شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رییس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی روابط عمومی افزایش سرمایه اجتماعی است، گفت: متاسفانه دانشجو به عنوان اصلی ترین مخاطب، حلقه مفقودهی روابط عمومی است.
به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، محمدعلی سرلک با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت افزود: روابط عمومی ها در تحقق این شعار نقش بسیار اساسی و مهمی بر عهده دارند.
وی با تاکید بر این که به فراخور تغییرات جامعه، نیاز و سلیقه مخاطب نیز تغییر می کند، بیان داشت: وظیفه روابط عمومی انتقال نیاز و سلیقه مخاطب به سازمان مربوطه و همچنین تبیین توانمندی ها و ظرفیت های سازمان ها به مردم از سوی دیگر است.
رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه باید زمینه ی رشد، تکریم و آموزش نیروی های انسانی فراهم شود، بیان داشت: باید زمینه بهبود فرایندهای کاری وکیفیت بخشی به فرآیندها، فراهم شده و در راستای افزایش رضایت مندی دانشجو تلاش شود.
وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی جهت دهی به افکار عمومی است، گفت: مهمتر از کاری که ما در دانشگاه انجام میدهیم استنباط جامعه از فعالیتهای ما است.
وی افزود: لازم است ما در مورد شناسایی سرمایه های اجتماعی که همان دانشجوها هستند بهتر از گذشته عمل کرده و از دانشجویان برای ارتقاء روابط عمومی نظام دانشگاهی کمک بگیریم.
دکتر حمید رضا کمالی معاون پژوهشی دانشکده خبر نیز در سخنانی خاطر نشان ساخت: باید دغدغه های دانشجویان و اساتید حاضر در همایش به صورت دقیق و کارشناسانه با حضور اساتید و صاحب نظران بررسی شود تا در آینده در دانشکده های ارتباطات و رسانه مورد استفاده ی جدی تر قرار گیرد.
همچنین دکتر امید علی مسعودی؛ مدرس دانشگاه و مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره تاکید کرد: یکی از چالشهای فعلی جامعه بی توجهی برخی از فعالان روابط عمومی به اخلاق حرفه ای و افزایش سواد رسانه ای در طول مدت همکاری با روابط عمومی ها است که باید در این همایش برای طرح مسائل اخلاقی جایگاه مناسبی در نظر گرفته شود.
علیرضا دباغ؛ رئیس دپارتمان فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز موضوع روابط عمومی دیجیتال را حائز اهمیت خواند و از مسئولین اجرایی همایش درخواست کرد بخشی ویژه نقد و بررسی پورتال ها و سایت های روابط عمومی سازمان ها اختصاص یابد.
|