درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 09:59   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16068صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 22 اسفند 1393 - 16:25
آنارشی پاسخگویی و روابط عمومی
سازمان بازرسی، بازرس داخلی، ممیزی و روابط عمومی در یک نقطه با هم تلاقی می کنند و آن پاسخگویی به شکایات و نیازهای مخاطبان سازمان است. در این یادداشت به این موضوع می پردازیم که در چنین شرایطی چه باید کرد؟
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سازمان بازرسی، بازرس داخلی، ممیزی و روابط عمومی در یک نقطه با هم تلاقی می کنند و آن پاسخگویی به شکایات و نیازهای مخاطبان سازمان است. در این یادداشت به این موضوع می پردازیم که در چنین شرایطی چه باید کرد؟


روابط عمومی به عنوان پیشانی هر سازمانی عمل می کند. بدین شکل که مردم به محض اینکه با موضوعی روبرو شوند به روابط عمومی مراجعه می کنند. اما گاهی اوقات اینگونه به نظر می رسد که روابط عمومی صرفا درد دل مردم را گوش می کند و برای عملیاتی کردن درخواست ها هیچ ضمانت اجرایی ندارد.


در بسیاری از موارد نامه ها و پیام های مردم تنها شنیده می شوند و نهایتا آنها را به بخش دیگری ارجاع می دهند اما برآورده کردن نیاز و خواست مردم همچنان در ابهام می ماند و این سوال مطرح می شود که آیا روابط عمومی باید کارهای مردم را پیگیری کند یا نه؟


در ساختار سازمان ها و وزارتخانه ها بخش های دیگری نیز به دنبال تخلفات اداری و پاسخگویی به مردم هستند که به نظر می رسد که ضمانت اجرایی بیشتری دارند. در این ساختارها روابط عمومی باید خودش را در جایگاه خاصی تعریف کند که از موازی کاری با این نهادها پرهیز شود.


آنارشی پاسخگویی یعنی هر واحدی برای خودش یک مسئول برای شنیدن صدای مردم و پاسخگویی به آنها دارد. در چنین شرایطی روابط عمومی تنها یکی از کانال های انتقال نیازهای مردم به سازمان است و در نتیجه اولا از بسیاری مسائل آگاه نمی شود و در ثانی آگاهی او محدود به افراد خاصی می شود. این در حالیست که روابط عمومی باید عامل رصد کردن بازخوردهای مردمی باشد.


نیاز به یکپارچه سازی در پاسخگویی سازمان هایی که درگیر این آنارشی هستند روز به روز محسوس تر می شود. در واقع باید در این سازمان ها تعریف سفارشی پیدا کنند و بخشی از وظایف خودشان را تفویض کنند و بخشی از وظایف را نیز افزایش دهند. برای این منظور چند توصیه ارائه می دهیم:


1. تنها کانال ارتباط با مخاطبان به روابط عمومی منتهی شود و پاسخگویی ها همه موکول به این نهاد باشد.


2. نهادهای دیگر از طریق عوامل خودشان با روابط عمومی در ارتباط مستمر قرار گیرند و روابط عمومی پس از پایش نظرات مردم آنها را طبقه بندی کرده و برای بخش های مختلف سازمان ارسال کنند.


3. می توان واحدی برای پیگیری نظرات مردمی در نظر گرفت که به طور مستقیم با بازرسی در ارتباط باشد و این واحد مواردی که اطلاعات آن در اختیار روابط عمومی قرار دهد را پاسخ می دهد و سایر موارد را برای بخش های مرتبط ارسال می کند. در نتیجه پاسخ ها از طریق روابط عمومی برای مخاطب ارسال می شود و یا در صورتی که نیازمند اطلاع رسانی گسترده تر بودید، می توان کمپینی برای اطلاع رسانی در همان زمینه تشکیل داد.


4. سایر واحدها نیز می توانند از طریق شبکه های اطلاعاتی به موارد ارجاع شده به روابط عمومی دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم اقدامات لازم را برای اصلاح ساختارها و مشکلات سازمان انجام دهند.
آنارشی در پاسخگویی چنانچه ادامه پیدا کند می تواند توسط خبرنگاران پیگیری شده و به بحران منجر شود و بنابراین باید سعی کرد تا حد امکان از آن جلوگیری شود.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه نویسندگان شارا

 



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد