درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 مهر 1398 - 12:36   

اولین نشریه دیپلماسی رسانه منتشر شد

  اولین نشریه دیپلماسی رسانه منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم

  می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم


ادامه ادامه مطلب دو

حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت

  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت


ادامه ادامه مطلب سه

در پی قطع چندساعته برنامه‌های رادیو بلغارستان، مدیر این رادیو اخراج شد

  در پی قطع چندساعته برنامه‌های رادیو بلغارستان، مدیر این رادیو اخراج شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008
  ۴ روش برای تاثیرگذاری بیشتر توسط خبر شما
  هدف گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود تبلیغات تجاری در فضای مجازی
  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت
  می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم
  سواد آمارى
  تقویم روز ارتباطات/ قطعنامه مهم هلسینکی درباره روزنامه نگار و روزنامه نگاری
  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس
  سی و سومین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک رفاه برگزار شد
  بانک رفاه کارگران خوب کار کرده و مشکلی ندارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15918صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 31 شهریور 1398 - 02:01
5 ایده برای ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید تاکنون در مورد گزارش‌های شفاف‌سازی شرکت گوگل که در آنها از اثرات قوانین و سیاست‌های آزاد بر روی کاربرانش می‌گوید، زیاد شنیده باشید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شاید تاکنون در مورد گزارش‌های شفاف‌سازی شرکت گوگل که در آنها از اثرات قوانین و سیاست‌های آزاد بر روی کاربرانش می‌گوید، زیاد شنیده باشید.


برخی از شرکت‌ها مانند شرکت نرم‌افزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی بافر (Buffer) با ایجاد دسترسی آزاد به درآمد، دارایی خالص شرکت و حتی حقوق کارمندان در راه شفاف‌سازی گامی فراتر نهاده‌اند. بافر اخیرا تازه‌ترین اقدام خود را در راستای ترویج فرهنگ شفاف‌سازی در شرکت معرفی کرد: قیمت‌گذاری شفاف. این کار دقیقا به مشتریان نشان می‌دهد که هنگام مشترک شدن در سایت، پولشان در چه راهی استفاده می‌شود. این آنالیز، همه چیز را از جمله پولی که صرف هزینه‌های وجه اشتراک شده تا پولی که به حقوق کارمندان خاصی تعلق گرفته است آشکار می‌سازد؛ بنابراین شما به‌عنوان مشتری نام کسی را که در تامین حقوقش نقش دارید، خواهید دانست. جوئل گاسکوین مدیرعامل بافر در معرفی این سیاست باز در پرداخت حقوق و دستمزد گفته بود: «شفافیت پتانسیل منحصربه‌فردی در توانمندسازی و الهام‌بخشی به گروهی است که باعث تغییر بزرگی در نحوه اداره بافر شده‌اند. شفاف‌سازی مولد اعتماد است و اعتماد، اساس یک کار گروهی خوب است.»

 

یک فرهنگ شرکتی سالم و شفاف همچنین تاثیر مثبتی بر حفظ نیروهای تازه‌وارد و ارتباط و آماده‌سازی آنها با انجام وظیفه‌ای که در سازمان دارند، خواهد داشت. وقتی تازه‌واردها متوجه شوند که می‌توانند خیلی زود به همکار خود اعتماد کنند، بسیار سریع‌تر با محیط انس می‌گیرند. در اینجا تعدادی از فرصت‌های آموزشی و ارتباطی که می‌توانند در ارتقای شفاف‌سازی و همراستا کردن اهداف سازمان با آن به شما کمک کنند، معرفی می‌شوند:


1- به اشتراک‌گذاری دانش را ترویج دهید
مهم نیست که کارمندانتان در چه مقامی مشغول به‌کار هستند، چرا که هرکدامشان دانش منحصربه‌فردی دارند که می‌توانند به همدیگر بیاموزند. کارمندانتان را تشویق کنید تا نکات، حقه‌ها و روش‌هایشان را برای انجام وظیفه خود، با یکدیگر به اشتراک بگذارند.مکانی مانند شبکه داخلی شرکت یا همان اینترانت و همچنین ابزار مورد نیاز را برایشان فراهم کنید که به این کار بپردازند. می‌توانند از اینترانت برای ایجاد اسناد راهنما با مضمون آموزش، بهره ببرند. این کار باعث یادگیری مهارت‌های جدید و رشد برای تازه‌واردها و همچنین کارمندان موجود می‌شود.


2- کارمندان را به تعامل با هم تشویق کنید
تقریبا غیرممکن است که همه کارمندان را یکجا و همزمان باهم سازمان‌دهی کرد، مخصوصا اگر بخشی از کارمندان در منطقه جغرافیایی متفاوتی مشغول به‌کار باشند. اما فرهنگ شفاف‌سازی نیازمند اشتراک‌گذاری ایده‌ها، برنامه‌ها و به اجرا رساندن است. حتی اگر همه افراد گروه نمی‌توانند با هم دیدار داشته باشند، گروه‌های کوچک‌تر می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، یا حتی ملاقات دو نفر نیز کافی است.
کارمندانتان را تشویق کنید که به‌طور مداوم با یکدیگر دیدار داشته باشند؛ چه رو در رو یا به‌صورت مجازی از طریق مکالمه ویدئویی. این جلسات دیدار را به بخشی از فرهنگ شفاف‌سازی از طریق راهنمایی کردن و کارآموزی و مربیگری تبدیل کنید.
طی این جلسات، کارمندان می‌توانند در مورد چالش‌ها، پیشرفت‌ها و کاری که در حال حاضر مشغول به انجام آن هستند، بحث کنند. دو نفر از کارمندان نیز می‌توانند ناظر باشند تا در صورت دور شدن کارمندان از اهدافشان، مراقبشان باشند. پاداشی را برای کارمندانی که نسبت به این ملاقات‌ها متعهد هستند در نظر بگیرید.


3- از کارآموزان بخواهید در مورد مربی خود بازخورد داشته باشند.
یکی از عناصر کلیدی در شفاف‌سازی بازخورد است. کارمندان باید با یکدیگر در مورد نقاط قوت و فرصت‌های سازمان صحبت کنند تا بتوانند باعث ایجاد پیشرفت شوند. این صحبت‌ها شامل کیفیت کار رهبران گروه، مربیان و دیگر کارمندان می‌شود. شخصی که به‌تازگی استخدام شده است، نسبت به تجاربی که سازمان در جهت کمک به رشد حرفه‌ای و توسعه شغلش به او پیشنهاد می‌دهد، آمادگی بیشتری دارد. از تازه‌واردان یا کسانی که دوره آموزشی خود را طی می‌کنند بخواهید که در مورد مربی خود براساس کیفیت دانش، مهارت و یاری رساندن بازخورد نشان دهند. اطمینان حاصل کنید که این بازخورد آزاد باشد تا همه متوجه کارمندان خوب باشند و برای دریافت مهارت‌های آنها تحریک شوند.


4- امکان به اشتراک‌گذاری اسناد را فراهم کنید
یک راه برای اطمینان حاصل کردن از اینکه شفاف‌سازی در سازمان جریان دارد، به‌کار بردن سیستمی مدیریتی است که به وسیله آن تمام اسناد و اوراق شرکت در دسترس کارمندان باشد. در این صورت، کارمندان از اطلاعات پشت صحنه شرکت مانند دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها آگاه می‌شوند و همچنین می‌توانند در پروژه‌هایی متفاوت از چیزی که روی آن کار می‌کنند مداخله کنند که ممکن است باعث ایجاد فرصت‌های یادگیری شود.


5- اهداف مشترک داشته باشید
سیستمی را توسعه دهید تا در آن کارمندان تشویق شوند اهدافشان را به اشتراک بگذارند. بگذارید اهدافشان را بنویسند و نگهداری کنند و مسوولیت گزارش‌های پیشرفت و پشتیبانی و تشویق یکدیگر را برعهده داشته باشند. تحقیق دانشگاه دومینیکن کالیفرنیا بیان می‌کند که نوشتن اهداف، اشتراک‌گذاری آنها با دوستان و در جریان گذاشتن آنها از پیشرفت‌های جدید، شانس موفقیت را افزایش می‌بخشد. پرسش‌ها موجب دستیابی به نوآوری و یافتن راه حل مشکلات مهمی می‌شود که شاید اعضای سازمان حتی از وجود آنها اطلاعی نداشته باشند.

 

جایی را به وجود آورید که محل مکالمه کارمندان با یکدیگر باشد تا مشکلات را رفع کنند. از یک انجمن اینترنتی یا پیام‌رسانی فوری استفاده کنید که همه کارمندان می‌توانند در آن عضو شوند و هنگام مواجه شدن با مشکل، از کمک فردی از گروه که دانش بیشتری دارد بهره‌مند شوند. کارمندانی که در حال قبول وظیفه دیگری هستند یا مهارت جدیدی یاد می‌گیرند نیز می‌توانند پاسخ‌هایشان را از متخصصان طلب کنند.مهم‌ترین جنبه هر یک از این روش‌ها این است که همه افراد تیم به اطلاعاتی که ایجاد و در سراسر سازمان به اشتراک گذاشته شده‌اند، دسترسی دارند. پیاده کردن شفافیت بیشتر فرهنگ شرکت موجب افزایش اعتماد می‌شود و برای کارمندان همچنان که درک بیشتری از مهارت‌های یکدیگر، دانش، اهداف دیگران و در کل اهداف سازمان کسب می‌کنند، فرصت‌های رشد بیشتری را به وجود می‌آورد. شما چه راه‌هایی را برای بهره بردن از شفاف‌سازی در سازمان انتخاب می‌کنید؟

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/863980/#ixzz3T6rPlfO6
نویسنده: Avi Singer
مترجم: مینا افروزی

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز فناوری/ روزنامه ها در عصر اینترنت - تحولات 2004 تا 2008


  تقویم روز ارتباطات/ قطعنامه مهم هلسینکی درباره روزنامه نگار و روزنامه نگاری


  اولین نشریه دیپلماسی رسانه منتشر شد


  رئیس اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران منصوب شد


  آیا روابط عمومی می تواند اعتبار خود را بدست آورد؟


  انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس


  بانوان شاخص ترین مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان هرمزگان هستندشاخص ترین مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان هرمزگان هستند


  می خواهم به بچه ها انسان بودن را بیاموزم


  حقوق سالانه مدیرعامل مایکروسافت


  سواد آمارى


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود