درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:59   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16620صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 14:27
5 اشتباه مهم در تدوین یک استراتژی روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کونراد ایگوسا[1]: مردان و زنان موفق یاد گرفته اند که چگونه از شکست هایشان موفقیت بسازند. مردان و زنان بسیار موفق هم یاد گرفته اند که از اشتباهات و شکست های دیگران چگونه برای موفقیت خود پل بسازند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کونراد ایگوسا[1]: مردان و زنان موفق یاد گرفته اند که چگونه از شکست هایشان موفقیت بسازند. مردان و زنان بسیار موفق هم یاد گرفته اند که از اشتباهات و شکست های دیگران چگونه برای موفقیت خود پل بسازند.

 

در این نوشتار چند اشتباه مهم و تاثیرگذار در راه تدوین یک استراتژی روابط عمومی برشمرده شده است که با یادگرفتن آنها می توانید راه درست را انتخاب کنید.

 

1- وقتی فکر می کنید رسانه ها دربست در اختیار شما هستند

روابط عمومی کاری تمام وقت و مهم است؛ چه شرکت چند میلیاردی باشد چه یک شرکت کوچک.

یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین اشتباهات یک شرکت درباره روابط عمومی در مورد رسانه ها اتفاق می افتد. بسیاری از شرکت ها فکر می کنند رسانه ها تمام وقت و البته رایگان در اختیار آنان هستند. همه کسب و کارها اعم از کوچک یا بزرگ باید بدانند برای نشستن روی تیتر خبرگزاری ها و رسانه ها باید حرفی برای گفتن داشته باشند.

همه باید بدانند که این رسانه ها نیستند که به دنبال کمپانی ها می آیند تا آنها را پیدا کنند. رسانه ها به دنبال خبر هستند، آنها به دنبال کسب و کار و اخبار مربوط به آن هستند تا روزنامه های خود را از اخبار تجارت و رونق اقتصادی پر کنند. اگر شما می خواهید در رسانه ها و اخبار آنها حضور داشته باشید باید آنان را قانع کنید که شما نیز اخباری درخور برای ارایه دارید.

کیفیت خبر برچه اساسی استوار است؟ خب این موضوع به موارد بی شماری از جمله ناشر و نویسنده و البته نوع کسب و کاری که شما دارید استوار است. شما یا باید تولیدات جدیدی داشته باشید، یا باید کارآفرینی کرده باشید، یا مورد استقبال شدید مردم قرار گرفته باشید( مثلاً برنامه ای که برای گوشی تلفن همراه تهیه کرده اید 100 هزار بار دانلود شده باشد) یا این که دیگر شرکت ها را بخرید یا خود توسط شرکت های بزرگتر خریده شده باشید. به طور خلاصه باید حرفی برای گفتن در رسانه ها داشته باشید.

 

2-      وراجی کردن

اگر می خواهید صحبت هایتان شنیده نشود، وراجی و حرافی کنید. اگر می خواهید ایمیل شما درباره ی کسب و کارتان در عرض چند ثانیه به سطل آشغال اهالی رسانه و دیگران راه یابد، سه صفحه مطلب در مورد خود بنویسید.

یک تحقیق مهم در عرصه روابط عمومی نشان می دهد که 59 درصد از خبرنگاران و سردبیران بخش اقتصادی رسانه ها، هر خبر اقتصادی را که بیش از دو یا نهایتاً سه پاراگراف است به سطل آشغال می اندازند. تازه 36 درصد از آنها که می گویند هر خبر باید دو یا سه جمله باشد.

این درحالی است که تنها 5 درصد از اصحاب رسانه و روزنامه ها می گویند هر خبر باید بیش از 500 کلمه باشد. باز هم یک تحقیق نشان می دهد که طولانی بودن یک مطلب شانس ورود آن به زباله دانی را بیشتر می کند.

به هزار دلیل منطقی شما نباید انتظار داشته باشید مشتری یا یک خبرنگار به تمام حرف های شما در مورد ریزترین مسائل شرکت تان گوش فرا دهد.

متن معرفی کسب و کار شما باید مانند تیزر کوتاه باشد، پس نباید برای افراد مختلف مقاله ای از تجارت خود ارسال کنید.

شما حتی می توانید ابتدا چندخطی توضیح در مورد کسب و کار خود ارایه دهید و بیننده یا شنونده را مشتاق کنید و سپس توضیحات کامل تر را در پیوست ایمیل برای او بگذارید یا به او بگویید در نوبت بعدی توضیحات کامل تری را برایش ارسال خواهید کرد؛ البته اگر خودش درخواست کرده بود.

 

3- نادیده گرفتن زمان بندی

روزنامه نگاران و خبرنگاران یکی از گرفتارترین مشاغل دنیا را دارند. کار آنها ایجاب می کند همیشه گوش به زنگ اخبار، دریافت و ارسال آن باشند؛ حال خبرنگاری حرفه ای باشند یا غیرحرفه ای. آنها در حقیقت در فضایی زندگی و کار می کنند که پر از ضرب الاجل برای ارسال خبر است. اما آنها نیز اوقاتی دارند که شلوغ نیست و این اوقات است که شما می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید و نتیجه خوبی از همکاری آنها بگیرید.

بر اساس نظرسنجی MuckRack 27 درصد از خبرنگاران و روزنامه نگاران ترجیح می دهند بین 6 الی 9 صبح با دیگران در تماس باشند.43 درصد نیز ساعت 9 تا 11 صبح را برای وقت دادن به دیگران اختصاص می دهند. به این ترتیب 70 درصد از خبرنگاران دوست دارند با دیگران- که در حوزه کاری آنان نیستند- صبحها در تماس باشند. این روند برای خبرنگاران در روزهای آخر هفته نیز صادق است.

این موضوع قابل درک است چرا که پس از ساعات صبح است که کارها و اخبار به روی هم جمع می شود و فرد دیگر قدرت فکر کردن به چیزهای دیگر را از دست می دهد. به همین خاطر صاحبان کسب و کار برای پوشش اخبار اقتصادی و تجاری خود توسط خبرنگاران و اهالی رسانه، صبح ها و آخر هفته ها را در نظر می گیرند.

 

4- لطفاً خشک و بی روح نباشید

وقتی می خواهید کالای خود را تبلیغ کنید یا خبری از کسب و کار خود را به دست اهلش بسپارید، تعارف و رسمی بودن را کنار بگذارید. این تفکر غلط است که همه جا باید رسمی بود و رسمی رفتار کرد.

عده ای هستند که تمام وقت خود را برای تنظیم و آماده سازی چند خط ایمیل یا گزارش برای معرفی خود و کسب و کارشان اختصاص می دهند. این متن ها آن قدر غیرجذاب، کسل کننده و رسمی هستند که نه تنها خبرنگاران را به انداختن آنها در زباله ترغیب می کنند بلکه مردم عادی را نیز به این کار تشویق می کنند.

نیمی از خبرنگارانی که در نظرسنجی MuckRack شرکت کرده اند می گویند به دلیل سرد و بی روح بودن اخباری که از کسب و کارها به دستشان می رسد، آنها را دور می ریزند.

یکی از اصلی ترین علل دفع چنین اخباری این است که خبرنگاران وقتی چنین گزارش هایی را می بینند تصور می کنند آن را بسیاری از همکاران دیگرشان پوشش داده اند و چیز نو و خلاقانه ای هم در آن وجود ندارد که به آن پرداخت؛ چرا که اخبار مربوط به فروش و کسب و کار می بایست آنچنان کشش و جذابیتی در متن داشته باشند که بتوانند در تیترهای اول جای بگیرند و خواننده را جذب کنند.

همیشه به یاد داشته باشید در بحث کسب و کار، هدف اصلی درست کردن یک تبلیغ نیست بلکه ایجاد حس مثبت و تشویق در خریدار یا خواننده هم است. تسخیر گوش و چشم خواننده یا خریدار نیمی از راه تجارت است.

در این مورد تلاش کنید موارد زیر را رعایت کنید:

- خبرنگاری که خبر خود را به دستش می سپارید را خوب بشناسید. همیشه شناختن اهالی رسانه و کار کردن با آنها بهترین راه برای تبلیغ است. سعی کنید با چند تن از خبرنگاران و سردبیران آشنا شوید و با آنها کار کنید. تلاش کنید مواردی از اصول خبرنویسی بخصوص در موضوع تجارت را یاد بگیرید. سعی کنید اصول صحبت کردن و مکاتبه با اهالی رسانه را نیز بیاموزید چون به دردتان می خورد.

- به شبکه های اجتماعی و مجازی دسترسی پیدا کنید. اتصال به شبکه های اجتماعی در واقع دروازه ارتباط با خبرنگاران و رسانه هاست. سعی کنید در شبکه های اجتماعی فعال باشید، لایک کنید و لایک بگیرید؛ به اشتراک بگذارید و مطالب به روز در صفحه خود بگذارید.

به یاد داشته باشید در حال حاضر شبکه های اجتماعی اولین جایی است که بسیاری از مردم بخصوص خبرنگاران،  با شما و کسب و کارتان آشنا می شوند. همیشه شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید و در مورد آنها به روز باشید. به یاد داشته باشید هر چیزی که در شبکه های اجتماعی وارد می شود به طیف وسیعی از مخاطبان خواهد رسید.

- روش های بازی در شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید. هم اکنون عصر، عصر دنیای دیجیتال، شبکه های اجتماعی و خلاصه نویسی است. مردم فرصت ندارند در این شبکه ها مقاله بخوانند. اصل مطلب خود را به طور خلاصه بنویسید تا دیگران نیز به آن توجه کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

- مودب باشید. همیشه سعی کنید ادب را در گفتار و کلامتان حفظ کنید. از کسانی که نوشته شما یا گزارشتان را می خوانند تشکر کنید واز بابت وقتی که برای شما و کسب و کارتان گذاشته اند قدردانی نمایید.

 

5- ناامید نشوید؛ به فکر فالوو شدن نباشید

فکر نکنید اگر توسط مخاطبان دنبال نشدید یا به اشتراک گذاشته نشدید یا حتی به ایمیل هایتان هیچ پاسخی داده نشد، پس اصلاً دیده نشده اید. یکی از اصلی ترین اشتباهات در کمپین روابط عمومی ناامید شدن و در درجه بعدی توهم دنبال شدن است. در کمپین روابط عمومی و تبلیغات در درجه اول برد بیشتر داشتن از اهمیت زیادتری برخوردار است تا این که تعداد دنبال کننده های بیشتری داشته باشید.

یکی از بدترین چیزها در تور تبلیغاتی، ایجاد فشار برای دیده شدن است. وقتی چند روزی از ارسال ایمیل یا کارگذاشتن یک پست گذشت و خبری از پاسخ مخاطب نشد، دوباره و چندباره برای او ایمیل نفرستید؛ شاید او فرصتی برای دیدن پست شما نداشته است؛ در این مورد هیچ گاه برای عرضه کردن خود، با فشار مضاعف و بیهوده تلاش نکنید.

بهترین راهکار در روابط عمومی ایستادن در جلوی در است، نه با زور واردشدن.

منبع: thenextweb

ترجمه از محمود بدرلو

شفقنا رسانه

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد