شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید از طریق روابط عمومی ها در جریان گرایش های افکار عمومی نسبت به سازمان خود و سایر رقیبان قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، رضا برومند چهارشنبه در نشست شورای روابط عمومی های سراسر استان افزود: از نظر اطلاعاتی که روابط عمومی ها در اختیار مدیران قرار می دهند، می توانند از میزان علایق و جدیت کارکنان نسبت به اهداف سازمان اطلاع یابند و همچنین در تصمیمات مهم و موثر در سیاست گذاری ها مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در هر سازمانی باید سه مفهوم مد نظر مدیران روابط عمومی باشد، اظهارکرد: در مرحله نخست باید روابط عمومی ها تدوین ماموریت سازمانی را برای مدیران، کارکنان و بخش های سازمان تشریح کنند تا فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند و انرژی مازاد را صرف حاشیه و شایعه پراکنی نکنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان، بیان چشم انداز و همچنین ارزش های حاکم بر سازمان را از دیگر وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: زمانی که این اهداف تعیین و اولویت بندی شود، اعضا به خوبی می توانند در سازمان همکاری و همراهی کنند.
برومند با اشاره به اینکه رسالت سنگینی بر دوش روابط عمومی هاست، گفت: یکی از وظایف مهم روابط عمومی ها در سازمان ایجاد ارتباط درون سازمانی و برون سازمانی است اما واقعیت اینست که روابط عمومی های استان در مسوولیت درون سازمانی آنچنان موفق نبودند که از رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان خواستاریم یک دوره آموزشی در این زمینه برای روابط عمومی ها برگزار شود.
رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان نیز گفت: باتوجه به اینکه اعضای روابط عمومی استان از ظرفیت و توانمندی مناسبی برخوردارند ، اما سال گذشته نمره خوبی در این زمینه کسب نکردیم که امیدواریم درسالجاری که بنام دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده، مشارکت و همگرایی بیشتری داشته باشیم.
مسعود پاکزاد افزود: سال گذشته رویکرد اصلی روابط عمومی ها بر مبنای آموزش بود و باتوجه به اینکه زیربنای هر چیز آموزش است اما در شش دوره برگزاری آموزش که با کمک مرکز آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد، اما استقبال چندانی صورت نگرفت.
وی بیان داشت: در هر سازمانی بیشترین مشارکت بعد از رییس، روابط عمومی ها دارند که تمامی رویدادهای که برای رییس صورت می گیرید باید در بانک اطلاعاتی روابط عمومی ثبت شود.
|