درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:31   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16158صفحه نخست » چهارشنبه، 5 فروردین 1394 - 20:44
تبلیغات پوپولیستی برخی نامزدهای احتمالی انتخابات
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انتخابات و صحنه گزینش نمایندگان مردم در عرصه های مختلف قانون گذاری، مدیریت شهری، مجلس خبرگان رهبری و اداره امور کلان اجرایی کشور همواره یکی از مولفه های ثبات و برتری نظام جمهوری اسلامی در قیاس با سایر کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای جهان بوده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انتخابات و صحنه گزینش نمایندگان مردم در عرصه های مختلف قانون گذاری، مدیریت شهری، مجلس خبرگان رهبری و اداره امور کلان اجرایی کشور همواره یکی از مولفه های ثبات و برتری نظام جمهوری اسلامی در قیاس با سایر کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای جهان بوده است.

موضوعی که علاوه بر تأمین سیادت مردم بر سرنوشت خویش، شور و نشاط ویژه سیاسی و اجتماعی را در جامعه تزریق می کند به گونه ای که شاخص های منفی اجتماعی در ایام و سالهای انتخابات به گواه منابع رسمی نزولی می شوند.


اما در کنار همه این نکات مثبت آسیب هایی نیز در جریان برگزاری این انتخابات ها وجود دارد که در صورت عدم فرهنگ سازی و مدیریت آنها می توانند بر سایر پارامتر های مثبت عرصه دموکراسی اثرگذار باشند.
یکی از آسیب های این عرصه، تبلیغات زودهنگام آن هم به شیوه های غیرکارشناسی و کاملا منطبق با قدیمی ترین و منسوخ ترین روش های جذب آرا از سوی کاندیداها، مخصوصا نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باشد.


شیوه های تبلیغی این نامزدهایی احتمالی «یکسان بودن» تبلیغات در بسیاری از حوزه های انتخابیه را نشان می دهد. «شرکت در مراسم های عزا و عروسی»، «استفاده از پیامک برای تبریک و تسلیت به مناسبت های مختلف» و «برگزاری نشست هایی که به نهار یا شام دادن ختم می شود»،«ارسال بنر تبریک و تسلیت برای افراد و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی» عمده این شیوه ها است و همه اینها تنها نشان دهنده یک امر است؛ ساختار معیوب انتخاباتی و تبلیغاتی کشور.


شاید تصریحات مقام معظم رهبری درباره امکان تغییر ساختار سیاسی کشور از ریاستی به «پارلمانی» نیاز به «اصلاح ساختار انتخاباتی کشور» را بیش از پیش ضروری نماید. ضرورتی که با شکل گیری احزاب شناسنامه دار و ارائه لیست های انتخاباتی از سوی آنان، استفاده از این روش های ابتدایی کم رنگ شود.

چهره هایی که به یک باره شریک غم می شوند
با نگاهی به صفوف چنین مراسم هایی خواهید دید که همه چهره هایی که چند سالی خبری از آنها در مجامع عمومی نبوده است شریک غم و شادی مردم شده اند و با احترام ویژه ای در برنامه های مردمی حضور پیدا می کنند. این همه ماجرا نیست، اگر سری به برخی رستوران های شهر بزنید هنوز ماه ها مانده به آغاز ایام تبلیغات انتخاباتی کاندیداها هزینه های هنگفتی میکنند و سفارش های گرانی می دهند.

اما آیا چنین روش ها و اقداماتی می تواند در کسب و جلب آرای عمومی تأثیرات گذشته را داشته باشد؟

تبلیغات پوپولیستی با سی و چند سال تمرین دموکراسی بی اثر شده است
یک استاد جامعه شناسی در این رابطه می گوید: تردیدی وجود ندارد که با گذشت سی و چند سال تمرین دموکراسی به هیچ عنوان شریک غم و شادی شدن های انتخاباتی و اطعام عمومی نمی تواند مثل گذشته در افکار عمومی موثر و تعیین کننده باشد.
وی با اشاره به بدون جایگاه بودن تبلیغات زودهنگام آنهم از شیوه پوپولیستی در بافت های اجتماعی این روزها اظهار داشت: انگشت شمار افرادی پیدا می شوند که در محدوده هیچ یک از گرایشات فامیلی، سیاسی، مذهبی و نزدیکی اندیشه ای و فکری قرار نگیرند و با شرکت یک کاندیدای احتمالی در مراسم عزا یا با دعوت شدن به یک شام رای خود را برای فردی خاص تغییر دهند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: بنابراین باید با فرهنگ سازی صحیح از ورود به تبلیغات زود هنگام و هزینه های هنگفت در مسیری که بی نتیجه و البته مضر است جلوگیری کرد.

پیامک های بیهوده
یکی دیگر از مشهور ترین سیاست های تبلیغی ارسال پیامک توسط برخی نامزدهای محترم است.کسانی که سالی یک بار جواب پیامک نمی دهند و در خیابان شیشه دودی ماشین خود را بالا می کشند که خدایی ناکرده کسی صدایشان نزند!! این روزها بصورت انبوه و گروهی و به مناسبت های مختلف پیامک تبریک و تسلیت می فرستند.

نمی دانیم دوستان چه هدفی از این کار خود دنبال می کنند، ولی جهت روشن شدن بهتر موضوع باید عرض کنیم هیج انسان عاقل و بالغی بر اساس دریافت پیامک به کسی رای نمی دهد. رای نیاز به شناخت دارد. نیاز به بررسی عملکرد گذشته افراد دارد. رای نیاز به تامل دارد. رای نیاز به دفاع دارد. پس لطفا خودتان را خسته نکنید. می شود با این هزینه ها کارهای مهم تری هم انجام داد.والسلام

 

علی دوستی- داریا نیوز    

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد