درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:19   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1647صفحه نخست » ادامه مطلب سهشنبه، 5 مهر 1399 - 08:20
پنج مرحله کلیدی در امور روابط‌عمومی
نویسنده: پیتر اورس بندر  مترجم: یونس شکرخواه - پنج مرحله کلیدی وجود دارد که می‌تواند باعث بهتر شدن کار شود من این اصول را «راهبری از درون» می‌نامم. مایلم آن‌ها را با شما در میان بگذارم، با این امید که در برنامه‌ریزی برای روابط‌عمومی به شما در سال‌هایی که پیش‌رو دارید کمک کنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ریسک‌پذیر باشید، همین نکاتی که من الان آن‌ها را به شما توصیه می‌کنم دارای ریسک است.
 
 ممکن است به شما بگویند این حرف‌ها خریدار ندارد، اما در روابط‌عمومی، درست شبیه زندگی، امور مطلق بسیار محدود است.
 
 پنج مرحله کلیدی وجود دارد که می‌تواند باعث بهتر شدن کار شود من این اصول را «راهبری از درون» می‌نامم. مایلم آن‌ها را با شما در میان بگذارم، با این امید که در برنامه‌ریزی برای روابط‌عمومی به شما در سال‌هایی که پیش‌رو دارید کمک کنند.
 
 از کجا آغاز کنیم؟
 
 قطعاً باید از انتها شروع کرد. من به این نتیجه رسیده‌ام که بهترین نتایج هنگامی به دست می‌آید که هدف روشنی داشته باشیم. یک ایده قطعی در این زمینه که به دنبال تحقیق چه چیزی هستیم و یک حس قوی که باید پشتیبان آن هدف باشد.
 
 داشتن شناخت از نتیجه نهایی بسیار مهم است چرا که آگاهانه و ناآگاهانه باعث تمرکز فکر شما می‌شود و در چنین صورتی است که فکر و همچنین خود خلاق شما بقیه کارها را انجام خواهد داد.
 
 اجازه بدهید من یک هدف فرضی را انتخاب کنم:
 
 تبلیغ از طریق روابط‌عمومی، البته نه به شکلی که خواب‌آور باشد بلکه بیدارکننده.
 
 این برنامه باید به بهترین خواسته‌های مخاطبان مربوط شود، معیارهای کیفی تازه‌ای را مطرح کند و آب از دهان رقیبان به راه اندازد، به نحوی که با خود بگویند کاش این کار توسط آن‌ها انجام شده بود. چیزی که خودتان واقعاً به آن افتخار کنید، برنامه‌ای که بطرزی مقتدرانه بین مشتریان شما و ایده‌هایشان، محصولات یا خدمات آن‌ها با دیگران ارتباط ایجاد کند.
 
 اما واقعاً چطور می‌توان چنین کاری را صورت داد، این پنج مرحله می‌تواند به شما در چنین فرایندی کمک کند:
 
 پنج مرحله
 
 خودتان را بشناسید. ابتدا بر روی وجوه تمایز خود درنگ کنید و بر روی شناخت آن‌ها وقت بگذارید. ارزش‌های شما چیست؟
 

 مشخصاً به چه چیزهایی اهمیت می‌دهید؟ چه چیزی با ذائقه شما جور در می‌آید یا برایتان اهمیت دارد؟ همین پرسش‌ها را از همکاران، ارباب رجوع و مشتریان آن‌ها به عمل آورید. باید به این نکته برسید که چه چیزهایی باعث افزایش روحیه می‌شود و برای آن‌ها و شما معناردار است.
 
 1- بینش و محرک داشته باشید
 

 خلاقیت، هم به بینش- داشتن ایده در قبال آنچه می‌خواهید- و هم به محرک- آنچه مورد علاقه شماست و شما را به پیش می‌راند- به هر دو نیاز دارد.
 
 برای این که این دو مورد یعنی بینش و محرک را تقویت کنید به سایر روابط عمومی‌ها نگاه کنید و ببینید کدام یک از عملکردهای آن‌ها شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به تماشای فیلم‌های الهام‌بخش بپردازید و اساساً به دنبال احیای باورهایی باشید که به طبیعت انسان ارج می‌نهند. نظرات تان را با کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید در میان بگذارید و ببینید نظر آن‌ها درباره اهداف شما چیست. علاوه بر این اهداف تان را با ارباب رجوع هم در میان بگذارید، بهتر است این کارها را در ساعات غیر اداری دنبال کنید، چرا که ایده‌ها به طور کلی در محیط‌های آرام بروز می‌کنند.
 
 2- ریسک‌پذیر باشید
 

 همین نکاتی که من الان به شما پیشنهاد می‌کنم دارای ریسک است. آیا شما جزو آن بدبین‌هایی هستید که نکات الهام‌بخش را نمی‌پذیرند؟ آیا شما جزو آن دسته افرادی هستید که تبادل نظر با دیگران برایشان دشوار است؟ شاید شما از انکار با حرف‌های دیگران نگران می‌شوید. اما زندگی همین است، شاید همکاران تان به خاطر هدفی که در نظر گرفته‌اید شما را دست بیندازند.
 
 آن‌ها ممکن است به شما بگویند «کی به این چیزها اهمیت می‌دهد» یا این که بگویند «این حرف‌ها خریدار ندارد». اما در روابط‌عمومی و همچنین در بازاریابی، درست شبیه زندگی، امور مطلق بسیار محدود است و به دیگر زبان، تنها باورهایی مطلق به حساب می‌آیند که قبلاً جواب داده باشند. پس بنابراین خروج از قلمروهای معمول، با ریسک همراه است.
 
 3- ارتباط برقرار کنید
 
 من غالباً در زمینه روابط‌عمومی سخنرانی می‌کنم و بنابراین به عنوان یک سخنران حرفه‌ای می‌دانم که یک سخنرانی خوب مبتنی بر چهار عامل است: اطلاع‌رسانی، سرگرم‌کنندگی، برقراری ارتباط عاطفی و بالاخره، به واکنش کشاندن شنونده. من فکر می‌‌کنم این چهار عامل در مورد روابط عمومی‌ها هم صدق می‌کند.
 
 ارتباطات خوب باید در ایستگاه رادیویی مورد علاقه شنوندگان موج بزند. من اسم این ایستگاه رادیویی را «دبلیو ای ای اف ام» (WII-FM) گذاشتم. اسم این ایستگاه مخفف این عبارت است:
 
 پس همانطور که دیدید معنی ایستگاه رادیویی مورد نظر من برای مخاطبانش این است که آن‌ها از خودشان می‌پرسند «برای من چه دارد؟» اما همه ماجرا در این نکته خلاصه نمی‌شود، شنوندگان مورد بحث به غیر از ارتباط کاربردی به احترام و خدمت هم نیاز دارند. فقط به فکر خودتان نباشید، باید احساس زنده بودن را به مخاطبان خود القا کنید. شاید این امر به نظر شما ایده الیستی باشد، اما تا به بهترین‌ها فکر نکنید، به بهترین‌ها دست نخواهید یافت.
 
 4- نتایج را بررسی کنید
 
 برای به دست گرفتن رهبری در هر صنعتی باید هم اهل تخیل و هم اهل علم باشید. چهارچوب اولیه طرح یا برنامه تبلیغی خودتان را با دیگران و در واقع با کسانی که به آن‌ها اعتماد و اطمینان دارید طرح کنید. به پس فرصت‌ها کاملاً توجه کنید. نظراتی را که دریافت می‌کنید به کار ببندید. اگر این نظرات به کارتان نمی‌آید، ببینید چرا و به چه دلیل به کار شما نمی‌خورد.
 
 از سایرین بپرسید چطور می‌توان نظرات به اعمال تبدیل کرد. دوباره طرح تان را مرور کنید، آن را با ارباب رجوع در میان بگذارید. حال می‌توانید آن را در مورد مخاطبان آزمایشی، امتحان کنید.
 
 5- هدف را فراموش نکنید
 
 شما باید دنبال چیزهایی باشید که مردم را بیدار کند، آنان را به لبخند و تحسین وادارد تا درباره شما با دیگران حرف بزنند. همه این امور به طور همزمان رخ نخواهند داد. پس تسلیم نشوید. تلاش کنید تا بالاخره به راه حل عملی برسید.
 
 
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد