درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 22 فروردین 1400 - 23:55   

نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی

  نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


ادامه ادامه مطلب دو

۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی

  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد

  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسئول روابط‌عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل: یکی از راه‌های پیشرفت روابط‌عمومی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی است
  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: روابط‌عمومی خلاق جایگاه یک دستگاه را ارتقا می‌دهد
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست
  اهمیت اخبار به راست و دروغ بودنش ربطی ندارد
  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی
  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ
  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی
  رتبه برتر روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان در کشور
  مدیر روابط عمومی «تهران رسانه» منصوب شد
  اصول وآداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی سازمان ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16316صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 9 فروردین 1400 - 08:02
از عکاسی تبلیغاتی تا عکاسی در روابط عمومی
حوزه روابط عمومی و تبلیغات امروزه بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند، به نحوی که در بسیاری از سازمان ها بخش تبلیغات زیر مجموعه روابط عمومی و یا بالعکس قرار می گیرند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| حوزه روابط عمومی و تبلیغات امروزه بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند، به نحوی که در بسیاری از سازمان ها بخش تبلیغات زیر مجموعه روابط عمومی و یا بالعکس قرار می گیرند.


اما در مورد حوزه های تخصصی مانند عکس این ادغام ها در بسیاری از زمینه ها نتوانسته به روابط عمومی کمک کند تا محتوای بصری مناسبی تولید کند. یکی از دلایل عمده آن نیز بحث انتظارات مدیران از روابط‌عمومی و تبلیغات و به تبع آن هزینه ای است که برای تبلیغات و روابط عمومی پرداخت می شود.


حوزه تبلیغات اساسا حوزه ای پر هزینه است و به این جهت در عکاسی نیز تخصص های فراوانی در تبلیغات ایجاد شده است که می توان چند نمونه از آن را نام برد:


• عکاسی تبلیغاتی کالسکه
• عکاسی تبلیغاتی قاشق و چنگال
• عکاسی تبلیغاتی آتشزنه کوئیک
• عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش زنانه
• عکاسی تبلیغاتی جواهر آلات
• عکاسی تبلیغاتی لباس کودک و فروشگاه سیسمونی مادرلند
• عکاسی تبلیغاتی هود، اجاق گاز، فر و سینک
• عکاسی تبلیغاتی از نوشیدنی و مواد غذایی
• عکاسی تبلیغاتی نایلون، سلفون و سفره یکبارمصرف
• عکاسی تبلیغاتی مبلمان منزل


اما روابط عمومی که خود به نوعی مسئول تولید محتوا در سازمان است و باید از نظر توان تولید محصولات بصری قدرتمند عمل کند، در عکاسی به شدت ضعیف عمل می کند. شاید مدیران هنوز به این جمله که «یک عکس برابر با هزار سطر متن ارزش دارد» پی نبرده اند و شاید هنوز احساس نشده است که روابط عمومی تا چه اندازه می تواند در ایجاد ارزش افزوده برای صنایع مختلف ارزشمند باشد. بدیهی است که وقتی بی توجهی به بخش های حیاتی در یک بخش سازمان می شود، نمی توان انتظار عملکرد فوق العاده از آن داشت. به ویژه اینکه امروز روابط عمومی در بسیاری از سازمان ها حتی جای واحد تبلیغات را گرفته است اما توجهی به نیازهای آن نمی شود.


یک کارشناس معمولی که از محل پیشین خو تعدیل شده است می تواند به راحتی به عنوان یک فوتوژورنالیست در روابط عمومی نیز فعالیت کند بدون اینکه در نظر گرفته شود که عکاسی به اندازه سایر بخش های سازمان فعالیتی تخصصی است و باید از تخصص ها در این زمینه بهره گرفته شود. شاید روابط عمومی ها کمتر توجه کرده اند که ذخایر محتوای بصری شان می توانند کانال های منحصر به فردی برای اطلاع رسانی به مخاطبان آنها باشد. کانال هایی از قبیل:


1. نمایشگاه عکس
2. نمایشگاه اینفوگرافیک
3. ترویج عکس از طریق فیسبوک
4. راه اندازی فوتو بلاگ ها
5. ارسال عکس برای پخش در تلویزیون های عمومی شهری
6. تهیه گزارش های تصویری (چاپ در نشریات)


با توجه به موارد فوق آیا می توانیم نگاهی مجدد به مقوله عکس در سازمان داشته باشیم؟ آیا می توانیم جایگاه متفاوتی برای عکس در نظر بگیریم؟ آیا هزینه کرد برای استخدام یک نفر با تحصیلات عکاسی در روابط عمومی نمی تواند به بهبود تصویر برند ما کمک کند؟ چه راه هایی برای تغییر شرایط با بودجه موجود داریم؟


به این سوالات فکر کنید و در صورتی که دوست دارید در قسمت نظر شما به آنها پاسخ دهید.


نویسنده: عادل میرشاهی

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 


 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ زادروز مصطفی قریب روزنامه نگار معاصر ایران ـ روش کار قریب در خبرنویسی


  ۱۱ آوریل ـ فن سخنرانی عمومی


  هنر شنیدن دیگران


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران با کارگزاران روابط عمومی


  رشد تبلیغات آنلاین در دوران کرونا


  روابط عمومی شرکت‌های وابسته به فولاد مبارکه باید در سیاست‌های اطلاع‌رسانی با این شرکت هماهنگ باشند


  رسانه و روابط عمومی در مناطق آزاد یعنی آینه های روبرو


  درباره تخریب دوباره صنعت لبنیات / ۱۰درس‌ ارتباطاتی یک ویدئو


  نقش مهم عکس «سلفی» در برندینگ


  انتصاب مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: نخستین همایش روابط‌عمومی در سال 1400 با موضوع: ابر نیروی روابط‌عمومی