شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، کریس موئردیک- یکی از بزرگترین چالش هایی که بازاریابان امروز با آن روبرو هستند این موضوع است که چگونه می توانند کودکان و نوجوانان و جوانترها را به تبلیغات فراخوانی کنند چراکه آنها نه تلویزیون تماشا می کنند و نه روزنامه می خوانند.
بسیاری از بازاریابان امروز همان استراتژی های قدیمی را که دهه های پیش انجام شده است ادامه می دهند و حتی با اینکه می بینند پیام هایشان دیگر نه دیده و نه شنیده می شوند، حاضر نیستند که دست از تبلیغات سنتی بردارند.
آمارهای قابل اعتمادی نشان می دهند که نوجوانان و جوانترها دیگر تلویزیون تماشا نمی کنند. آنها روزنامه نیز نمی خوانند و به رادیو نیز به همان نسبت گوش نمی دهند، و مجلات نیز برای آنها جذابیتی ندارند.
آنها اطلاعات خودشان را از شبکه های اجتماعی دریافت می کنند زیرا آنها می توانند به دوستان خود بیشتر از بولتن های خبری اعتماد کنند.
آنها تفریح خودشان را از مجموعه های دیجیتال موسیقی و تماشای ویدئوها و فیلم هایی که از اینترنت می گیرند تامین می کنند. DSTv Catchup، Vidi، Node و Netflix برای آنها جذابیت بیشتری دارد.
بنابراین چگونه با آنها صحبت کنید؟ به نظر من این کاملا ساده است و باید بتوانید از این روش استفاده کنید و در گفتگوی هر روزه آنها را درگیر کنید.
این امر در ظاهر بسیار ساده و در عمل بسیار پیچیده است. این امر نیازمند استراتژی های خوب است. این چیزی مانند طراحی یک کمپین تبلیغات نیست اما بیشتر شبیه شروع یک بازی شطرنج است و به ارتباطات برند شما اجازه می دهد که در دو سوی یک جریان منعطفانه حضور داشته باشند.
ممکن است که این سوال طرح شود که چرا بسیاری از برندها هنوز درباره این موضوع کاری انجام نداده اند. ممکن است آنها از این کار می ترسند و سعی می کنند که درکی از فرآیندهای بازاریابی مورد نیاز در این بازار بدست آورند.
این طنز وجود دارد که کارآمدترین راه دسترسی به بازار در واقع ارزان ترین راه است و قدیمی ترین راه گران ترین راه.
بنابراین خبر خوش این است که شما می توانید به جوانان و نوجوانان دسترسی داشته باشید و شما می توانید بودجه کمتر از آنچه پیشتر داشته اید داشته باشید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|