درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 فروردین 1403 - 13:11   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه
  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16149صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 4 فروردین 1394 - 18:07
مدیریت بریده جراید در روابط عمومی
با توسعه رسانه های ارتباطی جدید و به ویژه سایت های خبری و رسانه های اجتماعی در چند سال گذشته، نرم افزارهایی به نام «خوراک» یا «خبر خوان» در روابط عمومی ها رسوخ کرده اند که آنها را از تهیه دستی بریده جراید بی نیاز می کنند اما در عین حال برخی از نشریات چاپی نسخه اینترنتی ندارند و به ویژه بخش های با مردم و نظرات مردم در سایت ها کمتر درج می شوند و بنابراین هنوز بریده جراید باید به شکل سنتی راه خودش را ادامه بدهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ثمره تمام تلاش های رسانه ای روابط عمومی در چیزی به نام «بریده جراید» خلاصه می شود که تهیه آن یکی از فعالیت های اساسی در روابط عمومی هاست که گاهی نادیده گرفته می شود.


با توسعه رسانه های ارتباطی جدید و به ویژه سایت های خبری و رسانه های اجتماعی در چند سال گذشته، نرم افزارهایی به نام «خوراک» یا «خبر خوان» در روابط عمومی ها رسوخ کرده اند که آنها را از تهیه دستی بریده جراید بی نیاز می کنند اما در عین حال برخی از نشریات چاپی نسخه اینترنتی ندارند و به ویژه بخش های با مردم و نظرات مردم در سایت ها کمتر درج می شوند و بنابراین هنوز بریده جراید باید به شکل سنتی راه خودش را ادامه بدهد.


بنابراین بریده جراید را می توان از دو راه تهیه کرد:
1. نرم افزارهای خبر خوان
2. مطالعه و برش صفحات مرتبط در مطبوعات چاپی


تهیه بریده جراید یک فعالیت روزانه است و به هیچ عنوان نباید آن را صرف زمان هایی که محتوایی برای نشریات ارسال کرده ایم محدود کنیم. در واقع ما باید در بریده جراید چند چیز را دنبال کنیم:
1. اخبار صنعت
2. اخبار مرتبط با کسب و کار و سازمان
3. نظرات مردم
4. تغییراتی که بر صنعت اثر می گذارد


بنابراین وقتی بر انتشار مطبوعات نظارت می کنیم باید این چهار حوزه را تفکیک کرده و برای هر کدام از آنها برنامه ای ویژه را دنبال کنیم و در ادامه به هر بخش به طور مشخص می پردازیم.
اخبار صنعت: روابط عمومی باید در جریان آخرین تغییرات صنعت خود باشد. به عنوان مثال تغییرات قانون هایی که مستقیما درباره صنعت هستند یا تغییرات تکنولوژی های مورد استفاده در صنعت و ... اتفاق می افتند که روابط عمومی برای ادامه مسیر اطلاع رسانی خودش نیازمند آگاهی از آنهاست. این اطلاعات معمولا باید برای مدیریت ارسال شود.


اخبار مرتبط با کسب و کار و سازمان: این اخبار و اطلاعات غالبا توسط خود روابط عمومی تهیه می شود. یعنی ما اتفاقاتی که در کسب و کار می افتد را برای رسانه ها ارسال می کنیم. رسانه ها نیز بر اساس اولویت های خودشان این اخبار را منتشر می کنند. این بخش از بریده جراید نشان دهنده قدرت روابط عمومی است. هرچه شما بیشتر توانسته باشید پوشش خبری دریافت کنید، فعالیت اطلاع رسانی به طور کاملتر انجام شده است. اخبار مرتبط با کسب و کار ما گاهی اوقات توسط نهادهای دیگر نیز داده می شوند. مثلا اتفاقی مانند اختلاس در سازمان باعث می شود که اخباری علیه آن سازمان در نشریات منتشر شود که در اینجا شما باید برای ارسال جوابیه اقدام کنید.


نظرات مردم: ارتباطات یک فرآیند دو طرفه است و شما باید نظرات مردم را بر دو دسته تقسیم کنید:
1. مشکلات واقعی مردم
2. شانتاژ و انتقادات جهت گیرانه

به مشکلات واقعی مردم پاسخ دهید و برای انتقادات جهت گیرانه ابتدا سیاست های کلی سازمان را مطالعه کرده و سپس واکنش نشان دهید یا اینکه سکوت کنید.


تغییراتی که بر صنعت اثر می گذارد: گاهی یک مصوبه مجلس که ربط مستقیم بر کسب و کار ما ندارد، به طور غیر مستقیم بر صنعت تاثیر می گذارد. روابط عمومی باید با نگاهی عمیق تر مباحث روز را دنبال کند. مخصوصا در شکل آرمانی روابط عمومی که این نهاد می خواهد مشاور مدیر باشد، باید این نقاط را مشاهده کند.


با در نظر گرفتن این 4 نوع پیامی که از رسانه ها دریافت می کنیم، و مدیریت زمانی که بر مطالعه و پاسخگویی آنها می کنیم می توانیم تقسیم بندی بریده جراید را انجام داده و رویکردهای مناسب را در روابط عمومی اتخاذ کنیم.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جادوی روابط‌عمومی


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  حمله و دفاع ظالمانه


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد