شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مهندس مدنی و دکتر گودرزی و نیز جمعی از مدیران روابط عمومی مراکز زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با میزبانی سایپا برگزار شد.
به گزارش شارا به نقل از سایپا نیوز، مهندس سعید مدنی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابطعمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با میزبانی سایپا برگزار شد گفت: روابطعمومی در صنعت خودروسازی مقولهای است که با توجه به ماهیت فعالیت این نهادها و ارتباط تنگاتنگ با مردم و مشتریان نیازمند دقت و ظرافت فراوانی است.
وی با اشاره به سوابق و توانمندی های آقای دکتر گودرزی و خدمات ایشان در صنعت کشور افزود: وزارت صنعت،معدن و تجارت به عنوان متولی حجم عظیمی از صنعت و اقتصاد کشور، از محدوده گستردهای در فعالیتها برخوردار بوده و نیازمند حمایت و همکاری کلیه بخشهای زیرمجموعه است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به برخی رویکردهای نادرست در رسانهها و جهتگیریهای مغرضانه در خصوص فعالیتهای صنعتی کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم حرکت و فعالیت انجام شده در یکسال اخیر را در وزارت صنعت ، معدن و تجارت بررسی کنیم می بینیم که بیشترین فعالیت در دولت تدبیر و امید در این وزارتخانه انجام شده ولی دامنه مشمول گسترده آن و هم پوشانی بعضی از بخشها با دیگر وزارتخانه ها سبب شده که توفیقات در قسمت های دیگر ثبت و ایرادات به این وزارتخانه گرفته شود ولی در مجموع به عنوان یک صنعتگر حضور و فعالیت آقای مهندس نعمت زاده را در صنعت کشور سبب زنده ماندن این صنعت می دانم و مطمئن هستم درآینده ای نزدیک با زحمات جدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت توفیقات بیشتری حاصل خواهد آمد که باید به سمع و نظر مردم برسد، اینجاست که رسالت مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع می شود.
در ادامه دکترعلی محمد گودرزی مشاور وزیر و رییس مرکز روابطعمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به وجود قابلیتهای فراوان در حوزه روابطعمومیها و ارتباطات صنعت خودروسازی کشور گفت: ظهور شبکههای اجتماعی و اطلاع رسانی جدید نظم نوینی را در حوزه ارتباطات به وجود آورده و بسیاری از صنایع کشور با توجه به رویکرد مشتری مدارانه خود نیازمند استفاده از این ابزارهای نوین ارتباطی می باشند.
وی افزود: استفاده از ابزارهای رسانهای و ارتباطاتی تبدیل به یک علم نوین شده و نیازمند برخورداری از تخصص و تجارب ظریف است.
رییس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: با توجه به شکلگیری تغییرات گسترده در امور اطلاعرسانی، افزایش سرعت در این مقوله و سایر فعالیتهای روابط عمومی یکی از مواردی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حساسیت بسیار بالای ارتباطات افزود: باید ابزارهای نوین ارتباطی را مورد استفاده بیشتری قرار داده و با مدیریت افکار عمومی، به اخبار و امواج رسانهای جهت بدهیم.
وی استفاده مناسب و قابل توجه از شبکههای اجتماعی و هدایت افکار عمومی از طریق این ابزارها و ایجاد جهتدهی مناسب رسانهای را از جمله ویژگیهای منحصر به فرد ارتباطات در گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد و گفت: سایپا در این زمینه بسیار فعال بوده و توانسته از ظرفیتهای این بخش به خوبی استفاده کند.
دکترگودرزی در خاتمه حضور پررنگ رسانهای سایپا را از دیگر ویژگیهای مجموعه ارتباطات برشمرد و اظهار کرد: سایپا در رسانههای نوشتاری و مجازی نیز عملکرد مناسبی داشته است.
|