درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 - 08:56   

آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟

  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟


ادامه ادامه مطلب یک

قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی

  قیام "سیلیکون ولی" علیه راست‌گرایان افراطی


ادامه ادامه مطلب دو

هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ

  هوپ هیکس، از مدل تا مدیر روابط عمومی دونالد ترامپ


ادامه ادامه مطلب سه

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد

  مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان امور دانشجویان منصوب شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بایدها و نبایدها در نوشتن ایمیل
  قوانین طلایی روابط عمومی در شرایط بحرانی
  مبتکر Photo Essay در 97 سالگی درگذشت
  آیا توییتر رفع فیلتر می شود؟
  مدیران روابط‌عمومی در ارتباطات خود به کرامت انسانی توجه کنند
  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران
  «جوک» جایزه ویژه جشنواره «بام»
  سخنگوی رسمی سازمان ملی استاندارد معرفی شد​
  امروز، آخرین فرصت افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک ملی ایران
  مدیر عامل بانک ملی ایران خبر داد: کاهش سهم بانک ملی ایران از مطالبات معوق شبکه بانکی به 9 درصد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16096صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 24 اسفند 1393 - 12:55
نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری
امروز دیگر روابط عمومی، تنها بازاریابی از طریق تبلیغ نیست. روابط عمومی تحلیلی است که دیگران از عملکرد ما دارند. عملکردی را «ارباب رجوع» یا «مشتریان» از ما می‌پسندند که در آن به شأن و جایگاه مشتریان احترام گذاشته شود. این عملکرد حاصل گفتار ما نیست بلکه، بیش از همه مرهون رفتار ماست و حاصل انطباق ما با آموزه‌هایی است که می‌گوید کمتر حرف بزن، بیشتر عمل کن. حال باید دید چگونه بنگاه های اقتصادی می‌توانند خود را به «ارباب رجوع» یا مشتریان بشناسانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نفود کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در همه جنبه های زندگی از جمله در تعاملات روزمره اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی افزایش چشمگیری یافته است. که از آن جمله می توان به حوزه بانکداری و به ویژه با ورود بانکداری الکترونیک و تحولات چشمگیر مترتب بر آن در نحوه تعامل میان افراد و گروه های اجتماعی و افزایش حجم پر شتاب تجارت در سطوح ملی و بین المللی اشاره نمود. شناسایی روندهای رشد و توسعه مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح جهانی به منظور بهره برداری از فرصت ها در راستای شکوفایی اقتصاد ملی لازم به نظر می آید. انتقال مفاهیم و مهارتهای رفتاری به مردم با برقراری سیستم های اطلاع رسانی و شفاف سازی برای حضور گسترده و عادلانه آنان در فعالیت های اقتصادی، زمانی ممکن است که با ایجاد حساسیت های لازم به سمت یک جامعه اطلاعاتی گام برداشته شود.

 

در این گذر اصلی ترین کانون نظام اطلاع رسانی یعنی روابط عمومی می تواند با تکیه بر تجارب گذشته پر افتخار علمی، قابلیت ها و توانمندی های بالقوه و بالفعل شایان توجه و در راستای همگونی و همخوانی با تحولات جدید سیستم های اقتصادی و اجتماعی، روش های علمی نوین و اجرایی را به چرخه نظام اطلاع رسانی وارد نماید. آگاهی دادن به مردم ، توسعه و گسترش سیستم های نوین اطلاع رسانی در تمام سطوح آموزشی و نشان دادن خدمات قابل دریافت از آن، می تواند به عنوان یک راهکار عمده و اساسی در زمینه سازی فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات تلقی شود، وظیفه ای که بر عهده روابط عمومی است.


از طرفی، در عصر حاضر نظام بانکی نیز دستخوش تحولات جدی و اساسی شده و بیشتر برنامه ها و اهداف بانکها متوجه رضایتمندی مشتریان است. در واقع امروزه بانک بدون مراجعه‌کننده و مشتری معنایی ندارد و شناخت نیاز های مشتریان و ارائه خدمات مناسب به آنها نیز از دغدغه های اصلی بانکداران به شمار می آید. در کنار این موضوع بحث دیگری که همواره به آن توجه می شود حفظ وفاداری مشتری است. در واقع، وفاداری مشتری به عنوان دستورالعملی برای افزایش درآمد مطرح است و از آن جایی که نتیجه بسیاری از تحقیقات حاکی از رابطه مثبت و قوی بین وفاداری مشتری‌ها با افزایش درآمد بانک‌‌هاست، به این مهم بسیار توجه می‌شود.

 

در کل می توان گفت در شرایط رقابت، سازگاری تنها راه ماندگاری در بازار است. در کنار این موضوع باید توجه داشت که امروزه محیط های اجتماعی روابط سازمانی و شرایط اقتصادی بسیار پیچیده شده است و شناسایی این محیط می تواند نقش موثری در رونق صنعت بانکداری ایجاد کند. بانک هائی که روند حرکت خود را بر طول موج افکار عمومی تنظیم نمایند، در عرصه رقابت بهتر ظاهر می شوند. امری که منوط به نزدیک شدن به خواسته‌های مردم و جلب اعتماد آنها می باشد.


اما اعتمادسازی جاده‌ای دوطرفه است. تا زمانی که مردم را قلباً باور ننموده و به آنها اعتماد نکنیم مورد اعتماد آنها واقع نخواهیم شد. مردم به واسطه تراکم امواج حاصل از عصر ارتباطات یاد گرفته‌اند که هر ادعایی را به سادگی باور نکنند. مردم امروزه به حسگرهای هوشمند بسیار نیرومندی مجهز شده اند که آنان را قادر می‌سازد تا بدل (ادعاهای واهی) را از طلای ناب تشخیص دهند، به عبارت کوتاه تر در دنیایی که عصر اطلاعات و ارتباطات نام گرفته است، موفقیت سازمانها با چگونگی نقش و جایگاهشان نزد افکار عمومی محک زده می‌شود.

 

سازمان‌هایی که روند حرکت خود را بر طول موج افکار عمومی تنظیم نموده و با استفاده از ساز و کار اطلاع‌رسانی و یا روابط عمومی برای خود خوشنامی ایجاد نموده و برندسازی نمایند در صحنه کسب و کار و فعالیت‌ نیز بهتر عمل نموده و موفق‌تر ظاهر خواهندشد. در این دنیا نقش روابط عمومی بیش از پیش پررنگ تر می شود چرا که به عنوان نقش آغازین در سازمان و اهرم حمایتگر در دستیابی به اهداف سازمان مطرح است. پیگیری اهدافی مانند افزایش آگاهی مردم، اطلاع رسانی، آموزش، اعتماد سازی، ایجاد درک متقابل، ایجاد فضایی برای پذیرش شرکت توسط مشتری و... از وظایف ذاتی روابط عمومی است.


از سوی دیگر می توان گفت امروزه با وجود نسل های دوم و سوم وب، مخاطب پس از مشاهده تبلیغ می تواند پرسش های خود را بصورت آنلاین با تبلیغ دهنده در میان گذاشته، در مورد نحوه ارائه خدمات مذاکره کند و آن را با خدمات سایر بانکها و مؤسسات مقایسه نماید و به این ترتیب شاهد نقش محوری روابط عمومی به ویژه در حوزه بانکداری هستیم. دلیل آن نیز روندی است که در سالهای اخیر در ارتباط با مشتریان بانک ها و توسعه حق انتخاب آنان دیده می‌شود. این روند را می توان در کمرنگ شدن تبلیغات صرف و پررنگ شدن نقش روابط عمومی به مفهوم وسیع کلمه و به ویژه در حوزه ارتباط با رسانه های اجتماعی و نشر الکترونیک مشاهده کرد.


امروز دیگر روابط عمومی، تنها بازاریابی از طریق تبلیغ نیست. روابط عمومی تحلیلی است که دیگران از عملکرد ما دارند. عملکردی را «ارباب رجوع» یا «مشتریان» از ما می‌پسندند که در آن به شأن و جایگاه مشتریان احترام گذاشته شود. این عملکرد حاصل گفتار ما نیست بلکه، بیش از همه مرهون رفتار ماست و حاصل انطباق ما با آموزه‌هایی است که می‌گوید کمتر حرف بزن، بیشتر عمل کن. حال باید دید چگونه بنگاه های اقتصادی می‌توانند خود را به «ارباب رجوع» یا مشتریان بشناسانند.


در واقع می توان گفت تبلیغ و بازاریابی خدمات بانک فرایند کسب رضایت مشتری به شیوه‌ای سودآور است، و روابط عمومی بستر ساز این فرایند است. اجرای کامل این نقش به مفهوم جذب و نگهداری مشتری و در واقع ایجاد سرمایه اجتماعی است. هدف اصلی روابط عمومی حفظ و ارتقا جایگاه سازمان از طریق برقراری و ایجاد ارتباط با مخاطب است، فرایندی که توانایی های سازمان برای تحقق ماموریتش را تقویت یا تضعیف می کند. به عبارتی روابط عمومی نه تنها در معرفی موثر بانک و خدمات آن و ایجاد تقاضا بسیار موثر است بلکه نقش بسیار مهم و موثری در ایجاد وفاداری در مشتریان و حفظ و ارتقاء بازارهای هدف دارد.

 

روابط عمومی با ایجاد تفاهم اجتماعی میان سازمان ها، درون سازمان ها و بین سازمان ها و مخاطبان می تواند عملکرد موثری را بر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ارتباطی به همراه داشته باشد. روابط عمومی تنها بخشی از سازمان نیست. روابط عمومی به عنوان اصلی ترین کانون نظام اطلاع رسانی مسئولیت اجتماعی دارد.

دکتر هادی کمرئی مدیر کل روابط عمومی و بازاریابی بانک توسعه تعاون
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مبتکر Photo Essay در 97 سالگی درگذشت


  قوانین طلایی روابط عمومی در شرایط بحرانی


  پنح تفاوت اصلی بین تبلیغات و روابط عمومی


  نتایج یک تحقیق نشان داد: دیدگاه و روش رفتار انسان از هوش او مهم تر است


  پیش‌بینی حذف قریب‌الوقوع مراکز مخابراتی


  تاسیس کرسی «ارتباطات علم و فناوری» در دانشکده علوم ارتباطات


  برگزاری دوره‌های آموزشی روابط عمومی‌ اوقاف در تبریز


  «عکس بفرست، جایزه بگیر»


  شیائومی و گوگل موبایل می‌سازند


  برگزاری اولین همایش "پدافند غیر عامل" در بانک ملی ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت استراتژیک روابط عمومی اعلام شد