درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:06   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16403صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیدوشنبه، 31 فروردین 1394 - 09:09
تأثیرات ناخالص آگهی‌های تجاری
ماریبت اس. متزلر - ارایه ساده و معمولی به هیچ عنوان درباره دربرگیری یا اثر پیام چیزی نمی‌گوید. استفاده از آمار تأثیر ناخالص تنها در صورتی که برای سنجش میزان اثربخشی فعالیت های روابط عمومی صورت گرفته باشد گمراه‌کننده خواهد بود. برنامه‌های معنادار باید همیشه در برگیری اثر واقعی را اندازه گیری کند نه اثر احتمالی را ارزیابی نماید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مثال کلاسیک آن آگهی‌های تجاری جام سوپر است. معمولا در زمان استراحت بین بازی به واسطه احتمال تماشاگران بیشتر، قیمت پخش آگهی بسیار بالا فروخته می‌شود. اما همه می‌دانند که مردم در زمان پخش پیام های بازرگانی کارهای بسیار دیگری هم جز تماشای آگهی‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند. (مثلاً به سراغ یخچال می‌روند یا به دستشویی). بنابراین تعداد واقعی افرادی که در معرض این پیام قرار گرفته‌اند کمتر (و بعضاً بسیار کمتر) از تاثیرات ناخالصی است که برای پیام های تلویزیونی پیش‌بینی می‌شود.

 

در مورد رسانه‌های چاپی ممکن است دقیقاً عکس این مطلب درست باشد. یک روزنامه در کتابخانه یا یک نشریه ادواری در دفتر پزشک احتمالاً بسیار بیش از یک خواننده خواهد داشت. در کتاب ها، روزنامه‌ها و نشریه‌های بی‌شماری چاپ می‌شوند که در قفسه کتابخانه ها قرار می گیرند اما خوانده نمی‌شوند. بنابراین تیراژ تنها تخمینی از تعداد افرادی است که با پیام مواجه می‌شوند.


مساله دیگری که در ارتباط با تأثیر ناخالص مطرح است، در اکثر اوقات آمار ارایه شده ممکن است تصویری از تعداد افرادی که با پیام مواجه شده‌اند به دست دهد، اما درباره اینکه آیا افرادی که با آن مواجه شده‌اند واقعاً قسمتی از جمعیت هدف واقعی بوده‌اند چیزی نمی‌گوید. این مساله تا حدودی با انتخاب درست رسانه‌ مرتفع می‌شود، اما فقط منابع رسانه‌ای معدودی، مخصوصاً فروشگاه‌های بزرگ، هدف‌گیری دقیقی را که مطلوب روابط عمومی است دنبال می‌کنند. یک راه برای بهبود بخشیدن این معضل تدوین برنامه‌ کاری کلی برای روابط و بهبود بخشیدن آن است به نحوی که باعث شود درباره یک موضوع سر و صدا شود. پیش‌پرده‌ها و فروش توأم دو کالا، باعث هوشیاری و چشم‌براهی نسبت به یک موضوع می‌شوند.

 

سپس یک ستاره سرشناس در یک میزگرد سینمایی یا تلویزیونی حاضر می‌شود تا درباره کارهایی که در زندگی شخصی خود انجام می‌دهد صحبت کند، و تصادفاً درباره آخرین فیلمش که چند روز دیگر به اکران در می‌آید هم بحثی را مطرح می‌کند و یکی دو صحنه آن را هم نشان می‌دهد. کسانی که از آن ستاره خوش شان می‌آید و به احتمال زیاد برای دیدن فیلم او به سینما خواهند رفت، مصاحبه تلویزیونی او را هم خواهند دید. آنها در روزهای آتی در محل کار خود درباره این فیلم با دوستان خود صحبت خواهند کرد، و کسانی که مایل باشند برای تماشای کار این ستاره سینمایی مثلا در فیلم «مارمولک» شب بعد به سینما خواهند رفت. بنابراین فعالیت کلی که صورت گرفته است بهبود بخشیدن اثری است که در بین شنوندگان مطلوب ظاهر می‌شود.


در پایان، ارایه ساده و معمولی به هیچ عنوان درباره دربرگیری یا اثر پیام چیزی نمی‌گوید. استفاده از آمار تأثیر ناخالص تنها در صورتی که برای سنجش میزان اثربخشی فعالیت های روابط عمومی صورت گرفته باشد گمراه‌کننده خواهد بود. برنامه‌های معنادار باید همیشه در برگیری اثر واقعی را اندازه گیری کند نه اثر احتمالی را ارزیابی نماید.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد