درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 6 آبان 1399 - 12:53   

تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5

  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5


ادامه ادامه مطلب یک

آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟

  آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟


ادامه ادامه مطلب دو

نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد

  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


ادامه ادامه مطلب سه

پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد

  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب سخنگوی جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان
  طرح ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام، الگوی کشوری می‌شود
  هفت گام اساسی برای حفاظت از عملکرد سازمان
  ایوی لی؛ پدر روابط عمومی
  معرفی کتاب:/ بدون فیلتر؛ روایت دست‌اول از موفقیت اینستاگرام
  سه مسیر برای انتخاب کانال ارتباطی مناسب پیام شما
  انتشار فراخوان دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها
  در شش ماهه نخست سال 99 اتفاق افتاد: 63 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران به واحدهای تولیدی
  طرح‌ریزی در روابط‌عمومی
  کرونا؛ آزمونی برای رهبری انعطاف‌پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15949صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 12 اسفند 1393 - 13:45
روابط عمومی تجاری- نگرشی نو در روابط عمومی نوین
بهمن علی بخشی - در روابط عمومی تجاری، مشتری مداری به عنوان جنبه ای از ارتباطات انسانی باید به طور ویژه مورد تأیید و تأکید قرار گیرند. به خصوص سازمان های اقتصادی به عنوان رویکرد اصلی و جدی خود در ارتباط با مشتریان آن را برگزیده اند. این نوع نگاه می تواند در چارچوب چرخه کیفیتی پروفسور دمینگ، صاحبنظر برجسته مدیریت، تعریف و سازماندهی شود. به این معنا که روابط عمومی های تجاری، مشتری مداری را در چهار مرحله فعالیت زیر استوار سازند تا روابط عمومی تجاری ایجاد و گسترش یابد:
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در عصر کنونی شاهد جابه‌جایی در نقش‌ها و کارکردها و نگرشئدها هستیم. روابط‌عمومی است که این روزها می‌تواند در جایگاه یک رهبر، بازاریابی نوین را هدایت کند و به هدف برساند. حالا اگر بپذیریم که در حال حرکت به سوی اقتصاد آزاد و ارتباط دوسویه هستیم، پس باید قبول داشته باشیم که روابط‌عمومی نیز در حال توسعه است و در آینده، به‌طور طبیعی، روابط‌عمومی مسلط بر بازاریابی می‌شود. نرخ متوسط استفاده از ابزارهای روابط عمومی در این فضای جدید بیش از نرخ متوسط تبلیغات در جهان است. آمارها این روند رشد در سال های گذشته به ثبت رسانده اند.


حال، پرسشی چالشی هم برای روابط‌عمومی‌ها خود نمایی می کند که روابط‌عمومی با این تعریف برای قبول مسئولیت‌های جدید، چه شیوه و برخوردی باید داشته باشد و ابزارهای آن کدام است.


همچنین به وجود آمدن برخی از عناصر و رویدادها، سقوط عناصر و پدیده های دیگر را در پی داشته است. به‌عنوان مثال، ساخت تفنگ، شمشیر را به انزوا برد و به‌عنوان یک هنر (ورزش) موردتوجه قرار گرفت. یا ظهور خودرو باعث شد اسب کارایی های دیگری هم پیدا کند و از اسب برای مسابقات ورزشی و تفریحی استفاده شد، آیا چنین اتفاقی در حوزه وسایل ارتباطی و تبلیغاتی بعنوان ابزارهای روابط عمومی ها نیز رخ خواهد داد؟


با توجه به نقش و جایگاه روابط عمومی در فرایند توسعه ارتباطات سازمانی و به خصوص تأثیر آن در میزان رضایتمندی مشتریان، می بینیم که وجود هرگونه نقص و یا آسیبی در ساختار، ابزار و فرایند فعالیت های روابط عمومی، تمامی ابعاد، قابلیت ها و نقش های آن را بی نصیب نمی گذارد. از این رو، بی تردید توجه به شناخت دقیق هر یک از بخش های عملکردی روابط عمومی، آسیب ها و ارزشیابی عملکرد در مؤسسات اقتصادی و اجتماعی، حرکتی رو به جلو در تسریع مشکلات و تدوین استراتژی مناسب روابط عمومی در کشور قلمداد می شود. با چنین رویکردی زمانی که که روابط عمومی وارد عرصه اقتصادی می شود، باید طوری طراحی شود که در راستا و جهت استراتژی اتخاذ شده و اهداف سازمانی قرار گیرد.


با توجه به موارد فوق، روابط عمومی ها باید عوامل زیر را مورد توجه قرار دهد:
1- ساختار سازمانی: ساختار و شرح وظایف روابط عمومی باید طوری طراحی شود که اهداف و استراتژی سازمانی را برآورده کند. برای مثال، می توان به شناسایی نیازهای مخاطبان، مدیریت ارتباط با مخاطبان، افکارسنجی مخاطبان و ... اشاره کرد. این درحالی است که در روابط عمومی سنتی، روابط عمومی ها از بخش هایی چون سمعی و بصری، برگزاری مراسم، ارتباط با رسانه ها، تبلیغات و ... تشکیل می شوند.


2- فرهنگ سازمانی: هر نهاد یا ارگانی، هنگامی که تغییری در برنامه ریزی و فرایندها و فعالیت های خود می دهد، معمولاً با مخالفت مدیران، کارکنان و شاید مخاطبان خود رو به رو می شود که گاهی ممکن است فرایند جدید را با شکست مواجه کند. در این زمان مدیران روابط عمومی در سازمان های اقتصادی باید با تیزبینی و ظرافت، تدابیری بیندیشند که بتوانند مقاومت های موجود را به حداقل برسانند و تلاش کنند که استراتژی ارتباطی را به یک فرهنگ در سازمان تبدیل کنند.


3- دمیدن روح تازه در کارکنان: هنگامی که وارد فعالیت تازه ای می شوید، خیلی معقول به نظر نمی رسد که با کارمندانی ناتوان و بی انگیزه همکاری داشته باشید. ما احتیاجی به تاکتیک گرایان نداریم بلکه این استراتژیست ها هستند که برای ما مهم اند و به پیشبرد اهداف کمک زیادی می کنند. به غیر از متخصصان ارتباطات، چه کسانی توانایی توسعه استراتژی ارتباطی، گسترش دامنه پیام ها و سنجش پاسخ ها را دارند؟ شرکت های تجاری باید راه ورود متخصصان روابط عمومی و متخصصان ارتباطات فعال در سازمان های خود تسیهل کنند، چرا که این متخصصان روابط عمومی هستند که بر استراتژی ها فرمانروایی می کنند.


در روابط عمومی تجاری، مشتری مداری به عنوان جنبه ای از ارتباطات انسانی باید به طور ویژه مورد تأیید و تأکید قرار گیرند. به خصوص سازمان های اقتصادی به عنوان رویکرد اصلی و جدی خود در ارتباط با مشتریان آن را برگزیده اند. این نوع نگاه می تواند در چارچوب چرخه کیفیتی پروفسور دمینگ، صاحبنظر برجسته مدیریت، تعریف و سازماندهی شود. به این معنا که روابط عمومی های تجاری، مشتری مداری را در چهار مرحله فعالیت زیر استوار سازند تا روابط عمومی تجاری ایجاد و گسترش یابد:


*نیازسنجی: روابط عمومی تجاری باید دو گوش را جایگزین زبان کند و به جای هیاهو و غوغا، شنونده خوبی برای مشتریان باشد.


* برنامه های ارتباطی را سازماندهی کند.


* اجرا: اجرای فعالیت های مشتری مدارانه در روابط عمومی تجاری باید بر منافع دوطرفه (نگرش برنده - برنده) انجام پذیرد.


* ارزیابی: بر ارزیابی تمامی فعالیت ها یعنی ارزشیابی از طریق پرسشنامه و اثربخشی از طریق مصاحبه، همواره باید تأکید شود و هرگز نباید به فراموشی سپرده شود.
مطالب ما در نهایت به این دو روش و دو اصل ختم می شود: فلسفه ایجاد و تداوم روابط عمومی در سازمان ها از دو روش مردم مداری و مشتری مداری پیروی می کند.

کارشناس روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تشریفات کاربردی: آداب حضور در مجامع عمومی3


  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5


  مرگ شاه گوشه‌گیر؛ پدر سامسونگ نوین


  مخاطرات صنعت تبلیغات در پیچ و خم کرونا


  شرکت روابط عمومی مرکوری روابط خود را با ترکیه قطع می کند


  آمازون در صدر برترین تبلیغ‌کنندگان سال


  کرونا و رهبری در مرحله‎ پاسخگویی


  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


  مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی: تفکر، هسته اصلی سواد رسانه ای است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی