درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:57   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16253صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 18 فروردین 1394 - 21:08
فراخوان مشارکت و همکاری در پروژه "مستندنگاری و تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران"
مستندنگاری، تهیه مجموعه اسناد و مدارکی است که سیر تکوین و تحقق یک فعالیت از شروع تا خاتمه آن و چگونگی بهره‌برداری و نگهداری را، با تحلیل و ارزیابی مربوط نشان می‌دهد. مستندنگاری شامل فرآیند شناسایی، جمع‌آوری و ارائه اطلاعاتی است که دارای ارزش تاریخی برای یک مجموعه است و می‌تواند تحولاتی را نشان دهد
  

فراخوان مشارکت و همکاری در پروژه "مستندنگاری و تاریخ شفاهی روابط عمومی ایران"

 

سرآغاز

سرآغاز، آن است که نخستین گام‌ها را به حرکت درمی‌آورد و سرآغاز ما در این طرح، روایت قرن ها ارتباطات در این سرزمین، بر بنیاد مهر و دوستی بود. بنیادی که همچنان پابرجاست، خواه در غبار روزمرگی پنهان شده و خواه بر زیر فشار دنیای مدرن، به تنگنا آمده باشد. سرآغاز، برایمان اشارتِ انبوهی از سخنان بود، که در پس ده‌ها سال تلاش و دانش و پشتکار نام‌هایی شریف و استوار، هنوز آنطور که بایسته و شایسته است، ثبت نشده و مکتوب نگشته‌اند، و ادامه‌ همین مسیر، فراموشی ریشه‌های یک دانش را در این سرزمین در پی دارد.

 

«روابط عمومی»، نشان از نام‌هایی برخود دارد که هر یک، برای افتخار و بالیدن یک ملت بر آنها کافی است و جفاست بر آیندگان، اگر هم‌اکنون، شانه به شانه یکدیگر، برای ثبت تاریخ این دانش، و راهِ پرمخاطره، نایستیم و راهی را که در نزدیک به هفت دهه از تاریخ معاصر ایران طی شده و به دست ما رسیده است، ثبت نکرده و تاریخ آن را به درستی روایت نکنیم.


مرجعی برای «تاریخ شفاهی و مستندنگاری روابط عمومی ایران»، که ادای دین کند بر آنچه در کلام و قلم بزرگان نامدار این عرصه است و باقی مانده، که اگر درنگ کنیم، این نیز از مقابل دیدگان مان محو خواهد شد و مرجعی ارزشمند، از اطلاعاتی که در میان انبوهی از مکتوباتی پنهان است که حاصل قرن ها پرچمداری و استیلای سرزمین ایران بر مفاهیم و روش‌های ارتباطات است. بر تک تک ماست، که آنچه این مردان و زنان با پشتکار و دانش مثال‌زدنی در حوزه‌ روابط عمومی و نهادینه کردن آن در این کشور، بخصوص در دهه‌های اخیر، به انجام رسانده اند، با همان توان، ادامه داده و روایتی از این جهدها و نوآوری‌ها را، به قلم تاریخ بنشانیم.


در این پروژه، محور فعالیت‌ها نه صرفاً بر تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی است، و نه صرفاً بر گردآوری مستندات و پژوهش در منابع مکتوب و موجود. روایت حقیقی، از میان خطوط بیرون استخراج خواهد شد و مجری این طرح، با چنین بینشی فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.

 

روش‌شناسی

آنطور که آمد، روش پژوهشی زیربنایی ما در این پروژه، اتکا به روش‌های «تاریخ شفاهی» و استفاده از «فرایند‌های مستندنگاری» است. در «تاریخ شفاهی»، در خصوص موضوع پژوهش مصاحبه‌های بسیاری را به صورتی روشمند و ساختاری انجام می‌دهیم و از درون این مصاحبه‌ها، روایتی منسجم از تاریخ و فرایند پیشرفت آن موضوع شکل می‌گیرد. در این حوزه، با دو عنصر اصلی مواجه هستیم: «مصاحبه‌کننده» و «مصاحبه‌شونده».

 

رویداد         مصاحبه شونده         مصاحبه‌کننده         ثبت تاریخی


حافظه‌ انسانی محور این روش است و تنها با روش‌های دقیق و علمی است که می‌توان این حافظه را، بویژه در مواجهه با چهره‌های کلیدی و عناصر مؤثر در تحولات یک موضوع اعم از افراد دانشگاهی، انجمن‌های شکل‌ گرفته، مدیران ارشد سازمان‌ها و مؤسسات و ...، در راستای ثبت دقیق وقایع بکار گرفت.


مستندنگاری، تهیه مجموعه اسناد و مدارکی است که سیر تکوین و تحقق یک فعالیت از شروع تا خاتمه آن و چگونگی بهره‌برداری و نگهداری را، با تحلیل و ارزیابی مربوط نشان می‌دهد. مستندنگاری شامل فرآیند شناسایی، جمع‌آوری و ارائه اطلاعاتی است که دارای ارزش تاریخی برای یک مجموعه است و می‌تواند تحولاتی را نشان دهد که برآمده از مدتها تلاش و کوشش و صرف زمان و دانشی بسیار بوده است. امروزه از مستندنگاری به عنوان کلید مدیریت دانش و راهکاری برای در اختیار قراردادن سوابق سازمانی به ذی‌نفعان یاد می‌شود.

  

محورهای پروژه

·   پژوهش در تاریخ روابط عمومی در ایران؛ از دوران باستان تا دوره‌ معاصر

·    بررسی و گردآوری مستندات در تاریخ روابط عمومی ایران

·    تحولات در ماهیت و کارکرد روابط عمومی در طول تاریخ ایران

·    پژوهش در موضوعات محوری روابط عمومی و فرایند ظهور آنها در ایران

·    روابط عمومی در دوره اسلامی

·    روابط عمومی در ایران باستان

·    روابط عمومی، نهادهای اجتماعی و تحولات آن در دوره‌های متفاوت تاریخی از هخامنشیان به این سو

·    نهادهای تأثیرگذار در روابط عمومی در دوره جدید؛ از مشروطه به این سو

·    نقش شرکت نفت در تحولات تاریخی و موضوعی روابط عمومی

·    نقش سازمان ها در تحولات تاریخی روابط عمومی

·    روابط عمومی و انقلاب اسلامی

·    روابط عمومی و دفاع مقدس

·    روابط عمومی در دوره‌های متفاوت بعد از انقلاب اسلامی


·    تاریخ شفاهی روابط عمومی معاصر (ثبت و ضبط آنچه ناگفته، در حال فراموشی است)

·    ثبت تاریخ شفاهی چهره‌های شاخص روابط عمومی در ایران

·    تاریخ شفاهی روابط عمومی سازمانی و سازمان‌ها

·    روابط عمومی و مدیریت؛ پیش و پس از انقلاب

·    مدیران روابط عمومی، مدیران و روابط عمومی

·    تاریخ شفاهی چهره‌های دانشگاهی، رشته‌های مرتبط، شکل‌گیری ادبیات روابط عمومی

·

·    فرایند تحولات روابط عمومی

·    انجمن‌های روابط عمومی و نقش آنها در توسعه آموزش‌های روابط عمومی

·    انواع روابط عمومی

·                        روابط عمومی الکترونیک

·                        روابط عمومی دولتی

·                        روابط عمومی سیاسی

·                        روابط عمومی بین‌المللی

·                        روابط عمومی بحران

·                        روابط عمومی مالی و غیره

·    انتشارات روابط عمومی

·    تدوین و تألیف تاریخ روابط عمومی ایران و تحولات موجود در آن با توجه به مستندات و انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در این حوزه

·  شکل‌گیری روابط عمومی در دانشگاه ها

·    بررسی تاریخ و تحولات رشته‌های مرتبط با روابط عمومی در دانشگاه ها در دوره‌های مختلف

·    شکل‌گیری رشته روابط عمومی قبل و بعد از انقلاب

·    رشته‌های مختلف و مرتبط با روابط عمومی

·    ارتباط انجمن‌های روابط عمومی و دانشگاه‌ها

·    تاریخ شفاهی روابط عمومی و دانشگاه

 

·  روابط عمومی در سازمان‌ها

·     سازمان‌های شاخص در حوزه‌، روابط عمومی در دوره‌های مختلف

·     مدیران برجسته در حوزه، روابط عمومی

·     توسعه روابط عمومی در سازمان‌ها پس از انقلاب

·     همکاری سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و انجمن‌های روابط عمومی

·     آموزش در سازمان‌ها و نتایج آن در توسعه سازمانی

·     روابط عمومی و مدیریت

·

برآنیم تا به یاری خداوند چنین کنیم:

    قدردانی و زنده‌ نگه داشتن نام اساتید و آغازگران بزرگوار رشته روابط عمومی ایران

    ثبت خاطرات و ناگفته‌های چهره‌های شاخص
    نشان روابط عمومی‌های برتر در سازمان‌ها
    شناخت آسیب‌ها، معضلات و دشواری‌های روابط عمومی در ایران

    آسیب‌شناسی و آموزش سازمان‌ها برای گریز از آنها


 


 


 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد