درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 26 مرداد 1398 - 22:03   

قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


ادامه ادامه مطلب یک

هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر

  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


ادامه ادامه مطلب دو

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار

  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیران روابط عمومی های استان موظف به اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه خود هستند
  پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت پنجاه و نهمین سالروز تأسیس بانک
  بانک رفاه کارگران در حمایت از صنایع کوچک پیشگام بوده است
  تغییر در مدیریت روابط عمومی شورای شهر رشت
  آئین تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان ملارد
  برپایی نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق
  بابایی: ارتقاء نقش روابط عمومی ها مستلزم تغییر نگرش مدیران است
  کمک 313 هزار میلیارد ریالی بانک ملی ایران به رونق بخش های اقتصادی
  95 درصد حساب های مشتریان حقیقی بانک ملی ایران، کد شهاب دارند
  آیین تجلیل اعضای شورای اسلامی و شهردار کهریزک از خبرنگاران ری برگزار شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16502صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 8 اردیبهشت 1394 - 11:22
اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره بیمه خبرنگاران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بیمه خبرنگاران و برخی سوالات پیش آمده، اطلاعیه مهمی صادر کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بیمه خبرنگاران و برخی سوالات پیش آمده، اطلاعیه مهمی صادر کرد.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، در اطلاعیه وزارت ارشاد درباره خبرنگاران آمده است:

«فعالان حرفه‌ای و استادان ارتباطات بر این نکته تأکید دارند که بیمه مستقیم خبرنگاران از سوی دولت با اشکالات زیر مواجه است:

اولاً، با استقلال حرفه‌ای روزنامه نگاران مغایر است و سبب می‌شود آزادی آنان در نقد دولت تحت الشعاع نیازشان قرار گیرد و طبعاً از دولت انتظار می‌رود به این مهم، توجه کند.

ثانیاً، مانع تثبیت حرفه‌ای روزنامه نگاران و شکل گیری مؤسسات مطبوعاتی است زیرا حضور پایدار روزنامه نگاران در تحریریه‌ها شکل دهنده هویت هر رسانه است.

ثالثاً، با قانون مغایرت آشکار دارد زیرا ماده ۴۶ قانون مطبوعات به وظایف مدیران رسانه‌ها در این خصوص تأکید دارد.

این سه دلیل اصلی و همچنین وجود عدد قابل توجهی از بیمه شدگان دولتی به نام خبرنگار که مشاغلی غیر از خبرنگاری داشته‌اند و بعضاً کارمند یا دارای شغل آزاد بوده‌اند، سبب شد سیاست «بیمه از طریق رسانه‌ها» دنبال و اجرایی شود. اما از آنجا که تحمیل این هزینه به رسانه‌ها منطقی نبود در راستای سیاست‌های تشویقی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازپرداخت مبالغ هزینه شده برای بیمه خبرنگاران در دستور کار قرار گرفت و تا کنون در دولت یازدهم در ۳ نوبت (شش ماهه دوم ۹۲، شش ماهه اول ۹۳ و پاییز ۹۳) اقدام، واریز و اطلاع رسانی شد و برای زمستان ۹۳ نیز به رسانه‌ها اعلام شده است که فیش واریزی بیمه برای ماه بهمن را به این اداره کل ارسال کنند تا سه برابر آن (بابت فصل زمستان) به حساب آنان واریز شود.

خوشبختانه با مسئولیت‌شناسی قاطبه مدیران رسانه‌های مکتوب و الکترونیک، عمده روزنامه نگارانی که در رسانه‌ها مشغول به کار هستند از سوی رسانه متبوع خود بیمه شده‌اند و از این سیاست تشویقی نیز بهره‌مند شده‌اند.

البته یکی از شروط بازپرداخت مبالغ واریزی رسانه‌ها به حساب سازمان تأمین اجتماعی این است که هیچ یک از روزنامه نگاران تمام وقت آن رسانه درباره بیمه نشدن، به این اداره کل شکایت نکنند. بدیهی است در این صورت و با تعاملاتی که با رسانه‌ها وجود دارد حق این عزیزان احقاق خواهد شد. ضمن اینکه یکی از دلایل شفافیت در اطلاع رسانی مبالغ پرداختی به رسانه‌ها و به تفکیک نام رسانه، تعداد افراد بیمه شده و مبلغ پرداختی، توجه به همین نکته است.

همچنین مطابق بسته حمایتی سال ۹۴ این اداره کل چنانچه روزنامه‌ها، هفته نامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، فاقد فهرست بیمه‌ای باشند از هر گونه یارانه محروم خواهند شد. (جزئیات بسته حمایتی سال ۹۴ و همچنین تسهیلات ویژه درباره بیمه رسانه‌ها به زودی منتشر خواهد شد.)»

در بخش دیگری از این اطلاعیه می‌خوانیم:

«درباره سایر خبرنگاران و بیمه تکمیلی روزنامه نگاران نیز نکات زیر قابل توجه است:

۱) روزنامه نگارانی که از کمیته تخصصی «صدور کارت حرفه‌ای روزنامه نگاری» موفق به دریافت کارت خبرنگاری شوند، چنانچه به صورت آزاد، مشغول به فعالیت باشند و بیمه آنان از طریق رسانه‌ای پرداخت نشود در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنند (دستورالعمل، شاخص‌ها، امتیازات، نوع ارزیابی، ترکیب کمیته تخصصی و فهرست دارندگان این کارت در سایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی قابل مشاهده است).

۲) خبرنگارانی که به صورت غیرحرفه‌ای (آماتور) یا پاره وقت با رسانه‌های مختلف همکاری می‌کنند می‌توانند با نام نویسی در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران، درخواست بیمه کنند. بعد از بررسی و کار‌شناسی این درخواست‌ها از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و احراز مستنداتی که فعالیت او را تأیید کند (نظیر معرفی نامه با امضای مدیرمسئول، استعلام از حوزه‌های خبری، ارزیابی کمیت و کیفیت آثار و...) بیمه آنان به نام «بیمه روزنامه نگاران غیرحرفه‌ای» از طریق صندوق یاد شده برقرار خواهد شد.

۳) برای افزایش پوشش بیمه‌ای فعالان مطبوعاتی، بیمه تکمیلی کلیه روزنامه نگارانی که بیمه پایه آنان از سوی رسانه‌هایشان انجام می‌گیرد، از سوی این وزارتخانه (صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران) صورت می‌گیرد و یا مبالغ واریزی رسانه‌ها بابت بیمه تکمیلی همکاران خود، به آنان عودت می‌شود.»
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مطبوعات مصوب 1358 شورای انقلاب ـ قانون مطبوعات مصوب 1364


  اطمینان؛ آنچه همه به آن نیاز داریم


  ندای درون کارکنان تان را گوش دهید


  سخنرانان علمی پنجمین همایش تولید محتوا در روابط‌ عمومی مشخص شدند


  هارمونی معرفی شد؛ سیستم عامل جایگزین احتمالی اندروید با امنیت و سرعت بهتر


  روش بررسی رفتار خود به سبک ژولیوس سزار


  هیات مدیره جدید انجمن سواد رسانه ای ایران انتخاب شدند


  شیوه نامه تاسیس مراکز تجاری و بازاریابی محصولات


  رقابت برای جلب مخاطبان، وارد ابعاد و رسانه‎ های جدیدی شده است


  ۶ آمار و روندی که باید در رابطه با روابط عمومی بدانید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: 20 مردادماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی