درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 19:50   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15903صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 8 اسفند 1393 - 23:57
کاظمی‌دینان: همه در محله‌ روابط عمومی باید مثبت‌نگر باشند
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- غلامرضا کاظمی دینان در صد و هفتاد و هفتمین نشست انجمن روابط عمومی ایران سخنرانی کرد و درباره‌ی «مثبت اندیشی در روابط عمومی» گفت: ما انسانها باید سعی کنیم، همانند خداوند مثبت نگر، زیبا نگر، اهل ارتباطات و از همه مهم‌تر با هم دوست باشیم و محبت و لبخند به یکدیگر هدیه کنیم که هدیه‌ی یک لبخند به اندازه‌ی ثروت دنیا ارزش دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- غلامرضا کاظمی دینان در صد و هفتاد و هفتمین نشست انجمن روابط عمومی ایران سخنرانی کرد و درباره‌ی «مثبت اندیشی در روابط عمومی» گفت: ما انسانها باید سعی کنیم، همانند خداوند مثبت نگر، زیبا نگر، اهل ارتباطات و از همه مهم‌تر با هم دوست باشیم و محبت و لبخند به یکدیگر هدیه کنیم که هدیه‌ی یک لبخند به اندازه‌ی ثروت دنیا ارزش دارد.

رییس انجمن روابط عمومی ایران هوای محله‌ی‌ روابط عمومی را پر از انرژی مثبت دانست و گفت: کسی که از در این محله وارد می‌شود، نمی‌تواند هوای منفی داشته باشد و در این محله همه باید مثبت‌نگر باشند.

کاظمی دینان با اشاره به انجمنی که پایه‌گذاران آن افراد بزرگی مثل مرحوم دکتر حمید نطقی بوده‌اند، یادآورشد: امیدوارم من و امثال من که وارث این انجمن هستیم، بتوانیم همچون گذشتگان عاشقانه به روابط عمومی نگاه و به آن خدمت کنیم. انجمن روابط عمومی ایران متعلق به تمام روابط عمومی‌های کشور است، چه آنهایی که عضو هستند چه آنهایی که عضو نیستند و برای فرد خاصی نیست.

این مدرس ارتباطات با تاکید بر ادعای روابط عمومی‌ها درباره‌ی سردمداری در توسعه‌ی پایدار بیان کرد: روابط عمومی است که می‌تواند زندگی اجتماعی ما را رونق ببخشد و سازمان‌ها و جامعه را به توسعه‌ی پایدار برساند. ما هستیم که می‌توانیم توسعه‌ی پایدار را حمایت کنیم و به پیش ببریم زیرا همانند یک فرمانده‌ی جنگ هستیم. ما باید قدر خود را بدانیم و جایگاه خودمان را بشناسیم. پس باید مثبت نگر و زیبا نگر باشیم و با مثبت نگری مسوولیت‌هایمان را انجام دهیم. باید منفی نگری را کنار بگذاریم. انسان‌های منفی‌نگر به دنبال مشکل در هر فرصتی هستند و انسان‌های مثبت‌نگر همواره در فرصت‌ها به دنبال موفقیت هستند.

غلامرضا کاظمی دینان ادامه داد: ما باید در چشمه‌ی تفکرمان گل برویانیم و اجازه ندهیم علف هرز بروید که علف هرز هم ذهن و هم درون ما را زخمی می‌کند و باعث می‌شود که به طور مستمر زجر بکشیم. ما روابط عمومی‌ها باید اشاعه‌دهنده‌ی نگرش مثبت در جامعه باشیم و در ابتدا باید خودمان مثبت باشیم. باید باتلاق‌ها را از ذهن خود بیرون کرد. ذهنی که جریان نداشته باشد، بو می‌گیرد و باتلاق می‌شود. پس وقتی مشکلی پیش می‌آید، مانعی جلوی آن قرار می‌گیرد، آن وقت، ذهن ما خلاق و فعال می‌شود و بعد ما می‌توانیم پرش و به اوج آسمان‌ها پرواز کنیم.

رییس انجمن روابط عمومی ایران، کار روابط عمومی‌ها را شاد کردن ذهن انسان‌ها از طریق اطلاع رسانی و آگاه‌دهی دانست و بیان کرد: روابط عمومی ترکیبی از هنر، علم، و فن است و آینه‌ی تمام‌نمای سازمان، پل ارتباطی مردم و سازمان، جایگاه دریافت و انتقال اطلاعات و ایفاگر نقش اصلی در تبلیغ، ترغیب، تشویق و نفوذ در افکار عمومی است. همچنین عامل ایجاد حسن تفاهم و حسن رابطه‌ی متقابل است.

کاظمی‌دینان گفت: روابط عمومی رکن حیاتی موفقیت سازمان‌ها و افراد است. وظایف روابط عمومی عبارتند از بسترسازی، برجسته‌سازی، فرهنگ‌سازی، بستر اعتماد سازی، سخنگویی، نفوذ در افکار عمومی، اطلاع رسانی، تبلیغ و ترغیب. حضور موفق در عرصه‌ی روابط عمومی ویژگی‌ها و مهارت‌های فردی خاصی را می‌طلبد و کار هر کسی نیست و اولین مهارت برای روابط عمومی این است که باید ذاتاً روابط عمومی خوب داشته باشد.

رییس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به ویژگی‌های فردی متخصصان روابط عمومی بیان کرد: افراد موفق در عرصه‌ی روابط عمومی، صادق، متواضع، یادگیرنده، وفادار، حمایت‌گر، آرام کننده، خوش‌اخلاق، خستگی‌ناپذیر، مستقل، عادل، صبور، مهربان و پیگیر هستند. اما انسانهای منفی‌نگر، افرادی هستند که همواره موجب زخمی کردن دیگران و آزار و اذیت آنها می‌شوند در حالی که انسانهای مثبت‌نگر همواره کمک حال دیگران هستند.

کاظمی دینان با تاکید بر مهمترین کاربرد روابط عمومی در حل و فصل موقعیت‌های بحرانی گفت: انسان‌های مثبت، بحران را به مثابه یک موقعیت می‌نگرند و از آن ترسی ندارند. زیرا می‌دانند یک پیروزی و فرصت بعد از بحران برای آنها وجود دارد. بنابراین مثبت‌اندیشی مهمترین عامل مدیریت بحران و کنترل زمام امور است و چقدر زیباست آدم‌ها به مثبت‌های دیگران بیشتر از کارهای منفی بیندیشند.

رییس انجمن روابط عمومی با طرح این پرسش که شما لیوان‌های اطراف زندگی خود را چگونه می بینید، بیان کرد: جریان نامحدودی از افکار هر روز در ذهن هر یک از ما می‌گذرد و ذهن ما به طور مداوم درگیر این جریان است. اگر غالب تفکراتی که در ذهن شما می‌گذرد و حرفهایی که با خود می‌زنید، جنبه‌ی منفی داشته باشد، این موضوع به چشم‌انداز زندگی شما وارد می‌شود و هاله‌ای از بدبینی و سیاهی پیرامون شما را فرا خواهد گرفت.

این مدرس ارتباطات برخی از نمودهای بدگویی با خود (خودخوری) را فیلتر سازی، شخصی‌سازی، به استقبال فاجعه رفتن، و مطیع‌سازی دانست و یادآورشد: خداوند تمام توانمندی‌هایی را که درون خود دارد، به انسان‌ها تزریق کرده است. پس باید نگاه مثبت و زیبا نگر داشته باشیم. از منفی‌نگری دوری و به سمت مثبت‌نگری حرکت کنیم. خود و دیگران را سرزنش نکنیم. مثبت‌ها را نگاه کنیم و در اصلاح منفی‌ها برآییم.

او ادامه داد: چند بار در طول روز متوقف شوید، فکرها و گفته‌هایی که در ذهنتان گذشته را، با خود مرور کنید و اگر به نتیجه رسیدید عمده‌ی افکار و صحبت‌هایتان منفی بوده‌اند، تلاش کنید تا از زاویه‌ای دیگر به آنها نگاه کنید و این بار مثبت نگری را جایگزین کنید. مثلا به جای گفته‌ی: من تا به حال این کار را انجام نداده‌ام. بگویید این فرصتی برای من است تا تجربه‌ای جدید بیاموزم. بنابراین انسانهای مثبت‌نگر آگاه، دانا، شاد و توانمند هستند و ترسی ندارند و انسانهای منفی همواره ترس، دلشوره و استرس دارند و ناآگاه و ناتوانمندند. هرگز به خودمان چیزهایی را نگوییم که از گفتن آنها به دیگران احتراز کنیم و خودمان و روابط عمومی را عاشقانه دوست داشته باشیم.

بعد از سخنرانی رییس انجمن روابط عمومی به دو تن از پیشکسوتان و اعضای انجمن روابط عمومی، هوشنگ عباس زاده و محسن امینی مدرسان روابط عمومی دانشگاه علامه‌طباطبایی لوح عضویت اعطا شد.

صد و هفتاد و هفتمین نشست ماهانه‌ی انجمن روابط عمومی ایران روز چهارشنبه ششم اسفند سال 1393 در سالن اجتماعات پژوهشگاه جهاد دانشگاهی با حضور جمعی از متخصصان و پیشکسوتان روابط عمومی ایران برگزار شد. این نشست آخرین جلسه ماهانه‌ی انجمن روابط عمومی ایران در سال جاری است.
شفقنا - یسرا معاذی‌نژاد

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد