درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 06:19   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16509صفحه نخست » سه شنبه، 8 اردیبهشت 1394 - 15:04
گوگل باعث می‌شود فکر کنید باهوش‌تر هستید
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موتورهای جست‌وجو مثل گوگل و یاهو باعث می‌شوند، مردم فکر کنند باهوش‌تر از چیزی‌اند که در واقع هستند؛ چون دانش بسیار زیادی در دسترس آن‌ها است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- موتورهای جست‌وجو مثل گوگل و یاهو باعث می‌شوند، مردم فکر کنند باهوش‌تر از چیزی‌اند که در واقع هستند؛ چون دانش بسیار زیادی در دسترس آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «تلگراف» انگلیس، دیدن اطلاعت در اینترنت، به مردم برداشت کاملاً نادرستی از هوششان می‌دهد و می‌تواند سبب شود، موقع تصمیم‌گیری با اعتمادبه‌نفس زیاده از حد عمل کنند.

روانشناسان در دانشگاه ییل آمریکا، دست به یک سری پژوهش زدند و از داوطلبان خواستند در مورد یک موضوع خاص تحقیق کنند. آن‌هایی که از طریق اینترنت دنبال کسب اطلاعات رفته بودند، خودشان را در مورد این موضوع خیلی باسوادتر می‌دانستند تا آن‌هایی که از روش‌های معمول مثل کتاب خواندن یا یادگیری از معلم در این مورد مطلب آموخته بودند. کاربران اینترنت هم‌چنین معتقد بودند ذهنشان تیزتر است.

متیو فیشر، سرپرست این تحقیق گفت: «اینترنت محیط خیلی قدرتمندی است و در آن می‌توانی دنبال جواب هر سؤالی بگردی و در اصل، دانش دنیا زیر انگشتانت است. به‌این‌ترتیب، باهم اشتباه گرفتن دانش خودت و این منبع خارجی آسان شده است... ممکن است مردم درباره میزان اطلاعات خودشان و میزان وابستگی‌شان به اطلاعات در اینترنت، تصور به‌شدت غلطی داشته باشند.»
در این تحقیق بیش از هزار دانشجو حضور داشتند و به پرسش‌هایی نظیر «زیپ چطور کار می‌کند؟» و «چرا شب‌های ابری گرم‌تر است؟» پاسخ دادند.

فرانک کیل، پرفسور روانشناسی در دانشگاه ییل، گفت این پژوهش نشان داد که حال و هوای تحقیق در اینترنت چنان حس قدرتمندی به شما می‌دهد که حتی اگر جست‌وجوی آنلاین هم به شما کمک نکند، باز هم فکر می‌کنید باهوش‌تر هستید. با توجه به اینکه حالا گوشی‌های هوشمند، اینترنت را همیشه کنار دست آدم نگه می‌دارند، این مسئله می‌تواند تشدید شود.

آقای فیشر ادامه داد: «با وجود اینترنت، فاصله خطوط بین آنچه می‌دانید، با آنچه فکر می‌کنید می‌دانید، تار می‌شود.»

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد