درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:01   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16131صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 2 فروردین 1394 - 13:03
چهار واژه نام گذاری امسال، مبین چهارچوبه حرکت
داود پاک طینت - امسال در درون کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم که هرکدام اهمیت خاص خود را دارد و بی گمان تحقق یک حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم نیازمند زمینه سازی هایی است که از جمله آن ها می توان به ایجاد یک فضای همدلی در کشور اشاره کرد و کشور را به سمت و سویی هدایت نمود که علی رغم تقابل و تضارب آرایی که در ذات انتخابات است ...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سال 94 را در حالی آغاز نمودیم که مقام معظم رهبری امسال نیز بنا به سنت سال های اخیر، نام خاصی را روی آن گذاشتند و در واقع مسیر حرکت را در قالب نشانه گذاری ها برای جامعه تبیین کردند.


نام گذاری امسال شامل چهار واژه خاص است، که به ترکیب «دولت و مردم، همدلی و همزبانی» نقش گرفته است و اما فلسفه این نام گذاری چیست؟ چرا دغدغه مقام معظم رهبری امسال، «همدلی و همزبانی» بین «دولت و مردم» است؟ برای پاسخ به این پرسش باید ضمن تبیین و تشریح واژگان موجود در نام گذاری امسال نیم نگاهی هم به وضعیت کشور در شرایط داخلی و بین المللی داشته باشیم.


اولین واژه در نام گذاری امسال «دولت» است. هرچند در تعریف قانونی، «دولت» شامل نهادها، سازمان ها و ادارات زیر مجموعه قوه مجریه و کابینه یا به عبارتی هیات وزیران تلقی می گردد اما در عرف، مردم هر دستگاه اجرایی غیر خصوصی را بخشی از دولت می دانند حتی اگر در چارت سازمانی، مباحثی مثل عزل، نصب و بودجه بندی و نظارت بر آن بر عهده مستقیم رئیس جمهور یا وزرا نباشد لذا واژه دولت در ترکیب بالا را از نگاهی می توان تمامی دستگاه های اجرایی که به نحوی به مردم ارائه خدمت می کنند دانست.


واژه دوم «مردم» است، در نگاه مقام معظم رهبری همواره صاحبان اصلی این کشور، نظام و انقلاب مردم هستند. از طرفی، مردم و دولت بنا بر ارتباط خاص و پیوندی که با ابزارهای قانونی مثل انتخابات با هم دارند، کشیدن خط بین آنها و تفکیک آنها از هم دشوار است به عنوان یک مصداق می توان گفت بخش عمده ای از مدیریت شهری بر عهده شوراهاست که اعضای آنها منتخب مستقیم مردم هستند و در واقع شوراها محل پیوند مردم با مباحث اجرایی هستند.


واژه سوم در نام گذاری امسال«همدلی» است که به عنوان نقطه پیوند دولت و مردم مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال جدید است، «همدلی» در لغت به معنای خود را در جای دیگری قرار دادن است. وقتی صحبت از همدلی بین فردی با فرد دیگر می شود یا افرادی با یک فرد و جمعی با جمع دیگر، در واقع منظور این است که «همدلی کننده» باید خود را نه در مرز عواطف و احساسات، بلکه در مرز عقل و منطق، به جای طرف «همدلی شونده» قرار دهد.


نکته قابل توجه اینکه، مقام معظم رهبری مسیر همدلی و همزبانی در بین دولت و مردم را یک طرفه بیان نکردند، به عبارتی ایشان نگفتند: دولت با مردم همدلی کند یا مثلا مردم با دولت همدلی کنند! آنچه در نام گذاری سال 94 قابل تامل است همدلی «دولت با مردم» و از طرف همدلی «مردم با دولت» است. یعنی در هر فرآیندی که قرار است از طرف دولت نسبت به مردم تصمیم گیری شود باید دولتمردان خود را به جای مردم قرار دهند و این جایگزینی باید در مرز عقل و منطق رخ دهد یعنی هزینه و فایده شود و اگر وزنه ی فایده سنگین تر از هزینه شد، دولت آن تصمیم را اتخاذ نماید یا تصمیم اتخاذ شده را اجرایی کند و بالعکس، مردم نیز در همدلی با دولت، می توانند با درک شرایط مختلف سیاسی، منطقه ای، اقتصادی و اجتماعی، خود را به جای دولتمردان بگذارند و اینکه اگر آن ها در آن شرایط بودند چه تصمیمی می گرفتند یا چگونه عمل می کردند.


واژه چهارم در نام گذاری امسال، «همزبانی» است. همزبانی را می توان به نوعی، خروجی همدلی به حساب آورد یعنی آنجایی که دولت و مردم به سطحی از شناخت و درک مشترک از هم می رسند و با محاسبات منطقی و عقلی تصمیم می گیرند خود را تمام و کمال و با همه شرایط به جای طرف مقابل بگذارند به ادبیات مشترکی می رسند که می توان گفت، در واقع همزبانی رخ داده است.


امسال در درون کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم که هرکدام اهمیت خاص خود را دارد و بی گمان تحقق یک حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم نیازمند زمینه سازی هایی است که از جمله آن ها می توان به ایجاد یک فضای همدلی در کشور اشاره کرد و کشور را به سمت و سویی هدایت نمود که علی رغم تقابل و تضارب آرایی که در ذات انتخابات است و البته برای تعالی انتخابات و برای کمک به مردم در انتخاب اصلح لازم است اما اصل تحقق یک انتخابات پر شور، مستلزم حاکم شدن یک فضای همدلی در جامعه و به خصوص بین دولت و مردم است.


از طرفی در سیاست خارجی روزهای سرنوشت ساز و حساسی را سپری می کنیم و نسبت به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است نگاه های مختلفی وجود دارد به نظر می رسد مقام معظم رهبری با اعلام این نام برای سال 94، قصد دارند توجه همه سلایق را به موضوعی مهم جلب کنند و اینکه چه در موضع یک شهروند و بخشی از مردم باشیم یا در بدنه اجرایی قرار گرفته و به اصطلاح، بخشی از دولت نامیده شویم باید برای قضاوت در مورد رفتار طرف مقابل، خود را به جای او قرار دهیم که در واقع «همدلی» را مطرح نمودند، بی گمان مهم ترین عامل در درک درست یک انسان از رفتارهای طرف مقابل خود، داشتن یک نگاه از زاویه اوست. مردم باید از زاویه دولت و شرایط حاکم بر آن به مذاکرات بنگرند و دولت نیز مردم و دغدغه های مختلف آنان، را از زاویه مردم بنگرد و در واقع خود را به جای مردم بگذارد و اگر چنین شود و هر کسی به سهم خود تلاش نماید تا نام گذاری امسال، در قالب شعار باقی نماند، می توان امیدوار به سالی بود که نه تنها مشکلات کشور با درک مشترک بین مردم و دولت بر طرف شود بلکه پیشرفت و تعالی کشور با سرعتی بیش از سال های گذشته محقق گردد.

توسط: داود پاک طینت

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد