درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 تیر 1399 - 15:20   

بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند

  بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند


ادامه ادامه مطلب یک

جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل

  جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل


ادامه ادامه مطلب دو

فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد

  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب سه

کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد

  کتاب "دین، رسانه و کرونا" منتشر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین دوره آموزشی سواد رسانه ای در شهرداری ساری آغاز شد
  وقتی که تانک‌ها و هواپیماها گلخانه می‌شوند؛ ایدۀ هنرمند فرانسوی برای جهان پساکرونا
  خود مختاری ارتباطی
  تاکید استاندار البرز بر ضرورت برقراری ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی و رسانه ها
  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد
  مراسم روز خبرنگار به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال به صورت حضوری برگزار نمی شود
  انتصاب مدیر دفتر روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران
  اکوسیستم محتوای ارزشمند
  دستورالعمل کاربردی برای ایمیل مارکتینگ ثمربخش
  شارژر از جعبه تلفن‌های هوشمند سامسونگ حذف می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16517صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 9 اردیبهشت 1394 - 12:23
لزوم رعایت اخلاق رسانه‌ای از سوی برخی روابط عمومی‌ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخلاق رسانه‌ای یکی از ضروریات جدی رسانه‌ها و روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی است، موضوعی که از سوی برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی و رسانه‌ها گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌گیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اخلاق رسانه‌ای یکی از ضروریات جدی رسانه‌ها و روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی است، موضوعی که از سوی برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی و رسانه‌ها گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌گیرد.

به گزارش شارا، روزانه اخبار متعددی در رسانه‌ها و مطبوعات منتشر می‌شود که حاصل تلاش و همکاری خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است.


ناگفته پیداست که موفقیت رسانه و روابط عمومی نیازمند رعایت اخلاق رسانه‌ای هم از سوی رسانه و هم از سوی روابط عمومی‌هاست.


با وجود اینکه اخلاق رسانه‌ای از نیازهای جدی رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است، اما این موضوع از سوی برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی و رسانه‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد.


طی هفته‌های اخیر نمونه‌های متعددی را شاهد بودیم. مثلا یکی از روابط عمومی‌ها خبر تولیدی یکی از سایت‌های خبری را که 22 فروردین منتشر شده بود، 6 اردیبهشت ماه برای رسانه‌ها به عنوان خبر تولیدی روابط عمومی ارسال کرد.


یا چندی پیش یکی دیگر از روابط عمومی‌های استان خبر یکم اردیبهشت 94 خبرگزاری فارس را ششم اردیبهشت بدون نقل منبع برای رسانه‌ها ایمیل کرد.


نمونه های دیگر نیز هستند به عنوان مثال برخی پاراگراف‌های خبری خبرگزاری‌ها در فاصله یک هفته بعد و یا حتی یک ماه بعد به نقل از روابط عمومی‌ها برای رسانه‌ها ارسال می‌شود و صد تاسف اینکه برخی اخبار تولیدی دیگر رسانه‌ها را بدون ذکر منبع آن به دیگر رسانه‌ها ارسال می‌کنند.


از آنجایی که سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها ملزم به رعایت اخلاق رسانه‌ای هستند، از روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود اخبار دیگر رسانه‌ها را برای رسانه‌های دیگر ارسال نکنند.


نکته قابل تامل دیگری هم وجود دارد و آن ارسال یک خبر برای یک رسانه خاص و ارسال مجدد آن برای دیگر رسانه‌ها بعد از انتشار آن خبر بر روی خروجی رسانه اولی است. پیگیری‌ها حکایت از این دارد که برخی مدیران یا کارشناسان روابط عمومی خبرنگار هستند و ابتدا خبر را برای رسانه و نشریه خودشان می‌فرستند.


در هر صورت انتظاری که وجود دارد رعایت اخلاق حرفه‌ای در حوزه رسانه‌ای از سوی خبرنگاران و روابط عمومی‌هاست.


نقد اساسی در این زمینه بکارگیری نیروهایی با کمترین تجربه در حوزه روابط عمومی در بسیاری از ادارات است. گواه این ادعا تنظیم‌های بسیار ضعیف اخبار و یا به کار بردن عباراتی از قبیل "ایشان"، "مهندس"، "دکتر" و حتی "حاج آقا" در اخبار ارسالی است.


 بنا به گزارش خبرگزاری فارس، حتی شاهدیم در برخی اخبار نام و نام خانوادگی مسئول خالی می‌ماند و برخی روابط عمومی‌ها به جای پرداختن به اصل موضوعات اغلب خبر خود را به مواردی از قبیل آغاز مراسم با قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و تقدیر و تشکر اختصاص می‌دهند.


به امید رعایت اخلاق رسانه‌ای و تنظیم حرفه‌ای اخبار هم از سوی رسانه‌ها و هم از سوی روابط عمومی‌ها.
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اکوسیستم محتوای ارزشمند


  محتوای کوتاه چیست؟


  فهرست اولیه وبینارهای آموزشی موسسه کارگزار روابط عمومی اعلام شد


  رسانه‌های آزاد در سراسر جهان با تهدید مواجه‌اند


  جاسوسی در دفتر سخنگوی رسانه‌ای دولت مرکل


  بی‌بی‌سی اشتراک رایگان سه میلیون خانوار را لغو می‌کند


  تحولات ناشی از ارتباطات دوران کووید-19


  فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات منتشر می کند/ ویژه نامه ای درخصوص تعامل روابط‌عمومی ها و رسانه ها


  آگاهی رسانی عملکرد و خدمات دستگاهها به مردم باید در اولویت روابط عمومی ها باشد


  جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های استان مرکزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برداشت خبرنگار آزاد/ برگزاری چهارمین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی ایران