درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:17   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15872صفحه نخست » سه شنبه، 5 اسفند 1393 - 23:32
تیراژسازی و پایه‌گذاری تبلیغات حرفه‌ای را بنا نهادم
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چهارمین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران با حضور استاد محسن میرزایی، روزنامه‌نگار ومورخ معاصر و جمعی از علاقه‌مندان و نمایندگان رسانه‌های خبری روز گذشته در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چهارمین نشست تاریخ شفاهی مطبوعات ایران با حضور استاد محسن میرزایی، روزنامه‌نگار ومورخ معاصر و جمعی از علاقه‌مندان و نمایندگان رسانه‌های خبری روز گذشته در اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

* از کودکی روزنامه‌خوان بودم
در این نشست محسن میرزایی با اشاره به ورود خود به مطبوعات در سال 1335 گفت: در آن زمان به عنوان یک روزنامه‌نگار من هم همان کارهایی را می‌کردم که شما امروز به عنوان خبرنگار انجام می‌دهید مانند ‌شرکت در مجامع،‌ خبر گرفتن، ‌معاونت سردبیری و....

وی با اشاره به سابقه تحصیل خود گفت: من مکتب هم رفته‌ام. در شهر ما ملابالاخانمی بود که خیلی باسواد بود و ما قبل از آن که وارد مدرسه شویم، نزد ایشان می‌رفتیم و با خواندن کتاب‌های بوستان و گلستان و سعدی و حافظ درس می‌گرفتیم. یادم هست از زمانی که می‌توانستم بنویسم و بخوانم، روزنامه‌خوان بودم. زمینه خانوادگی ما هم به گونه‌ای بود که روزنامه حتماً وجود داشت و گرچه یک روزنامه بین اعضای خانواده و فامیل دست به دست می‌شد، اما بالاخره نوبت ما هم می‌شد و فرصت می‌کردیم روزنامه‌های آن زمان را که صفحات زیادی نداشتند، از ابتدا تا انتها بخوانیم.

* وقتی نبرد استالینگراد تمام ‌شد، ما همچنان اخبار درگیری را می‌خواندیم
وی با ارائه تصویری از اوضاع اجتماعی و تاریخی آن دوران گفت: آن زمان زنجان شهر کوچک ما از نظر استراتژیک شهر مهمی بود و اجداد ما از 400 سال پیش در آن شهر مستقر بودند. با شرایط و مشکلات آن زمان روزنامه‌ها خیلی دیر به دست ما می‎‌رسید و مثلاً وقتی نبرد استالینگراد تمام شد،‌ ما تازه در روزنامه اخبار نبرد را می‌خواندیم. این را هم عرض کنم که همین روزنامه‌ها با آن وضعیتی که داشتند، واقعاً در زندگی ما خیلی مؤثر بودند، چون هنوز تلویزیون که نیامده بود و رادیو هم کم وجود داشت. البته در زمینه رادیو هم ایران هنوز خودش فرستنده نداشت و ما باید به رادیو هندوستان، ‌فرستنده بی‌بی‌سی، ‌فرستنده ایتالیا، ‌استانبول و برخی فرستنده‌های دیگر که خبر و مطلب فارسی داشتند، گوش می‌‎کردیم.

* معلم مدرسه سنت‌لویی بودم
این تاریخ‌نگار معاصر افزود: زمانی که در دانشسرای عالی مشغول نوشتن رساله خودم در رشته زبان و ادبیات فارسی زیر نظر استاد بزرگ آقای محمد معین در زمینه تطبیق افعال در زبان فارسی بودم، اعلانی دیدم که در روزنامه نوشته شده بود، ‌دانشکده حقوق و مدیریت با همکاری روزنامه اطلاعات دوره روزنامه‌نگاری برگزار می‌کند. شرایطی هم گذاشته بودند که مثلاً فرد متقاضی باید قیافه ظاهری خوبی داشته باشد، خوب بتواند حرف بزند، ‌سواد فارسی داشته باشد و شرایطی دیگر از این دست.... آن زمان من در مدرسه سنت‌لویی درس می‌دادم. بالاخره رفتم با آن که مسأله را جدی نگرفتم بودم، از بین تعداد زیادی داوطلب، ‌حدود 30 نفری بعد از امتحان کتبی و مصاحبه شفاهی پذیرفته شدیم و من در روزنامه اطلاعات به عنوان خبرنگار مشغول به کار شدم و با توجه به علاقه‌ای که داشتم و آگاهی لازم از زبان فارسی، جلو افتادم و توانستم در این مسیر پیشرفت کنم. چون من بعدها مسؤولیت دفتر مدیر روزنامه اطلاعات مرحوم عباس مسعودی را هم داشتم، فرصت‌های زیادی برایم فراهم شد تا بتوانم با بزرگان آن زمان و رجال و مسؤولان ارتباط بگیرم و در کارم از آن استفاده کنم.

* مجالس شبانه سران و مسؤولان، یکی از حوزه‌های خبری من بود
وی با تأکید بر این موضوع که خبرنگار باید بتواند با استفاده از روش‌های حرفه‌ای و هوشمندانه و بهره‌گیری از ارتباطات شغلی، خبرهای خوب را شکار کند، گفت: آن زمان مجالس شبانه و ضیافت شام و جشن‌های زیادی از طرف سران و سفیران و سفارتخانه‌های خارجی در ایران برگزار می‌شد. من چون مسؤول دفتر مدیر روزنامه اطلاعات بودم، این امکان را داشتم تا با کارت‌های دعوتی که برای روزنامه ارسال می‌شد، در این مجالس شرکت کنم و با کسب خبرهایی که خیلی راهی برای شنیدن آن وجود نداشت، اخبار دست اول و جدیدی را تهیه و در روزنامه به چاپ برسانم. آن زمان و بعد از کودتای 28 مرداد سال 1332، اتفاقات زیادی رخ داده بود و روزنامه اطلاعات هم جایگاه مهمی داشت و این اخبار خیلی به کار ما می‌آمد.

* برای پول اطلاعات را ترک نکردم!
محسن میرزایی با اعلام این موضوع که کار و تعهد حرفه‌ای برایم خیلی مهم بود، افزود: زمان گذشت و من بعد از سه سال به دلیل اختلافات کاری و موضوعی که قطعاً به پول و درآمد ربطی نداشت، روزنامه را ترک کردم. این که می‌گویم دلیل اختلافم مسائل مالی نبود، معنایش این است که آن زمان مسائل حرفه‌ای برای ما خیلی مهم بود و از سویی دیگر خیلی قانع بودیم و با درآمدهای متعارف می‌ساختیم، اما من نمی‌تواستم با آنچه که به لحاظ اعتقاد شخصی و حرفه‌ای باب میلم نبود، کنار بیایم.

* تیراژسازی و پایه‌گذاری تبلیغات حرفه‌ای را بنا نهادم
این روزنامه‌نگار پیشکسوت افزود: بعدها مدت کوتاهی با روزنامه کیهان هم کار کردم و ضمناً همکاری‌هایی هم با مجله سپید و سیاه داشتم. همیشه به دنبال این بودم که کار نویی انجام دهم و بتوانم ضمن استقلال کاری در رسانه مؤثر باشم. تصمیم گرفتم موضوع تاریخ را وارد روزنامه‌نگاری کنم. اعتقاد داشتم اگر ملتی تاریخ خود و تاریخ جهان را نداند، در مسیر پیشرفت و توسعه موفق نخواهد شد. به دلیل زمینه خانوادگی، اسناد بسیار زیادی در خانواده در اختیار بود که ارزش تاریخی خیلی زیادی داشت. با هزینه خودم این اسناد را تنطیم و با نوشتن مطالبی، آنها را صفحه‌آرایی و آماده کردم. خاطرم هست که آن زمان این کار سه هزار تومان هزینه برداشت، اما وقتی آن را به روزنامه اطلاعات ارائه کردم، بعد از بررسی‌هایی پذیرفته شد و توانست تیراژ این روزنامه را که به دلایلی افت کرده بود، افزایش دهد. خوب به یاد دارم که بعد از چاپ این سری گزارشات تاریخی مربوط به همین دوران معاصر و کمی قبل‌تر، ‌اعلام شد که تیراژ روزنامه 25 هزار نسخه افزایش پیدا کرده است و همین موضوع اتفاقات بعدی زندگی من را رقم زد که هم وارد کار تاریخ‌نگاری شوم و هم به نوعی تبلیغات علمی و حرفه‌ای را پایه گذاری کنم.

وی در ادامه با بیان تجربات و خاطرات خود درباره موضوعات تاریخی که بدان پرداخته و علاقه‌مندی‌هایی که باعث ادامه کارش در زمینه رسانه شده، توضیح داد.

در پایان این نشست لوح تقدیری که از سوی ماهنامه مدیریت ارتباطات تهیه شده بود، به پاس یک عمر حضور مؤثر و حرفه‌ای استاد محسن میرزایی به ایشان اعطا شد.

سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی مطبوعات ایران از اردیبهشت‌ماه سال 1394 توسط ماهنامه مدیریت ارتباطات با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت.

مدیریت ارتباطات آنلاین

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد