در آن ، به اصطلاح دست ، هنوز زیاد نیست و لذا تا نقطه اشباع فاصله دارد و می تواند پله های توفیق را با سرعت طی کند. هرچند مقررات گذاری (در سطح حاکمیت) و یافتن راهکارهای قانونی برای تعریف مرزهای این نوع فعالیت با تفسیری که از قانون اساسی در خصوص سازمان صدا و سیما وجود دارد ضروری است . زیرا با گسترش «‌پهن باند » و فراگیری خصلت هایی چون «تحرک» و «همگرایی» که در ابزارهای هوشمند و همراه پدید آمده ، همه شهروندان عملا ایستگاه های تلویزیونی ،‌ حتی با قابلیت پخش زنده هستند و لذا ضروری است قوانین موجود با توجه به اقتضائات روز ، بازنگری یا روز آمد شوند .

5- اگرچه هر گونه فعالیت مشارکتی و تعاملی (‌و از جمله شبکه های اجتماعی ) از ویژگی های نسل دوم وب است اما با طلیعه نسل سوم وب که گفته می شود وب هوشمند و ویژه نخبگان است باید چاره ای برای افزودن رنگ و بو و مختصات نسل جدید وب بر مدل رایج کرد تا انبوه اطلاعات و بویژه اطلاعات تکراری یا کم ارزش، ‌کاربرفرهیخته را عاصی نکند و احساس کند به مدد هوشمندی سامانه و یا انرژی گذاری مجریان رسانه ، در وقت و انرژی او صرفه جویی شود .

6- مواجهه یک فرهنگ یا یک ملت با تحولات یا پدیده های مدرن اگر انفعالی و یا انکاری باشد قطعا در درازمدت جواب نمی دهد (اگر چه در پاسخگویی کوتاه مدت آن نیز تردید وجود دارد ) همچنان که در حوزه علم و فناوری ، جامعه ای که یکسره مصرف کننده باشد نقشی در سیاستگذاری و جهت دهی جریان علمی دنیا ندارد و کشوری که تراز صادرات و واردات آن منفی باشد اقتصادی ورشکسته را در افق خود می بیند، ‌در حوزه هایی چون جامعه اطلاعاتی نیز ملتی که شکاف بزرگ بین مصرف کنندگی و تولید کنندگی او ( مثلا در اینترنت) باشد محکوم به انفعال است . اهمیت این موضوع برای ما که مدعی بینش و ارزش هستیم و ایفای نقش راهبری را دنبال می کنیم مضاعف می نماید. در عین حال با درک و دریافت درست از الگوهای روز باید متوجه تغییراتی که در صحنه بازیگران به وجود آمده نیز باشیم .

7- مدل «طرح ریزی استراتژیک» ایجاب می کند که با اتکا به نقاط قوت خود به دنبال فرصت آفرینی باشیم . نقاط قوت معمولا از امکانات یا فعالیت های انحصاری یا وجوه ممیزه ناشی می شود . علاوه بر این ، آموزه های بازاریابی بر راهبرد «‌رهبری تفاوت» ‌تاکید دارند . این دو نگره سبب می شود چشم انداز روشنی فرا روی این سامانه – که به جامعه بزرگ دانشجویی ، مثلا در خانواده دانشگاه آزاد اسلامی اتکا دارد – فراهم آورد . این ، ‌آورده و سرمایه کمی نیست .


سخنرانی ارائه شده در مراسم رونمایی از پایگاه «اشتراک گذاری ویدئو» دانشگاه آزاد اسلامی (آزاد ویدئو)

منبع: http://www.khabaronline.ir/detail/246880/weblog/entezami

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد