درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 1 آبان 1396 - 19:34   

جوایز دکتر فرهنگی و ساروخانی اهدا می‌شود

  جوایز دکتر فرهنگی و ساروخانی اهدا می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

الگوی جریان‌سازی خبری در روابط عمومی طراحی شد

  الگوی جریان‌سازی خبری در روابط عمومی طراحی شد


ادامه ادامه مطلب دو

مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند

  مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند


ادامه ادامه مطلب سه

تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر ارتباطات و سخنان خوبی که به خاطر می‌سپاریم
  مایکروسافت «سرفیس‌های» جدیدی ارائه می‌کند
  مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس: وظیفه روابط عمومی شفاف‌سازی و نمایش عملکرد به شهروندان است
  مرکز نوآوری بانک ملی ایران، گام تازه ای برای حمایت از استارت آپ ها *
  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری
  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن
  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه
  15 ایده سریع روابط عمومی‌
  پنج توصیه مهم برای راه اندازی یک کسب و کار
  معاون روابط عمومی و اموربین الملل سازمان تعاون روستایی کشور: روابط عمومی ها نقش اصلی در تغییر نگرش در دستگاه های اجرایی دارند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16366صفحه نخست » روابط عمومی سیاسیشنبه، 29 فروردین 1394 - 02:00
تبلیغات سیاسی ونزوئلا را آلوده کرده است
روابط عمومی مدرن بر اساس اصول دموکراتیک ایجاد شده و در جوامعی که آزادی های اجتماعی سیاسی و اقتصادی وجود دارد رشد می کند. همچنین در جوامعی که صداهای چندگانه برای توجه شنیده شده و بر سر آن رقابت می شود. نویسنده بیانیه یا نویسندگان این اصول را نادیده گرفته اند.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، ادگارد گاریدو- رئیس جمهوری ونزوئلا نیکولاس مادورو در نشست هفتم امریکا گفت: تبلیغات سیاسی ونزوئلا را آلوده و عامل تحلیل سازمان های حرفه ای روابط عمومی امریکای لاتین شده است.


به گزارش گروه ترجمه شارا، اثرات نابود کننده درباره این روند برخی از جنبه های روابط عمومی امریکای لاتین و روند همکاری متخصصان را متاثر کرده است، کسانی که گفتگوهای ضد امریکایی را در دفاع از بهترین شیوه های روابط عمومی به راه می اندازند.


با توجه به اینکه در تضاد بین المللی اقتصادی و سیاسی همیشه گزاره ای خائنانه وجود دارد؛ این امر حتی بیشتر برای متخصصان روابط عمومی یا انجمن های صنفی خائنانه است که باید در تلاش برای افزایش درک منفی که توسط اسپین داکترها ایجاد شده است کوشش کرد.


افزایش حجم پروپاگاندای ایجاد شده توسط دولت ونزوئلا در نشست هفتم سازمان دولت های امریکایی (OAS) آشکار بود. این نشست در پاناما میزبانی شد و در روز جمعه، و روزهای بعدی ادامه می یابد و در آن رئیس جمهوری اوباما نیز حضور دارد.


متاسفانه، پروپاگاندای ضد ایالات متحده امریکا نه تنها از ونزوئلا بلکه از کنفدراسیون بین امریکایی روابط عمومی می آید که توسط مخفف اسپانیایی CONFIARP نام گذاری شده است، یک سازمان غیر دولتی مشاوره برای OAS، انجمن یکپارچه امریکای لاتین و ملل متحد می باشد. CONFIARP ادعا می کند که برای نشان دادن روابط عمومی و ارتباطات استراتژیک در شبه قاره...


CONFIARP در سال 1960 در مکزیکو تحت عنوان دیگری و با اعضای اتحادیه جهانی روابط عمومی و مدیریت ارتباطات (GA) تاسیس شد. بنابراین، عضویت در GA منشور استاندارد حرفه ای برای شیوه های روابط عمومی به حساب می آید. «GA به آن معتقد است و از روش های آزادی حقوق بشر به ویژه آزادی بیان، آزادی تجمع و آزادی رسانه حمایت می کند. این ها به ویژه برای شیوه های روابط عمومی خوب ضروری هستند.»


با این حال، در یک بیانیه نوشته شده به تاریخ 15 مارس 2015، روزا ماریا پرز گوتیرز، رئیس کوبایی CONFIARP، ادعا کرد که از طرف سازمان صحبت می کند و به وضوح طرف دولت ونزوئلا را گرفت.


این سند با عنوان «اعلامیه CONFIARP در طرفداری از صلح و یکپارچگی ونزوئلا به عنوان یک ملت» به عنوان رساله سیاسی خوانده می شود. این شامل عباراتی مانند: «جنگ اقتصادی بدون جنگ به علت نارضایتی میان مردم»؛ «سقوط مشکوک قیمت نفت در بازار بین المللی»؛ «جنگ رسانه ای برای تضعیف تلاش های اصیل یک کشور جهت حفظ اتحاد»؛ «فراخوان همه متخصصان روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی از این قاره برای کاربرد مهارت های تخصصی، یک بار دیگر، ابزارهایی که سلطه را بر بیداری افکار عمومی می افکند، برای بسیج خواست عموم، و برای باز کردن درک شهروندی در دفاع از میهن (سیمون) بولیوار، (آزادی خواه وئزوئلایی)، که همچنین دفاع از یکپارچگی و تمامیت ارضی و استقلال کشورهای ماست»


اثر نشست OAS
این امر حاکی از نقاط گفتگوی پروپاگاندیست های ضد امریکایی و سایر تاکتیک های هماهنگ در طول اجلاس سران امریکا می باشد. دولت های ونزوئلا و کوبا پشتیبان برخورد با حامیان مخالف و خانواده های زندانیان سیاسی حتی پیش از آغاز نشست بودند، و انصراف ونزوئلا از انجمن اجلاس در حمایت از کوبا شکل گرفت.


در این بیانیه CONFIARP یادآور نگرانی های قدرت ارتباطات و پتانسیل هایی برای استفاده از آن در انواع رژیم ها و منافع آنها می شود. این امر دلالت بر مدیریت ارتباطات و روابط عمومی فراتر از آن دارد. این نشان می دهد که چگونه عملیات سیاسی می تواند استفاده دموکراتیک را به معنای دستکاری قلب و ذهن داشته باشد...


با وجود فسخ حرفه ای و دانشگاهی قوی، بدگویی از عدم اقتضاء و طبیعت مخرب بیانیه، کنفدراسیون از گفته اش سر بر نمی تاباند و هیچ ملاحظه ای به درخواست بازگو شده نشده است و به ویژه در جایگاهی که درباره روابط پیچیده میان ایالات متحده و ونزوئلا وجود دارد و آنها در بسیاری از رفتارهای آشتی جویانه و سازنده خویش مصمم هستند.


این باید نگرانی را برای انجمن ملی روابط عمومی در منطقه و GA به همراه داشته باشد. این گروه های حرفه ای ساایانه برای توسعه شناخت روابط عمومی به عنوان یک شیوه مدیریت استراتژیک و حوزه مطالعه کار می کنند.


رشد روابط عمومی مدرن در آرمان های دموکراتیک
روابط عمومی مدرن بر اساس اصول دموکراتیک ایجاد شده و در جوامعی که آزادی های اجتماعی سیاسی و اقتصادی وجود دارد رشد می کند. همچنین در جوامعی که صداهای چندگانه برای توجه شنیده شده و بر سر آن رقابت می شود. نویسنده بیانیه یا نویسندگان این اصول را نادیده گرفته اند.


با این حال شیوه های روابط عمومی خوب و اندیشه در بسیاری از برنامه ها در امریکای لاتین مورد تحقیق قرار گرفته است. من یک ارزیاب تیم سایت بودم و شخصا برنامه های آموزشی و توصیه نامه های انجمن روابط عمومی امریکا را در آرژانتین، کلمبیا و پرو دریافت کرده ام.


نقش یک انجمن حرفه ای یا انجمن تجاری بازنمایی، دفاع و کار در جهت پیشرفت شیوه ها و حرفه است. نقش آنها شامل ترویج بحث ها، تحقیق و آموزش در استفاده اخلاقی و استراتژیک عملکرد روابط عمومی در همه سازمان ها است. بیانیه CONFIARP این نقش ها را تضعیف می کند.


در تحقیق من در امریکای لاتین بر ارزیابی و نقش اجتماعی حرفه روابط عمومی، من دریافتم که تلاش متخصصان روابط عمومی برای بازنمایی موثق بهترین شیوه های روابط عمومی است. آرژانتین، برزیل، کلمبیا، پرو و اوروگوئه همه کارگزاران عالی روابط عمومی را حمایت می کنند. یک کنفدراسیون نیاز به زمانی برای دفاع و جایگاه سیاسی به عنوان نماینده حرفه در کل شبه قاره دارد.


اقدام CONFIARP ممکن است شواهدی از این بازوهای ایدئولوژیکی رژیم های کوبایی و وئزوئلایی در تلاش برای اثرگذاری بر افکار عمومی در قاره داشته باشد. این مداخله ایدئولوژیک هیچ جایی در حرفه ای که طرفداران آن برای بسیاری سازمان ها فعالیت می کنند ندارد.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تاسیس تلویزیون دولتی ایران و گسترش آن


  تقویم روز ارتباطات/ قتل شش روزنامه نگار در یک شهر روسیه


  تقویم روز ارتباطات/ زادروز یک روزنامه نگار پُرکار ایران ـ نظرات «جنان صفت» در حرفه روزنامه نگاری


  انتقاد یک استاد دانشگاه از تعدد خبرگزاری ها و ضعف دفاتر روابط عمومی سازمانها


  استفاده از هرم تبلیغاتی برای رسیدن به مشتریان بیشتر


  تصویری/ ژست‌های جالب حیوانات جلوی دوربین عکاسان


  15 ایده سریع روابط عمومی‌


  ایده های روابط عمومی


  رادیوی اسرارآمیز؛ ایستگاهی که معلوم نیست گرداننده‌اش کیست


  پنج توصیه مهم برای راه اندازی یک کسب و کار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی "چگونگی توسعه خلاقیت های کارآمد در روابط عمومی" اعلام شد