شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دبیر نخستین همایش دانشجویی و دانشگاهی روابط عمومی و سواد رسانه ای از گردهم آیی روابط عمومی ها در 30 اردیبهشت ماه جاری در تهران خبرداد و گفت: باید مسوولان دانشگاه ها برای ارتقای سطح کمی و کیفی رشته روابط عمومی و حل دغدغه های فعلی دانشجویان برنامه ریزی کنند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا محمد صادق افراسیابی ابراز امیدواری کرد این همایش مقدمه ای برای شکل گیری گفت و گو، همدلی و هم زبانی میان دانشجویان و مسوولان دانشگاه به معنای واقعی باشد.
نخستین همایش دانشجویی و دانشگاهی روابط عمومی و سواد رسانه ای 30 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود.
دبیر نخستین همایش دانشجویی و دانشگاهی روابط عمومی و سواد رسانه ای با اشاره به اینکه همان طور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود اشاره داشتند دولت، کارگزار ملت و ملت کارفرمای دولت است، بیان داشت: هر چه همکاری دولت و ملت بیشتر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت.
به گزارش نخستین همایش دانشجویی و دانشگاهی روابط عمومی و سواد رسانه ای، وی خاطر نشان کرد: بنابراین لازم است در عرصه روابط عمومی هم اجازه دهیم سخن دانشجویان با حضور اساتید و مسوولان دانشگاه ها شنیده شود و مسوولان دانشگاه ها برای ارتقای سطح کمی و کیفی رشته ی روابط عمومی و حل دغدغه های فعلی دانشجویان برنامه ریزی کنند.
محمد رضا پارسیان؛ رییس انجمن علمی دانشجویان روابط عمومی و قائم مقام دبیر همایش از فراهم شدن امکان حضور برخی از مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» خبر داد و تاکید کرد: شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی اخبار هم اندیشی را به صورت مستقیم و زنده پخش خواهند کرد.
وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا نظرات سایر دانشجویانی که از طریق فضای مجازی اخبار نشست را پیگیری می کنند جمع آوری کرده و دغدغه های دانشجویان سراسر کشور را در این هم اندیشی مطرح کنیم.
عباس محسنی نسب؛ دبیر انجمن دانشجویی روابط عمومی و مسوول کمیته اجرایی همایش نیز خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در هم اندیشی باید بخشی از اجرا را عهده دار باشند و فقط تماشاچی نباشند.
حنیف غفاری؛ مدرس دانشگاه و دبیر شورای اطلاع رسانی همایش نیز با ارائه ی گزارشی از روند فعالیت شورای اطلاع رسانی در یک ماه گذشته تاکید کرد: اکنون تعامل با رسانه های جمعی مناسب است اما نباید تنها به پوشش خبری اکتفا کرد بلکه باید از ظرفیت های تولید محتوا در قالب تولید فیلم های کوتاه و جذاب از روند برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی در شبکه های اجتماعی موبایلی بهره برداری کنیم.
محمد هدایتی مشاور توسعه و برنامه ریزی همایش گفت: موضوع روابط عمومی یکی از دغدغه های جدی رسانه های جمعی است که می تواند به شکل مناسب تری برجسته شود و از رسانه های جمعی درخواست شود که دغدغه های خودشان را در طول برگزاری همایش با هدف اصلاح شیوه ارتباط گیری دستگاه های اجرایی با رسانه های جمعی بیان کنند.
مجید رفیعی؛ مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی و سردبیر همشهری جوان نیز با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های مکتوب و غیر مکتوب در حوزه ی اطلاع رسانی مشخص شود افزود: باید طوری برنامه ریزی شود که از تمامی ظرفیت های رسانه ها فارغ از خط و خطوط سیاسی آنها استفاده شود چرا که فعالیت دانشگاهی در حوزه ی روابط عمومی موضوعی فراتر از هر گونه فعالیت سیاسی و جناح بندی های مرسوم است.
|